Obavijesti

News

Komentari 13

Zablude zbog kojih poduzetnici ne izvoze van Hrvatske

Powered by HBOR

Zablude zbog kojih poduzetnici ne izvoze van Hrvatske

Dobar proizvod ne poznaje granice. Poslovanjem izvan granica matične zemlje otvaraju se nove mogućnosti, no mnogi poduzetnici nisu sigurni da imaju znanje i svu potrebnu logistiku - najčešće su u krivu. Pročitajte zašto!

Izvoz na strano tržište odličan je napredak u poslovanju te može otvoriti pristup novim idejama i iskustvima, ali se poduzetnici često ne odlučuju za taj korak zbog raširenih zabluda. U nastavku pišemo o onim najčešćim…

Zabluda 01: Izvoz je kompliciran

Proces izvoza na prvu može djelovati kao vrlo složen postupak. Problemi započinju na samu pomisao gdje pronaći potrebne informacije, kako prikupiti ispravnu papirologiju i kome se obratiti. Zapravo, pristup globalnom tržištu danas je lakši nego ikada. Brojka od 4,2 milijuna hrvatskih potrošača djeluje zanemarivo u odnosu na veličinu tržišta izvan granica Hrvatske. Važno je dobro provjeriti izvozni potencijal i imati dobar izvozni plan.

Saznajte što (ne)prolazi na tržištima u Europi i Americi
Saznajte što (ne)prolazi na tržištima u Europi i Americi

Zabluda 02: Vani je prejaka konkurencija

Tržište izvan Hrvatske može djelovati gigantsko u odnosu na domaće. Zabluda je uvjerenje da je na stranom tržištu prejaka konkurencija. Poslovanjem u inozemstvu mogu se steći dragocjena znanja o strategijama poduzeća koja su vam konkurencija kako na stranom tako i na domaćem tržištu. Izvoz na razna tržišta, kao u susjedne zemlje ili EU, ponekad je manje rizičan od prodaje u Hrvatskoj. Prikupiti novac za stabilno poslovanje i širenje na strana tržišta može biti veliki izazov. Stoga postoji zabluda da je gotovo nemoguće pronaći financijska sredstva za izvoz. Potrebe izvoznika postale su prioritet financijskim institucijama te sada postoji široka paleta proizvoda koji su osmišljeni za potrebe izvoznika te će vam pomoći da konkurirate.

Zabluda 03: Moje je poduzeće premalo

Zabluda je kako poduzeće mora biti veliko kako bi uspijevalo na stranom tržištu. Dobro je ispitati isplativost izvoza, ali važno je i znati kako su u 2015. godini mikro i mala poduzeća činila su čak 91% ukupnog broja hrvatskih izvoznika roba i usluga. Osim toga, manja su se poduzeća pokazala fleksibilnijima i često se brže prilagođavaju izvoznim izazovima.

Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati
Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati

Zabluda 04: Izvoz je visoko rizičan

Uvaženo je mišljenje kako je vođenje bilo kakvog poduzeća veoma rizično. Svaki poduzetnik rizičnost želi svesti na minimum kako bi mogao sigurnije poslovati. Upravo to moguće je napraviti kvalitetnim planiranjem i istraživanjem. Naplatu možete osigurati ugovaranjem police osiguranja izvoznih potraživanja. Razne prijevare možete izbjeći provjerom referenci partnera pomoću svoje banke te ugovaranjem dijela avanskog plaćanja ako se radi o prvoj suradnji, odnosno nepoznatom poslovnom partneru. Financijske institucije trenutno imaju na raspolaganju razne opcije financiranja obrtnih sredstava, bankarske garancije te kreditne programe vezane za izvoznike, ali i kupce u inozemstvu. Posebnu ponudu za izvoznike ima i HBOR kao hrvatska izvozna banka. Na tržištu postoje i poslovne banke, leasing kuće te faktoring kuće koje također nude dodatne tržišne proizvode koji vas mogu pratiti na vašem izvoznom putu.

Zabluda 05: Moraš tečno vladati stranim jezikom

Istina je da je za poslovanje na stranom tržištu iznimno važna komunikacija. Poznavanje jezika veoma je bitna stavka, no osnovno poznavanje engleskog jezika obično je dovoljno za početnike. Jezik se može učiti u hodu, a za to vrijeme logično je jačanje radnog tima sa znanjem engleskog jezika ili jezika koji se govori na ciljanom tržištu. U prvim koracima prema izvozu na strana tržišta dobro je fokusirati se prvo na susjedne države i jugoistočnu Europu kako bi se komunikacija mogla odvijati lakše, na hrvatskom jeziku.

Proizvode ove hrvatske tvrtke koristi i čuveni Gordon Ramsay!
Proizvode ove hrvatske tvrtke koristi i čuveni Gordon Ramsay!

Zabluda 06: Papirologija za izvoz je komplicirana

Upravljati poduzećem može djelovati stresno zbog velikog opsega papirologije i odgovarajuće dokumentacije. Zato nije za čuditi se zabludi kako je na stranim tržištima kompliciranija papirologija. No istina je da za većinu proizvoda nije potrebna posebna dokumentacija. Dovoljna je izvozna dozvola koja će vam trebati ako vaš proizvod pripada skupini roba s ograničenjima trgovine.

Izvoz je dobar korak naprijed za poduzeća koja su procijenila svoj potencijal i identificirala područja na kojima su im nužna poboljšanja. Važno je tržištu ponuditi dobar proizvod ili uslugu za koje postoji potražnja. Jeste li vi spremni na izvoz?

Powered by HBOR

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 13
Znate li u koje tri zemlje Hrvatska najviše izvozi?
JESTE LI IZNENAĐENI?

Znate li u koje tri zemlje Hrvatska najviše izvozi?

Iako mnogi poduzetnici misle da je izvoz bauk, statistika pokazuje da sve više njih postaje svjesno kako je širenje na inozemna tržišta ključno za njihov uspjeh. U infografici pogledajte koje su najveće prednosti izvoza
Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati
KLJUČ USPJEHA

Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati

Na inozemnom tržištu ima dovoljno mjesta za svakog poduzetnika koji je odlučio da mu domaće tržište više ne predstavlja izazov. No, na tom putu postoji nekoliko izazova s kojima se treba suočiti
Krenuli smo iz obiteljske kuće, danas izvozimo po cijeloj Europi
PRIČA IZ BJELOVARA

Krenuli smo iz obiteljske kuće, danas izvozimo po cijeloj Europi

Koliko ste puta čuli da je teško uspjeti u malim sredinama? No je li uistinu tako? Da se ipak radi o zabludi, pokazuje iznimno uspješna bjelovarska firma VIDIK. Evo kako su od obiteljskog doma došli do stranog tržišta