Po strateškoj analizi, što više informacija i ideja zapišete na papir, to ćete biti bliže rješenju problema, a ako putem i zastanete, obratite se kolegama za pomoć
Plan od pet koraka olakšat će rješavanje svakog zadatka
Najuspješniji zaposlenici probleme rješavaju sustavno - korak po korak, dok ne dođu do rješenja, pokazalo je američko istraživanje Sveučilišta Harvard. Kako bi se riješila većina problema na poslu, dovoljno je krenuti sustavom pet osnovnih koraka. Prvi korak je vjerovanje da rješenje postoji.
Negativan stav već na početku uništiti će svaki projekt. Zatim ispišite sve što je potrebno kako bi se projekt završio. Što više informacija zapišete, to će rješenje problema biti jasnije. Mozak će iz sjećanja izvući potreban alat - dovoljno mu je dati naredbu, vremena i usredotočiti se na zadatak.
Boljim razumijevanjem pojedinosti plana sve korisniji detalji izlazit će na površinu. Popišite i zamisli koje se na prvi pogled ne čine izvedivima jer mogu odvesti na prečicu do cilja. Kad dijelovi slagalice postanu razumljiviji, razmislite o razlozima koji su doveli do problema i vizualizirajte proces.
Četvrti korak je definiranje rješenja, a nakon njihova razrađivanja završni dio je postavljanje roka za provođenje u praksu. Ne određujte datume naprečac - dobro razmislite o tome koliko će svaka pojedina karika oduzeti vremena i dodajte vrijeme na koje niste računali, osobito ako morate čekati druge kolege da obave dio posla.Precjenjivanje vlastitih ili tuđih sposobnosti vodi do vremenske stiske, a time se povećava vjerojatnost od propusta.
Mentalne mape na papiru
Vizualnim tipovima pomoći će crtanje po papiru. Simbolima prikažite pojedine korake koji vode do rješenja problema. Povežite ih linijama i obojite intenzivnim bojama, ovisno o stupnju važnosti. Stavite plan na vidljivo mjesto.
Kad zapne, upitajte kolege za pomoć
Zapnete li dok rješavate probleme, zadržite optimizam. Poslužite se literaturom, informacijama s interneta ili okupite kolege čije zamisli mogu odvesti na pravi put.