Na polici je bila istaknuta 45 posto niža cijena, no redoviti kupac shvatio je da je to obmana. U Kauflandu priznaju pogrešku. Građani trgovca mogu prijaviti inspekciji
Što napraviti kada trgovac krivo prikazuje sniženje cijena?
Često kupujemo kekse Bahlsen Hit u Kauflandu i redovna cijena im je 10,99 kuna, kaže čitatelj kojeg je pogodilo što spomenuti trgovački lanac lažnim sniženjem privlači kupce. U Kauflandu u Đakovu su Bahlsen kekse od 250 grama navodno snizili 45 posto, s 19,99 na 10,99 kuna, iako im je to, kaže čitatelj, bila cijena i prije akcije.
Za usporedbu, isti keksi u Konzumu stoje 9,99 kuna. Također, Kaufland je sredinom rujna lanjske godine te kekse imao u svojem katalogu. Tada su bili sniženi 22 posto, s 8,99 kuna na 6,99. Savjetovalište za potrošače u Osijeku često se susreće s ovakvim pritužbama. - Akcijska prodaja je prodaja proizvoda u razdoblju ne duljem od 30 dana po cijeni koja je niža od cijene u redovnoj prodaji. Primijete li potrošači da se neki proizvod, pod krinkom akcijske prodaje, ne prodaje po cijeni nižoj od one u redovitoj prodaji, trebali bi to prijaviti tržišnoj inspekciji, a prije toga i samome trgovcu uložiti reklamaciju.
Bilo bi dobro kad bi imali i neki dokaz stvarne stare cijene proizvoda. Primjerice, fotografiju s polica predmetne prodavaonice, stari račun i slično, ali to najčešće nije slučaj - objasnila nam je Dunja Mak, mag. iur. Dodaje da je takvo ponašanje trgovaca zavaravajuća poslovna praksa koju regulira članak 33. Zakona o zaštiti potrošača. Riječ je o neistinitoj informaciji kojom se kupca zavarava i navodi da odluči kupiti proizvod koji možda ne bi kupio.
Tražili smo da Kaufland prokomentira slučaj i prenosimo cijeli odgovor njihove službenice Sanje Kegalj: “Navedeni artikl nije bio u akciji u Kauflandovim novinama za kupce, nego se ovdje radi o promjeni cijene. Greškom je za ovaj artikl unesena cijena 19,99 kn, što smo primijetili nakon desetak dana i vratili na redovnu cijenu. Sustav je, međutim, u tom je vremenskom periodu promjenu cijene prikazao kao sniženje”. - Savjetovalište smatra da bi suvremeni trgovci 21. stoljeća ipak trebali biti toliko dalekovidni, profesionalni i svjesni toga da uz pomoć opisanih smicalica ipak najviše štete nanose vlastitu poslovanju i ugledu jer dobar glas daleko se čuje, a loš glas - još i dalje - zaključila je Dunja Mak.