Oni po svoje životne preporuke odlaze najprije na TikTok. Znate li o kojoj je generaciji riječ?
Čini se da su društvene mreže mnogima postale glavni izvor informacija - do te mjere da će čak polovica pripadnika jedne generacije prije potražiti nešto što ih zanima na TikToku nego na Googleu! Evo tko su oni i po čemu su još posebni
U usporedbi sa svojim roditeljima te bakama i djedovima, smatraju se mnogo otvorenijima i spremnijima na prihvaćanje. Više su orijentirani na društvena pitanja od prethodnih generacija. Bore se za društvene promjene, jednakost svih ljudi i zaštitu okoliša. Na dobrom su putu da postanu najobrazovanija generacija ikad. U potrazi su za autentičnošću te imaju vrlo jaku potrebnu za osobnim izražavanjem. Općenito su pragmatičniji, što uključuje dvije krajnosti - idealizam i zabrinutost za budućnost, to jest vjeru u ostvarenje osobne karijere, ali i spremnost na ekonomske borbe.
Oni su generacija Z - trenutno druga najmlađa generacija na svijetu, s milenijalcima prije i generacijom Alpha poslije njih. Riječ je o naraštaju koja obuhvaća oko 72 milijuna ljudi ljudi rođenih od kraja devedesetih do otprilike 2010., a čiji su identitet ponajviše oblikovali digitalno doba, klimatska zabrinutost, promjenjivi financijski krajolik i Covid-19.
Nostalgija, anksioznost i ravnoteža
U usporedbi s ostalima, pripadnici generacije Z radije razmišljaju o prošlosti nego o budućnosti te mnogi tvrde da osjećaju nostalgiju za devedesetima - desetljećem u kojem su neki bili vrlo mladi, a drugi još nisu bili ni rođeni. Glavni razlog tog fenomena leži u tome što se ova generacija morala suočiti s vrlo stresnim i teškim životnim situacijama zbog čega sad traže utjehu u nekim ‘jednostavnijim vremenima’ - a '90-e su percipirali kao ta jednostavnija vremena, kad je sve bilo bolje i bezbrižnije. Tako je glazba '90-ih njihov drugi omiljeni žanr, a mnogi modni trendovi iz tog razdoblja upravo se vraćaju u modu.
Iako su im devedesete svojevrsni bijeg iz ovih turbulentnih vremena, čini se da je sve ono što se događa u svijetu posljednjih godina ipak uzelo svoj danak. Naime, od svih generacija, Zommeri ili, kako su ih stručnjaci prozvali - "najusamljenija generacija”, vjerojatno će prijaviti da imaju problem s mentalnim zdravljem - 3 od 10 kaže da su skloni anksioznosti, prenosi jedna platforma za istraživanje.
Možda je razlog briga o mentalnom zdravlju, a možda i nešto drugo, ali generacija Z odbacila je koncept "hustle culture", odnosno ideju da za bilo kakav uspjeh treba teško i naporno raditi. Ne toleriraju prekovremeni radi i najvažnije im je uspostavljanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života. To se vidi i u trendovima na TikToku, primjerice "soft life" mindset stavlja naglasak na sporiju, zdraviju i preoblikovanu verziju uspjeha.
Vole gejmati i putovati
Pripadnici generacije Z slobodno vrijeme vole trošiti na gejmanje i putovanja. U prosjeku čak 9 od 10 Zommera igra videoigrice na nekom uređaju i u usporedbi sa starijim generacijama, čiji je primarni razlog igranja igara opuštanje, ova generacija to ponajviše čini zbog interakcije i socijalizacije.
Zanimljivo je i kako, za razliku od prošlih generacija, Zoomeri ne čekaju da dobiju dobro plaćene poslove ili da dovoljno uštede kako bi putovali nego, umjesto toga, oni konstantno pronalaze načine da uklope putovanja u svoj proračun. A kad su u potrazi za svojim sljedećim putovanjem, objave na društvenim mrežama glavni su izvor inspiracije.
'Digitalni urođenici'
Osim inspiracije za putovanje, Zommeri društvene mreže koriste praktički za sve za što im treba savjet. Od toga koji privjesak za ključeve odabrati ili kako spremiti užinu do traženja malo ozbiljnijih savjeta, koji se, primjerice, tiču ulaganja, pokretanja biznisa, mentalnog zdravlja i tako dalje. Kako su pokazali rezultati jedne studije, čak 3 od 10 pripadnika generacije Z kažu da koriste društvene medije kao mjesto za inspiraciju.
A zanimljivo je istaknuti da društveni mediji ovoj generaciji služe i kao tražilica. Zoomeri će se, naime, u potrazi za odgovorima prije obratiti TikToku nego Googleu! Prema istraživanju Googlea, gotovo polovica mladih ljudi traži odgovore na TikToku ili Instagramu umjesto na Google Mapsu ili Searchu.
I zapravo nas to ne bi trebalo čuditi jer, dok milenijalce smatramo ​"digitalnim pionirima" jer su bili svjedoci eksplozije tehnologije i društvenih medija, pripadnici generacije Z su "digitalni urođenici" jer su rođeni u svijetu vrhunskih tehnoloških inovacija - gdje su informacije bile odmah dostupne, a društveni mediji sve prisutniji. Tako je prosječan pripadnik generacije Z dobio svoj prvi pametni telefon malo prije 12. rođendana, naučio je komunicirati prvenstveno putem društvenih mreža i poruka, a na mobitelu provodi isto toliko vremena koliko i starije generacije gledajući televiziju.
A s obzirom na to da Zoomere smatraju i "slikovnom generacijom" jer više od polovice te generacije snimi u prosjeku između 10 i 30 fotografija svaki dan, što je otprilike 11.000 godišnje, novi praktični Samsung Galaxy Z Flip5 svidjet će se vjerojatno svakom Zoomeru. Naime, ovaj je model idealan za fotografiranje i samostalno snimanje izvanrednih videozapisa gdje god i kad god to žele jer ima visokokvalitetnu kameru, dugotrajnu bateriju i brze performanse. Uz to, podatak da je riječ o preklopnome mobitelu, obradovat će vjerojatno svakog Zommera koji osjeća nostalgiju za devedesetima!