Zakon o zaštiti potrošača propisuje odgovornost trgovca samo u slučajevima kada kupljeni proizvod ima materijalni nedostatak
Trgovac nije dužan proizvod zamijeniti niti vratiti novac?
Pitanje: Savjetujte mi što mogu napraviti: Kupila sam pakiranje donjeg rublja te sam nakon kupovine shvatila da sam uzela krivu veličinu. Rublje je bilo neotvoreno i u originalnoj ambalaži i s etiketom te sam ga htjela zamijeniti. Vratila sam se u trgovinu s originalnim računom, no prodavačica ih nije htjela zamijeniti s objašnjenjem da mijenjaju sve osim donjeg rublja. Smiju li to u dućanu napraviti i odbiti zamijeniti proizvod?
Na pitanje čitateljice odgovara Udruga
„Istarski potrošač“.
Odgovor: Zakon o zaštiti
potrošača propisuje odgovornost trgovca samo u slučajevima kada
kupljeni proizvod ima materijalni nedostatak. Zakon (Obveza trgovca,
članak 5.) kaže: "(1) Trgovac je dužan potrošaču ispuniti ugovor u skladu
s odredbama ovoga Zakona i propisima obveznog prava. (2) U
slučaju materijalnog nedostatka na proizvodu na odnose potrošača i
trgovca primjenjuju se odredbe Zakona o obveznim odnosima o odgovornosti
za materijalne nedostatke stvari te je u skladu s tim odredbama trgovac dužan
prema izboru potrošača ukloniti nedostatak na proizvodu, predati drugi
proizvod bez nedostatka, sniziti cijenu ili vratiti plaćeni iznos za
proizvod, te ispuniti i druge obveze propisane tim odredbama“. Kako se u ovom
slučaju ne radi se o materijalnom nedostatku na proizvodu, trgovac nije
zakonski dužan proizvod niti zamijeniti drugim niti vratiti novac.