Obavijesti

News

Komentari 19

Krenuli smo iz obiteljske kuće, danas izvozimo po cijeloj Europi

Powered by HBOR


                        
                            HBOR
Krenuli smo iz obiteljske kuće, danas izvozimo po cijeloj Europi

Koliko ste puta čuli da je teško uspjeti u malim sredinama? No je li uistinu tako? Da se ipak radi o zabludi, pokazuje iznimno uspješna bjelovarska firma VIDIK. Evo kako su od obiteljskog doma došli do stranog tržišta

Izvješće o globalnoj konkurentnosti 2018./2019. pokazalo je kako je Hrvatska tek na 68. mjestu među 140 gospodarstava svijeta, no to ne znači da mnogi domaći poduzetnici nisu uspješni i da se ne bave izvozom. Najbolji je dokaz bjelovarska firma VIDIK, koja je s radom započela prije 25 godina u pomoćnim prostorijama obiteljske kuće, gdje su pokrenuli veleprodaju elektromaterijala na području Bjelovara, Podravine i Moslavine. 

Osnivač i vlasnik Milan Vranjković uz pomoć obitelji tada je započeo novu poslovnu avanturu, a kako je to točno izgledalo, objasnio nam je u kratkom razgovoru. - Bio sam jedini zaposlenik u novo osnovanoj tvrtki i kompletan sam posao obavljao sam, od istraživanja tržišta, nabave robe, dostave kupcima, fakturiranja, knjigovodstva i financija. Jedinu pomoć imao sam u tada malodobnoj djeci (đačkog uzrasta) koja su mi pomagala pri razvrstavanju i skladištenju robe. Kad sam vidio s kojom željom i ozbiljnošću rade te jednostavne poslove, znao sam da će tvrtka postati obiteljska u pravom smislu te riječi. Danas u VIDIK-u radi kompletna porodica - ispričao nam je Milan.

Izlazak na strano tržište je rizičan

Iako su mnogi skeptični oko izlaska na strano tržište, Milan i njegova obitelj upravo su tome težili. - Ulaskom Hrvatske u Europsku uniju 2013. godine i otvaranjem jedinstvenog tržišta od 500 milijuna ljudi nudio nam se ogroman potencijal. To je bio velik izazov za nas: kako se mala tvrtka iz male zemlje može predstaviti zahtjevnom tržištu i plasirati svoju ponudu? Konkurencija je toliko snažna i sveprisutna da na početku analize pojedinog tržišta mislite da tu nemate što tražiti. Međutim, detaljnijom analizom traže se točke djelovanja i uz prodajne vještine, upornost i dozu optimizma uspjeli smo skrenuti pozornost na sebe i ostvariti zacrtani cilj. Moram napomenuti da nam pri analizi potencijalnih kupaca izvan granica RH uvelike pomaže Hrvatska banka za obnovu i razvitak svojom provjerom boniteta klijenata i izdavanjem police osiguranja za naplatu potraživanja. Dobivanjem HBOR-ove police osiguranja radimo i imamo sigurnost da će isporučena roba biti i naplaćena - iskren je Milan.


Uspjeh se rasporedio kroz godine rada

U 25 godina uspješnog poslovanja, VIDIK se postepeno razvijao i rastao. - Razvijali smo se u više faza. Nakon 4 godine veleprodaje elektromaterijala u program uvodimo i rasvjetu, zatim otvaramo maloprodaju u Bjelovaru, koja ujedno postaje i Showroom. Tada počinjemo s veleprodajom rasvjetnih tijela na cijelom području Republike Hrvatske te investiramo u nekretnine kako bismo omogućili daljnji nesmetan rad i razvoj. Danas raspolažemo s više od 5 000 m2 vlastita poslovnog prostora te zapošljavamo nove djelatnike, investiramo u dodatni izložbeni i skladišni prostor - spremno je rekao Milan te nadodao: Započinjemo s proizvodnjom pojedinih programa kako bismo bili što konkurentniji i tržištu prihvatljiviji, što nas je i svrstalo među vodeće distributere rasvjetnih tijela u Hrvatskoj, a i u okolnim zemljama.- 

Izazovi u poslovanju

Tvrtka na svom putu do uspjeha i veće zarade prolazi trnovit put te kako raste i razvija se, nailazi na nove izazove. - U proteklih 25 godina rada bilo je raznih izazova, ali jedan je uvijek aktualan, a to su postizanje i zadržavanje povjerenja potrošača, stvaranje tima ljudi koji će uvijek na prvo mjesto u svom radu stavljati kupca, nikad ne reći da se nešto može, a znamo da se ne može ili obrnuto te i dalje zadržati naš slogan: 'S nama je život svjetliji' - rekao je poduzetnik Milan. 

Započeli su svoje poslovanje samo uz obiteljsku pomoć, a danas imaju ozbiljan tim ljudi koji uspijeva rukovati domaćim i stranim tržištem. - U Vidiku danas imamo 45 zaposlenika, od kojih je 10 visoko obrazovanih;  logično, dominiraju radnici elektro struke i diplomirani ekonomisti.  Danas tvrtka VIDIK izvozi rasvjetna tijela u Mađarsku, Sloveniju, Rumunjsku, Bugarsku, Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu i Italiju. Dakle, od prvobitnog uvoznika iz Italije danas izvozimo svoje programe na talijansko tržište. Naše proizvode možete kupiti u Milanu, Torinu, Rimu, Trstu i diljem cijele Italije. Ponosni smo i to je za nas veliki uspjeh - objasnio je Milan.

Jasni planovi za budućnost

Tvrtka je odlično iskoristila potencijale izvoza i zbog uspješnog poslovanja nikada nije bila u strahu od financijskih poteškoća, što nam je naš sugovornik potvrdio - Od osnutka prije 25 godina pa do danas tvrtka je imala kontinuiran rast, nikada nije bila u financijskim poteškoćama ili u blokadi žiro računa. Radnici su na vrijeme primali zarađenu plaću i primali svake godine božićnice i uskrsnice u primjerenim iznosima. -

Iako tvrtka VIDIK odlično posluje, to ne znači da nemaju ambiciozne ciljeve. - Planova je zaista puno, ali prvo ističemo proširenje izvoza na ostatak tržišta Europske unije. Sljedeća je obnova, odnosno rekonstrukcija kupljene poslovne zgrade u Bjelovaru koja radi tematska izlaganja robe po namjenama na površini od 1100 m2. U sklopu toga planiramo i proširiti proizvodni prostor. Plan nam je i taj da svojim kupcima ponudimo dizajn i savjetovanje u vezi rasvjete za njihov dom ili poslovni prostor. Stvaramo uvjete da svojim kupcima pomoću 3D animacije dočaramo izgled i funkciju rasvjete u prostoru. Ovaj ćemo posao započeti vrlo brzo, odnosno već u rujnu ove godine. Trenutno smo u postupku dobivanja ISO certifikata kojim se reguliraju sustavi upravljanja kvalitetom i upravljanjem zaštite okoliša - ponosno govori naš sugovornik.

Powered by HBOR


                        
                            HBOR
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 19
Znate li u koje tri zemlje Hrvatska najviše izvozi?
JESTE LI IZNENAĐENI?

Znate li u koje tri zemlje Hrvatska najviše izvozi?

Iako mnogi poduzetnici misle da je izvoz bauk, statistika pokazuje da sve više njih postaje svjesno kako je širenje na inozemna tržišta ključno za njihov uspjeh. U infografici pogledajte koje su najveće prednosti izvoza
Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati
KLJUČ USPJEHA

Planirate izlazak na strano tržište? Ovo morate znati

Na inozemnom tržištu ima dovoljno mjesta za svakog poduzetnika koji je odlučio da mu domaće tržište više ne predstavlja izazov. No, na tom putu postoji nekoliko izazova s kojima se treba suočiti
Proizvode ove hrvatske tvrtke koristi i čuveni Gordon Ramsay!
KAKAV USPJEH

Proizvode ove hrvatske tvrtke koristi i čuveni Gordon Ramsay!

Proizvodi Tvornice tekstila Trgovišće krase stolove restorana poznatog chefa Gordona Ramsaya, ali i luksuznog lanca hotela Ritz. Kako se probijao i što je sve naučio o stranim tržištima rekao nam je Mario Popić, prvi čovjek TTT-a