Trgovci i proizvođači koriste digitalizirane naočale kojima razotkrivaju želje kupaca. Na temelju rezultata odlučuju primjerice kako će složiti proizvode u trgovini i tako zaraditi više
Naočale otkrivaju zašto kupujemo pojedine artikle
Kako trgovci odlučuju gdje će poslagati proizvode u trgovinama. Primijetila sam da svi imaju slične principe pa me zanima postoje li neka posebna pravila, pita čitateljica Ana iz Bjelovara.
Mnogi trgovci i proizvođači istražuju navike i ponašanje kupaca, primjerice što najviše gledaju u trgovini i što prvo uzimaju u ruke. Da bi što bolje razumjeli ponašanje potrošača od ulaska do izlaska iz trgovine, Centar za istraživanje tržišta GfK koristi metodu Eye tracker. To je metoda koja omogućuje ‘gledanje očima kupca’. I to uz pomoć naočala na kojima su postavljene dvije male kamere. Prva kamera skenira kretanje oka, a druga snima prizor ispred ispitanika. Jedne takve naočale imaju i u GfK Hrvatska.
Kupcima u pojedinim trgovinama daju naočale kako bi vidjeli njihove navike. Napominju da ti kupci ne znaju što se točno testira niti su vremenski ograničeni. Ovom metodom testiraju reakcije potrošača, osim na trgovine, i na reklamne plakate, kafiće, restorane. Proizvođači i trgovci se na temelju dobivenih rezultata mogu prilagoditi ponašanju kupca, odnosno vidjeti je su li, raspored proizvoda, sniženja, akcije... postigle željeni rezultat. Primjerice, ako ustanove da kupci policu s proizvodima počinju gledati s jedne strane, tamo će staviti proizvode koje žele najprije prodati.