Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, odlučili smo vam i ispričati priču o njihovom nastanku. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.
Kako i kada su nastale "budget" trgovačke marke?
Osim što smo vam odlučili predstaviti trgovačke marke kao dobru alternativu uobičajenim markama proizvoda, potrebno je predstaviti te iste trgovačke marke u cijelosti. Kako i kada su trgovačke marke nastale? Kada su došle u Hrvatsku? Saznajte u nastavku.
Trgovačke marke su na svjetskim tržištima prisutne već dugo, točnije od kraja 19 stoljeća. Tada ih je, prema dostupnim informacijama, ustanovio Jacob Brunn koji je u svojoj prodavaonici mješovitom robom u gradiću Springfield, u Sjedinjenim Američkim Državama prodavao određene proizvode pod svojim obiteljskim imenom.
Razvoj trgovačkih maraka
Daljnji razvoj trgovačkih marki povezan je prije svega s razvojem trgovačkih lanaca. Tako je primjerice 1863. godine također u SAD-u zabilježen slučaj prodavanja kave Eight O'Clock koju je proizvodila maloprodajna trgovina Great Atlantic and Pacific Tea Company.
Do kraja 19 stoljeća počela je i praksa da trgovci na veleprodaji kupuju proizvode na veliko te ih potom prodaju u označenim pakiranjima. Osim tih proizvoda, trgovci su u označenim pakiranjima prodavali i proizvode koje su sami proizveli, što se zapravo smatra začetkom trgovačkih marki.
Trgovačke marke danas
Vrijeme ekonomske recesije sedamdesetih godina 20. stoljeća na neki način otvorilo je vrata ulasku trgovačkih marki na tržišta. Tek se osamdesetih godina počela se među potrošačima mijenjati percepcija ovakvih proizvoda koji su dotada, zahvaljujući izgledu koji je neodoljivo podsjećao proizvođačkim markama – često nazivane kopijama. Tada su trgovci počeli koristiti ovakve tipove proizvoda kako bi promovirali svoj trgovački lanac kao mjesto koje nudi više po povoljnijim cijenama.
Danas najveći udio trgovačkih marki čine proizvodi poput papirnatih i plastičnih proizvoda, konzerviranih prehrambenih proizvoda, zamrznutih prehrambenih proizvoda i hrana za kućne ljubimce. Trgovačke marke su se s vremenom počele proizvoditi i širiti u područja kao što su bezalkoholna pića, kozmetika, lijekovi i žitarice, gdje konkuriraju proizvođačkim markama.
Ako želite saznati više o povoljnoj kupnji i budget proizvodima pročitajte specijal "Moja najpovoljnija kupnja"!