U Zagrebu je predstavljena je nacionalna internetska platforma za provjeru točnosti informacija 'Točno tako', koja je financirana u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti i koštala je oko 6 milijuna eura
'Ovom platformom želimo stati na kraj lažnim vijestima i poboljšati provjeru činjenica'
Glavni cilj projekta je smanjenje količine dezinformacija u javnom prostoru, s obzirom na ovo novo moderno doba u kojem živimo i u kojem raste i broj građana koji se informiraju preko društvenih mreža. Treba znati da su se s brojnim promjenama uzrokovanim tehnološkim razvojem, koji je u potpunosti promijenio način na koji koristimo medije i na koji se informiramo, pojavili novi akteri na terenu, rekao je Robert Tomljenović, zamjenik predsjednika Vijeća Agencije za elektroničke medije, koji je jučer predstavio središnju nacionalnu platformu za objavu provjerenih informacija "Točno tako".
Platforma je koštala oko šest milijuna eura, a financirana je u okviru Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Na toj platformi će svi neovisni provjeravatelji točnosti informacija objavljivati provjerene informacije iz brojnih sektora i tematskih cjelina, kao i druge sadržaje proizvedene u sklopu projekta.
- U Hrvatskoj je u sklopu spomenutog projekta odabran 21 neovisni provjeravatelj točnosti informacija. Factcheckeri će se baviti provjerom točnosti informacija izrečenih u čitavom javnom prostoru, dakle i u medijima, i u javnosti, i na društvenim mrežama. Od 21 projekta njih 13 nose fakulteti i sveučilišta ili znanstveni instituti, osam projekata nose udruge civilnog društva, od kojih većina, također, kao partnere ima fakultete ili sveučilišta. Svatko od njih bavi se određenom temom, pa tako imamo zaista širok spektar: medicina, zdravlje, klimatske promjene, nacionalna sigurnost, obrambena pitanja, rodna ravnopravnost, hrana i poljoprivreda, energetika, računarstvo... - rekao je Tomljenović.
Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek rekla je kako je cilj razvoja ove platforme "podići razinu informacijske pouzdanosti".
- Dezinformacijske kampanje među ostalima imaju za cilj proizvesti nepovjerenje u tradicionalne izvore vijesti i informacija te stvoriti dojam da se više nikome ne može vjerovati. Mediji tako postaju dio problema i žrtve takvog okruženja - rekla je Obuljen Koržinek.
Nositelji odabranih projekata su Centar za nestalu i zlostavljanu djecu iz Osijeka, CESI - Centar za edukaciju, savjetovanje i istraživanje iz Zagreba, Faktograf, Hrvatsko katoličko sveučilište, Leksikografski zavod "Miroslav Krleža", Medicinski fakultet Osijek, Savez udruga Rojca, Sveučilište u Dubrovniku, Sveučilište u Splitu – Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje i Medicinski fakultet, Sveučilište VERN i Udruga Lupiga – svijet kroz obične oči.