Obavijesti

Pametna kuna

Komentari 2

Kako i kada su nastale "budget" trgovačke marke?

Kako i kada su nastale "budget" trgovačke marke?
1

Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, odlučili smo vam i ispričati priču o njihovom nastanku. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.

Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, potrebno je predstaviti te iste trgovačke marke u cijelosti. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.

Trgovačke marke su na svjetskim tržištima prisutne već dugo, točnije od kraja 19 stoljeća.  Tada ih je, prema dostupnim informacijama, ustanovio Jacob Brunn koji je u svojoj prodavaonici mješovitom robom u gradiću Springfield, u Sjedinjenim Američkim Državama prodavao određene proizvode pod svojim obiteljskim imenom. 

Razvoj trgovačkih maraka

Daljnji razvoj trgovačkih marki povezan je prije svega s razvojem trgovačkih lanaca. Tako je primjerice 1863. godine također u SAD-u zabilježen slučaj prodavanja kave Eight O'Clock koju je proizvodila maloprodajna trgovina Great Atlantic and Pacific Tea Company.  

Do kraja 19 stoljeća počela je i praksa da trgovci na veleprodaji kupuju proizvode na veliko te ih potom prodaju u označenim pakiranjima.  Osim tih proizvoda, trgovci su u označenim pakiranjima prodavali i proizvode koje su sami proizveli, što se zapravo smatra začetkom trgovačkih marki.

Trgovačke marke danas

Vrijeme ekonomske recesije sedamdesetih godina 20. stoljeća na neki način otvorilo je vrata ulasku trgovačkih marki na tržišta. Tek se osamdesetih godina  počela se među potrošačima mijenjati percepcija ovakvih proizvoda koji su dotada, zahvaljujući izgledu koji je neodoljivo podsjećao proizvođačkim markama – često nazivane kopijama. Tada su trgovci počeli koristiti ovakve tipove proizvoda kako bi promovirali svoj trgovački lanac kao mjesto koje nudi više po povoljnijim cijenama.   

Danas najveći udio trgovačkih marki čine proizvodi poput  papirnatih i plastičnih proizvoda, konzerviranih prehrambenih proizvoda, zamrznutih prehrambenih proizvoda i hrana za kućne ljubimce. Trgovačke marke su se s vremenom počele proizvoditi i širiti u područja kao što su bezalkoholna pića, kozmetika, lijekovi i žitarice, gdje konkuriraju proizvođačkim markama.

Ako želite saznati više o povoljnoj kupnji i budget proizvodima pročitajte specijal "Moja najpovoljnija kupnja"!

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 2
Liječnici otkrili koliko najdulje smijemo sjediti na WC školjci, više od toga šteti zdravlju
MNOGI PRETJERUJU

Liječnici otkrili koliko najdulje smijemo sjediti na WC školjci, više od toga šteti zdravlju

Možda vam se čini bezopasnim načinom za skratiti vrijeme, ali stručnjaci ističu da dugotrajno sjedenje na WC školjci može štetiti zdravlju. Saznajte koje je optimalno vrijeme sjedenja na WC školjci
Ovo je 30 šokantnih priča o Mikeu Tysonu: Žena ga varala s Pittom, borio se s gorilom...
BURAN ŽIVOT ŠAMPIONA

Ovo je 30 šokantnih priča o Mikeu Tysonu: Žena ga varala s Pittom, borio se s gorilom...

Brutalno se osvetio za izgubljen san o odlasku na Olimpijske igre, tigar mu je razbio zub, nudio je 10.000 dolara da se bori s gorilom, nosio je umjetni penis, trener je pucao na njega, a ime je promijenio u - Malik
Dalić je gradio novu generaciju 'vatrenih' u Ligi nacija. Što sad?
PRIJELAZNO RAZDOBLJE

Dalić je gradio novu generaciju 'vatrenih' u Ligi nacija. Što sad?

Modrić je i dalje među 'vatrenima', ali ne i Marcelo Brozović. Perišić traži tlo pod nogama nakon teške ozljede, u veznom redu ističu se mladi bratići Petar i Luka Sučić te Baturina, a jednom napadaču Dalić ne vjeruje puno