Saznajte što napraviti u slučaju kada niste zadovoljni reakcijom ili odgovorom proizvođača ili trgovca vezano uz jamstvo i jamstveni rok nekog proizvoda
Što napraviti ako proizvođač ne poštuje jamstveni rok?
Jamstvo odnosno garancija služi kao potvrda kojom proizvođač jamči ispravnost u tijeku određenog vremena. Kupac ima pravo tražiti od prodavatelja kao i od proizvođača - da mu stvar u razumnom roku popravi ili ako to ne učini, da mu umjesto nje preda stvar koja je ispravna. Osim toga kupac ima pravo na naknadu štete koju je pretrpio zbog lišenja uporabe stvari od trenutka traženja popravka ili zamjene, do njihova izvršenja.
Jamstveni rok produljuje se, za vrijeme, koliko je kupac bio lišen uporabe stvari. Ako prodavatelj ne izvrši popravak ili zamjenu stvari u razumnom roku, kupac ima pravo na raskid ugovora ili sniženje cijene. Prodavatelj, odnosno proizvođač, dužan je o svom trošku prenijeti stvar do mjesta gdje se treba popraviti, odnosno zamijeniti, te popravljenu ili zamijenjenu stvar - vratiti kupcu.
Kako postupiti u slučaju kada naiđemo na probleme?
Za slučaj da vam prodavatelj ne želi, u jamstvenom roku, preuzeti pokvarenu stvar, posebno ako ovlašteni serviser nije u mjestu stanovanja, slučaj odmah prijavite Državnom inspektoratu. Zapamtite - troškove prijenosa stvari od servisa do vaše adrese treba snositi prodavatelj, odnosno proizvođač.