Obavijesti

Promo sadržaj

Hrvatska udruga digitalnih izdavača osnovala tim za factchecking

Hrvatska udruga digitalnih izdavača osnovala tim za factchecking
3

Sveučilište VERN' i HUDI udružuju snage u borbi protiv dezinformacija i lažnih vijesti u turističkom sektoru

Sveučilište VERN' u suradnji s Hrvatskom udrugom digitalnih izdavača (HUDI) pokreće projekt usmjeren na suzbijanje širenja dezinformacija i lažnih vijesti u sektoru turizma. Uz podršku inicijative Ministarstva kulture i medija i Agencije za elektroničke medije "Uspostava sustava provjere činjenica i objavljivanja javnih podataka", ovaj pothvat koristit će suvremenu tehnologiju i nove metodologije kako bi se osigurala točnost i pouzdanost informacija unutar sektora turizma.

Glavni ciljevi projekta su smanjenje širenja i jačanje otpornosti društva na dezinformacije, povećanje pouzdanosti i sigurnosti informacija u konzumaciji medijskih sadržaja i korištenju društvenih mreža u turističkom sektoru, poboljšanje kvalitete novinarstva, promicanje vjerodostojnog izvještavanja i jačanje medijske pismenosti u sektoru turizma.

„Selekcija informacija odvijat će se kroz dva kanala. Prvi je press clipping kroz zadane ključne riječi i medije koji dolazi na mail redakcije. Drugi kanal prikupljanja informacija su građani, budući da će bilo tko moći prijaviti vijest/informaciju za koju sumnja da je istinita, što je uobičajena metoda za sve fact-checking platforme. Prikupljene informacije potom će analizirati stručnjaci u redakciji. Sveučilište VERN' i HUDI, kao inicijatori projekta, kontinuirano će raditi na edukativnim programima koji će pomoći u prepoznavanju lažnih vijesti unutar industrije i unaprijediti metodologije provjere činjenica. Dodatno, HUDI će provoditi različite komunikacijske aktivnosti za popularizaciju provjere činjenica i podizanje svijesti javnosti, ublažavajući utjecaj lažnih vijesti na građane Hrvatske.“ poručila je dr. sc. Marija Slijepčević, viša predavačica na Sveučilištu VERN’.

Tijekom razvojne faze projekta, Sveučilište VERN' će ojačati svoje mogućnosti provjere činjenica provođenjem edukacija i radionica u suradnji s međunarodnim platformama za provjeru činjenica. Razvit će se posebna metodologija i platforma za provjeru činjenica za objavljivanje dubinskih analiza, a stručnjaci će proći opsežnu obuku u analizi informacija. Temeljna strategija projekta uključuje dnevno praćenje društvenih mreža, digitalnih medija i online platformi — kako bi se identificirale lažne vijesti i dezinformacije. Projekt također ima za cilj educirati studente i uspostaviti posvećeni urednički tim unutar akademske institucije.

Unutar Hrvatske udruge digitalnih izdavača osnovan je novi tim za factchecking. U ponedjeljak 4. prosinca održana je osnivačka sjednica na kojoj su izabrani članovi tima, a to su Marija Slijepčević i Nataša Jeličić sa Sveučilišta VERN', Ana Šoda iz Telegram Media Grupe, Višnja Kragić Mahmutović i Marko Šnidarić iz 24 sata, Doris Kezić iz Hanza Medije, Matea Čelebija iz Index promocije, Andreja Žapčić s NoveTV te Iva Vasilj s tportala, a na mjesto predsjednice tima izabrana je Iva Šalamon iz HUDI-ja.

„Suradnja spaja akademsku instituciju i strukovnu udrugu koja okuplja medijske kuće u Hrvatskoj, čime se omogućuje obostrana razmjena znanja što će dovesti do razvoja metodologije provjere činjenica i uspostavljanje nove platforme koja će pružiti pravovremene i točne informacije čuvajući integritet industrije. Osnivanjem tima za factchecking, na projektu su okupljeni kvalificirani stručnjaci koji pomno prate društvene mreže, digitalne medije i online platforme. Njihova uloga je identificirati te promptno i učinkovito reagirati na lažne vijesti, dezinformacije i misinformacije.“ poručila je novoizabrana predsjednica tima za factchecking Iva Šalamon, HUDI.

Rezultati i nalazi projekta, zajedno sa svim izrađenim materijalima, bit će objavljeni na web stranici projekta i digitalnim kanalima medija članica HUDI-ja. Nadalje, projekt obuhvaća javna događanja, konferencije i panele za promicanje provjere činjenica. Programe kontinuirane edukacije javnosti, studenata i partnera provodit će Sveučilište VERN'.

Kombinacijom akademske ekspertize, suradnje industrije i napredne tehnologije, Sveučilište VERN' i HUDI osnažit će turistički sektor u borbi protiv dezinformacija, zaštititi svoj ugled i osigurati točno širenje informacija. Zajedno nastoje izgraditi informiranije društvo i pridonijeti rastu prakse provjere činjenica.

O Sveučilištu VERN':
Sveučilište VERN' vodeća je privatna akademska institucija u Hrvatskoj posvećena pružanju visokokvalitetnog obrazovanja i istraživanja u područjima ekonomije, financija, medija, turizma, komunikacija, informatike i kreativnih industrija. Predano inovacijama i unapređenju znanja, Sveučilište VERN' surađuje s industrijskim partnerima i provodi projekte usmjerene na suočavanje sa suvremenim izazovima u različitim sektorima.

O HUDI-ju:
HUDI je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa.

Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medie, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe; dok je predsjednik HUDI-a Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria.

Financira Europska unija – NextGenerationEU. Izneseni stavovi i mišljenja samo su autorova i ne odražavaju nužno službena stajališta Europske unije ili Europske komisije. Ni Europska unija ni Europska komisija ne mogu se smatrati odgovornima za njih.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Taxi prijevoz u poslovnom svijetu: Može li smanjiti troškove poslovanja?
PROMO

Taxi prijevoz u poslovnom svijetu: Može li smanjiti troškove poslovanja?

Promet u urbanim sredinama postaje sve izazovniji. U RH, prema Popisu stanovništva iz 2021. godine (DZS), postoje 123 grada od kojih samo Zagreb, Split i Rijeka– imaju više od 100.000 stanovnika.
Posjetili smo adrenalinski park u Vukovaru
PROMO

Posjetili smo adrenalinski park u Vukovaru

Dok Vukovarska Ada na svoj riječni otok privlači kupače, Adica će tek postati prava vukovarska atrakcija.
U Dzierżoniówu, gdje je kruna u grbu, nalazi se početak nogometaša Piąteka
PROMO

U Dzierżoniówu, gdje je kruna u grbu, nalazi se početak nogometaša Piąteka

U karijeri Krzysztofa Piąteka nije nedostajalo lijepih trenutaka. I uzvišeni trenuci, na kraju krajeva, ovo je priča o "Pjoni", vjerojatno najpoznatijem "revolverašu" u povijesti Dzierżoniówa. Svi se sjećamo scena iz Italije kada je zabijao gol za golom. Tada je dječak iz Donje Šleske osvojio talijanske salone.