Istražili smo cijene rabljenih automobila kod nas i u nekim zemljama EU te koji je postupak od kupovine auta u inozemstvu pa do prve registracije u Hrvatskoj...
Rabljeni automobili su i do tri puta jeftiniji u zemljama EU
Rabljeni automobil najviše se isplati kupiti od fizičke osobe u nekoj od zemalja EU. Naime, u tom slučaju porez je platio vlasnik pa ga u Hrvatskoj nećete ponovno plaćati. Nije svejedno gdje ćete kupiti rabljeni automobil. Ako isti model kupujete u Njemačkoj, možete proći čak tri puta jeftinije nego kod nas. Ali pazite, u Hrvatsku se mogu unijeti samo auti koji imaju Euro3 motor ili noviji. To bi otprilike bilo od 2001. godišta pa nadalje.
Nakon što izaberete auto koji vam se sviđa, najprije ga morate odjaviti u zemlji u kojoj ste ga kupili. Zatim trebate nabaviti privremene inozemne tablice i osiguranje, ali to vam ne treba ako će ga netko prevesti na vozilu za prijevoz automobila. Kad dođete u Hrvatsku, morate u stanici za tehnički pregled otići na postupak utvrđivanja suglasnosti vozila što za osobne automobile stoji 500 kuna + PDV.
Ali prije provjerite jeste li uz vozilo dobili COC dokument (EU Certificate of Conformity).
- To je dokument kojim proizvođač potvrđuje da auto posjeduje EU homologaciju i ispunjava zahtjeve koji su bili na snazi u vrijeme proizvodnje - objasnili su u HAK-u i dodali da, ako taj dokument nemate, zatražite ga od ovlaštenog uvoznika. Nakon što vam stanica za tehnički pregled izda potvrdu o suglasnosti na kojoj će pisati kolika je prosječna emisija CO2, dužni ste u roku od 15 dana carinskom uredu podnijeti poreznu prijavu za obračun i plaćanje posebnog poreza na motorna vozila (za vozila iz EU nema carine).
Iznos će ovisiti o vrijednosti auta i emisiji CO2. Oni koji više zagađuju okoliš, plaćaju i veći porez. Na kraju, kad platite porez, možete u MUP na prvu registraciju.