Doznali smo odgovore na vaša pitanja: Treba li trgovac kupcu vratiti novac ili može ponuditi zamjenu za drugi artikl? Smije li HZZO samoinicijativno produžiti policu?
Pitanja čitatelja: Trgovac nije dužan kupcu vratiti novac?
Treba raskinuti ugovor prije nego što istekne
Pitanje: Za dopunsko zdravstveno sam potpisao na godinu. Nisam plaćao. Produljili su ga sami i dugujem im 2500 kuna. Je li to u redu?
Odgovor: Polica dopunskog zdravstvenog osiguranja sklapa se na razdoblje od godinu dana s mogućnošću automatskog produljenja na još godinu dana. Dakle, nakon isteka osiguravateljnog razdoblja od godinu dana ugovor će se smatrati važećim i za sljedeće osiguravateljno razdoblje od još jedne godine pod istim uvjetima po kojima je sklopljen ako se ugovaratelj najkasnije 60 dana prije isteka ugovorenog razdoblja pisanim putem ne izjasni da ne želi produljenje sklopljenog ugovora, odgovorili su u Hrvatskom zavodu za zdravstveno osiguranje.
Trgovac nije dužan kupcu vratiti novac
Pitanje: Kupila sam majicu koju sam poslije htjela vratiti jer mi nije bila dobra. U trgovini kažu da majicu mogu zamijeniti za nešto drugo ali da novac ne vraćaju. Zašto je to tako?
Odgovor: Zakonom o zaštiti potrošača nije obuhvaćena mogućnost odustajanja od kupnje. U slučaju da se potrošač nakon kupnje predomisli te odluči vratiti kupljeni proizvod i tražiti povrat novca, trgovac nije dužan uvažiti takav zahtjev. U ovom slučaju trgovac je dobro postupio jer je odlučio zadržati kupca i ponudio mu je zamjenu za nešto drugo iz njegove trgovine. Trgovcu je svakako u interesu da izađe kupcu u susret i ponudi zamjenu, što potvrđuje dobru poslovnu praksu trgovca. Trgovac je dužan prema Zakonu o obveznim odnosima uvažiti reklamaciju i vratiti novac samo ako se materijalni nedostatak na proizvodu pokazao u roku šest mjeseci od dana kad je potrošač kupio taj proizvod.
Vaš problem je i naš problem
Prevareni ste ili ne znate riješiti neki problem? Javite se na 0800 242424, ili e-mail: potrosac@24sata.hr