Čitatelj nam se obratio sa pritužbom na servis automobila. Što kada na vozilu imate vidljiva oštećenja, a da nisu mehanička? Kome se obratiti i koja su vaša prava?
Što s oštećenjem na vozilu koji je pod garancijom?
Pitanje: Kupio sam automobil 2009. godine, proizveden 2008. godine. Vozilo je pod garancijom od deset godina za prohrđavanje. Međutim, moje vozilo je na petim vratima već sad na dva mjesta prohrđalo, a ima vidljive tragove već sljedećeg prohrđavanja na 3-4 mjesta također na petim vratima. Redovne servise vršim na lokaciji Žitnjak u Zagrebu, gdje sam ih i obavijestio o gore navedenoj problematici. Nažalost, oni me upućuju na adresu Gornji Stupnik na saniranje s čime ja nisam zadovoljan. Kao strojarski tehničar znam o čemu pričam i želim zamjenu petih vrata. Imam li je pravo tražiti?
Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva
Odredbom članka 5. stavka 1. Zakona o zaštiti potrošača („Narodne novine“ broj 79/07, 125/07, 75/09, 79/09, 89/09, 133/09) propisana je obveza trgovca da potrošaču ispuni ugovor u skladu s odredbama ovoga Zakona i propisima obveznog prava. S obzirom na to da ste dobili jamstvo za ispravnost prodanog proizvoda, možete zbog neispravnosti proizvoda zahtijevati od trgovca, odnosno proizvođača popravak ili zamjenu proizvoda u tijeku jamstvenog roka. Nadalje, prodavatelj odnosno proizvođač je dužan o svom trošku prenijeti stvar te je popraviti u razumnom roku ili, ako je ne popravi u razumnom roku, umjesto nje predati ispravnu stvar. Upućujemo Vas da uputite pisani prigovor trgovcu vezano uz navedeni problem, na koji je trgovac dužan uputiti Vam pisani odgovor u roku 15 dana od Vašeg prigovora.
Ako niste u mogućnosti ostvariti svoja prava izravno s trgovcem, putem pisanog prigovora, možete uputiti prijavu Državnom inspektoratu, Petračićeva 4, Zagreb.
"Osoba ima pravo na reklamaciju!"
Za mišljenje smo upitali ovlaštenog servisera Opela i Chevroleta koji nam je rekao: "Klijent ima pravo na reklamaciju. U ovom konkretnom slučaju, reklamira oštećenje kod ovlaštenog servisera nakon čega mi to fotografiramo i šaljemo u centralu ovisno gdje se nalazi. Primjerice u slučaju Opela, šaljemo u Budimpeštu i onda oni odlučuju što dalje. Mi kao ovlašteni serviser ne možemo ništa na svoju ruku. Mehaničko oštećenje ne ulazi u garanciju, kao ni ako je osoba imala sudar a oštećenje je popravila u neovlaštenog servisera."