Prijevoz je jedna od ključnih stavki budžeta svake obitelji. Dariju i Moniki Matacun automobili su neophodni, a u budućnosti bi im prijevoz mogao imati i još veću ulogu
U budućnosti će štedjeti na odlasku na posao - vlakom!
Prijevoz je jedna od ključnih stavki budžeta svake obitelji. Dariju i Moniki Matacun automobili su, kako sami smatraju, neophodni, a u budućnosti bi im prijevoz mogao imati i još veću ulogu u životu. Naime, oni i sada svaki vikend putuju iz Zagreba u Darijevu obiteljsku kuću u Novskoj, što je put od oko 110 kilometara. S vremenom namjeravaju tamo i preseliti, ali Dario planira nastaviti raditi u Zagrebu.
Stručni savjetnik akcije Kunu po kunu Dubravko Kolarić kaže da bi u sadašnjim uvjetima život u Novskoj a rad u Zagrebu bio financijski fijasko. Srećom, obitelj Matacun nema namjeru seliti se do uspostavljanja kvalitetnije željezničke veze. "Kada se vrijeme putovanja vlakom smanji na ispod sat vremena sa sadašnja tri, vlak će mi zasigurno biti prvi izbor za putovanje do posla", kaže Dario Matacun. Putovanje vlakom dobar je izbor - u njemu može odspavati prije posla, a u povratku može još ponešto napraviti na računalu, što nije moguće ako vozi automobil.
Cijena prijevoza vlakom
Po aktualnim cijenama, mjesečna putnička karta za vlak koštala bi ga ukupno oko 1200 kuna, dok bi svakodnevni put automobilom iz Novske na posao u Zagreb koštao i pet puta više. Planiraju u dogledno vrijeme zamijeniti Monikin automobil Peugeot 306 iz 1994. godine, ali tek kada prikupe novac i nakon što ga prodaju - bez dodatnih zaduženja. "Ovim automobilom Monika prelazi samo oko 3000 kilometara godišnje, a na servis i registraciju potroši oko 3500 kuna svake godine. Samo servis i registracija koštaju je više od godišnje karte za javni prijevoz i pristojnog bicikla, a da ne govorimo o gorivu koje potroši" kaže Dubravko Kolarić.
Dario vozi Renault Megane iz 2004. godine, u kojem godišnje prijeđe oko 20.000 kilometara a na servis i registraciju ostavi oko 4000 kuna. "Ovo je već isplativo, pogotovo što obitelj treba automobil za putovanje do Novske vikendom. Pametan je i potez što je Dario odlučio ugraditi pogon na plin za 8600 kuna. To je investicija koja se u uvjetima ovako skupog goriva razmjerno brzo amortizira", kaže Dubravko Kolarić.
Carsharing kao opcija za uštedu?
Kolarić ističe da dijeljenje automobila postaje sve popularniji način uštede. "Razmislite je li doista potrebno da na posao ili put odlazite sami. Stoga kad idete na posao, povezite i svojeg susjeda koji će vam za to uzvratiti vožnjom sutradan ili financijski participirati u vašim troškovima. Carsharing je vrlo popularan u zapadnoj Europi, a i kod nas će biti sve češća pojava" kaže stručnjak za prijevoz.
Budući da Matacuni namjeravaju kupiti automobil kroz godinu, dvije - moraju računati i na ulazak Hrvatske u EU, koji će vjerojatno zbog ponude dovesti do rušenja cijene rabljenih automobila, ali će srušiti i vrijednost Monikinog Peugeota koji namjeravaju prodati kako bi kupili noviji automobil.
Razmislite je li doista potrebno da na posao ili put odlazite sami. Stoga kad idete na posao, povezite i svojeg susjeda koji će vam za to uzvratiti vožnjom sutradan ili financijski participirati u vašim troškovima
Cijene goriva koje nemilice rastu postale su vrlo važan faktor u planiranju svakog kućnog budžeta. Važno je pri kupovini odabrati vozilo koje manje troši, a tu su kod naizgled sličnih modela gotovo iste snage prilično velike razlike. No nakon kupnje, razlike mogu biti još drastičnije, a ovise o stilu vožnje. Razlika u potrošnji između maksimalno agresivne i maksimalno štedljive vožnje u gradskim uvjetima može iznositi i do 40 posto, a ako ste umjeren vozač, prateći sljedeće savjete možete uštedjeti i do 15 posto goriva.
Nadalje, Kolarić Matacunima savjetuje male trikove:
- Zimske gume valja kupovati ljeti, a zimi ljetne
- Kad kupujete vozilo, informirajte se o intervalima održavanja i cijenama redovitog servisa. Od marke do marke vozila razlika u intervalima i cijenama može biti drastična. Tako, primjerice, neki automobil zahtijeva odlazak u servis nakon svakih prijeđenih 10.000 kilometara, a drugi tek nakon svakih 30.000
- I upamtite, bez uredne servisne knjižice cijena polovnog vozila niža je od pet do deset posto