Vijesti iz agencije za istraživanje tržišta GfK koje, u skladu s negativnim gospodarskim kretanjima i prognozama za 2013., nimalo ne čude
Hrvati su zadovoljni ili nezadovoljni potrošači?
U skladu sa nepovoljnim markoekonomskim kretanjima i lošim prognozama za 2013 godinu, GfK indeks povjerenja potrošača zabilježio je u prosincu 2012 daljnji pad. Komponenta koja mjeri sklonost potrošnji pala je sa 40 bodova u rujnu na 36 bodova u prosincu što potvrđuje prevladavajuće recesijsko raspoloženje potrošača.
Kontinuirani pad sklonosti potrošnji u 2012 godini ukazuje i na proces razduživanja kućanstava kojeg je GfK zabilježio u ranijim istraživanjima. Komponenta indeksa koja mjeri ocjenu sadašnjeg financijskog stanja pala je četiri boda što može biti odraz frustracije potrošača u mjesecu u kojem sezonski raste pritisak na potrošnju. Očekivanja budućeg dohotka su ostala nepromijenjena u odnosu na prethodno mjerenje.
Indeks je dobiven istraživanjem stavova na reprezentativnom uzorku stanovništva (N=1000) RH. Skala indeksa je od 0-100 pri čemu vrijednosti iznad 50 predstavljaju uzlaznu fazu ekonomskog ciklusa.