Obavijesti

Promo sadržaj

Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci

Istraživanje HGK otkriva koja su nam omiljena mjesta za kupnju i koliko smo lojalni kupci
2

Kao podloga za određivanje novih trendova provedena su dva istraživanja: istraživanje o kupovnim navikama u Hrvatskoj po kategorijama proizvoda te istraživanje o potrošačkim navikama generacije Z.

Navike ponašanja potrošača i novi trendovi u trgovini bit će u fokusu 4. Konferencije o trgovini Održivi potrošač – potrošač budućnosti, koja će se u organizaciji  HGK održati 21. studenoga u hotelu Westin u Zagrebu.  

„Trgovina je i dalje vrlo dinamičan sektor izuzetno visoke konkurentnosti. Važnost razumijevanja potrošačkih težnji i potreba neophodna je za prilagodbu poslovanja stvarnim potrebama kupaca. Upravo zato smo pokrenuli niz podatkovnih analiza o tržištu, kretanjima kategorija te navika potrošača kako bi stvorili podlogu za donošenje poslovnih odluka temeljenih na podacima. Takav način poslovne prakse smanjuje rizike poslovanja temeljenog na pretpostavkama“, kazala je Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu HGK. 

O razini konkurentnosti govori i činjenica da smo nelojalni kupci. Naime, prosječan potrošač u Hrvatskoj mjesečno obavi kupovinu prehrambenih proizvoda u 4,64 različita prodajna mjesta, s time da muški ispitanici posjete više prodavaonica 4,72 u odnosu na ispitanice koje posjete 4,58 prodavaonica u mjesec dana, dio je rezultata velikog istraživanja koje će biti predstavljeno na Konferenciji

Kao podloga za određivanje novih trendova provedena su dva istraživanja: istraživanje o kupovnim navikama u Hrvatskoj po kategorijama proizvoda te istraživanje o potrošačkim navikama generacije Z. 

Od trgovačkih lanaca prvi izbor za robu široke potrošnje ispitanicima su bili Konzum (24%), Lidl (22%) te Kaufland (17%). Međutim, zbog nelojalnosti trgovačkim lancima ukupan broj kupaca koji su posjetili neki trgovački lanac razlikuje se od osnovnog poretka. 

Uz primarnu kupnju u trgovačkim lancima, dominiraju i specijalizirane trgovine za pojedine vrste prehrambenih proizvoda. Kruh i pekarski proizvodi najviše se kupuju u pekarnicama  (27,5%),  dok meso u mesnicama kupuje 22% ispitanika, najviše u Dalmaciji. Voće i povrće kao treća kategorija najsvježijih namirnica ipak ima drugačije navike kupovine i to dominantno u trgovačkim lancima. 

Hrvatski potrošač još uvijek ima tradicionalne navike kupovine bez obzira na generacijsku pripadnost. Fizička prodavaonica i dalje dominira u odnosu na online kupnju i to u svih šest promatranih kategorija kupovine; roba široke potrošnje, odjeća, namještaj i oprema za dom, uređenje doma/ vrta, drogerijski proizvodi te sportska oprema, odjeća i obuća.  

Jedan od zanimljivih podataka je da je više od 80% ispitanika u posljednjih 12 mjeseci kupovalo proizvode iz kategorije Uređenje doma i vrta, najviše u Pevexu, 70%, a potom slijede Bauhaus (44%), Feroterm (20,5%), Građa (12,7%) te Elektrometal (6,7%). 

Kupovina na internetu postala je uobičajena za sve dobne skupine, regije te obrazovne statuse. Naime, 71% građana u posljednja tri mjeseca kupovalo je na specijaliziranim internetskim stranicama. Prosječna dob ispitanika je 45 godina, a podjednako kupuju i žene i muškarci, pokazuju rezultati istraživanja.  

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!
PROMO

ZABA pokrenula program preporuke: Nagrađuje postojeće klijente s 20, nove s do 70 eura!

Zagrebačka banka pokrenula je program Zajedno do nagrada, unutar kojeg nagrađuje vjernost postojećih klijenata, kao i povjerenje novih klijenata
Iskoristite priliku i unaprijedite svoje poslovanje uz AI!
PROMO

Iskoristite priliku i unaprijedite svoje poslovanje uz AI!

Prilika za sve čitatelje 24sata! Pridružite se prestižnom programu AI Adopter in Business Diploma na SSBM Geneva i usvojite ključne vještine za implementaciju AI-ja u poslovanje
INA ponovno nagrađuje vjernost: tu je nova prilika za osvajanje sjajnih nagrada!
PROMO

INA ponovno nagrađuje vjernost: tu je nova prilika za osvajanje sjajnih nagrada!

Četvrti put ove godine INA nagrađuje svoje vjerne kupce. Nagradna igra „INA Loyalty provuci, nagrade izvuci“ počela je 15. listopada i traje do 5. prosinca