Proizvodi s greškom ne mogu se zamijeniti, ali prije prodaje trgovac mora pokazati gdje se greška nalazi. Pri akcijskoj prodaji stara cijena ne mora biti navedena
Propisi: Roba koja je na sniženju mora biti odvojena od ostale
Postoje trgovci koji ne prave razliku između sniženja i rasprodaje. Po zakonu, rasprodaja je prodaja robe po nižim cijenama u slučaju da trgovac prestaje s poslovanjem, zatvara dućan na jednoj lokaciji ili planira prestati prodavati određeni proizvod. Sniženje se odnosi na robu kojoj sezona prodaje prolazi, na robu s greškom, stalnu prodaju po sniženim cijenama u specijaliziranoj trgovini i slično. Akcijska prodaja se veže za proizvod jednog proizvođača koji je snižen u određeno vrijeme na određenome mjestu, i takva prodaja mora biti posebno označena kao akcijska.
Pri akcijskoj prodaji stara cijena ne mora biti navedena i proizvod ne mora biti fizički odvojen od ostalih, a kad su sniženja i rasprodaje, trgovac mora jasno naznačiti koliko je određeni proizvod stajao prije sniženja, a koliko stoji nakon. Također, takva roba na policama trgovine mora biti odvojena od one koja nije na sniženju. Kod robe s greškom trgovac još mora napomenuti o kakvoj grešci se radi i gdje se ona nalazi. Proizvodi koji su sniženi jer im rok upotrebe istječe moraju imati istaknutu napomenu do kojeg datuma su sigurni za korištenje. Robu kupljenu na sniženju, rasprodaji ili akciji kupac može zamijeniti, ali robu s greškom ne.
Ako se kupac predomisli i odluči vratiti neki proizvod ili robu s greškom te zatražiti povrat novca, trgovac nije dužan uvažiti zahtjev jer to zakonom nije predviđeno. Međutim, ako želi zadržati kupca, svakako mu je u interesu ponuditi zamjenu jer time potvrđuje dobru poslovnu praksu. Zakonski rok za reklamaciju je šest mjeseci, no u Društvu za zaštitu potrošača Hrvatske kupce savjetuju da odjeću ili obuću koja se u roku od tri mjeseca počela trgati ili su se na njima počeli pojavljivati drugi nedostaci obavezno što prije reklamiraju trgovcu. Trgovac ima pravo tražiti vještačenje ako prođe više od tri mjeseca kako bi utvrdio je li kupac kriv za to što se obuća ili odjeća potrgala ili je to tvornička pogreška. Ovisno o rezultatu vještačenja, troškove plaća trgovac ili kupac.
Ako niste zadovoljni kupljenim:
- Prvo se žalite trgovcu - Žalbu mu pošaljite onako kako je naznačeno u trgovini. Trgovac vam mora odgovoriti u roku od 15 dana.
- Ministarstvo je drugi korak - Ako niste zadovoljni odgovorom ili ga niste dobili, prijavite ga Ministarstvu gospodarstva.
- Komore imaju i sudove časti - Kršitelja vaših prava možete prijaviti i sudovima časti gospodarske ili obrtničke komore.
Ako trgovac nema isti proizvod za zamjenu, mora vratiti novac
Rok za reklamaciju proizvoda koji nemaju jamstveni rok je šest mjeseci. U Društvu za zaštitu potrošača kažu da kupac pri reklamaciji može birati želi li popravak ili novi proizvod. Povrat novca ima pravo zahtijevati ako trgovac nema isti proizvod za zamjenu.
Bez računa se ni tu ne računa
Nakon kupnje važno je sačuvati račun jer na osnovu njega možete reklamirati ili mijenjati to što ste kupili. Ako račun izgubite, ne možete ostvariti svoja prava.
Mora prodati po istaknutoj cijeni
Događa se i da trgovac pokraj proizvoda stavi krivu cijenu, koja je niža od stvarne. U tom slučaju je dužan prodati proizvod po toj nižoj cijeni i to u broju komada koliko kupac želi kupiti.