Našeg čitatelja razljutila je nova epizoda kašnjenja vlaka HŽ-a u petak, kojim je u 15.20 iz Zagreba krenuo za Split. Trebao je stići u 21.30, a došao je oko ponoći. Zbog duge procedure neće tražiti ni povrat novca...
'Vlak za Split kasnio 130 minuta jer se pokvario. Novi smo čekali po najvećoj vrućini. Kakav užas'
Vlak je krenuo na vrijeme iz Zagreba, i u Karlovcu je strojovođa proglasio 'defekt' vlaka jer je pola vlaka grijalo, a pola hladilo. Stajali smo tu po najvećoj vrućini do dolaska novog vlaka iz Zagreba. Uz sve lagane vožnje i prijelaze, u Split smo došli oko 23.45, odnosno kasnili 130 minuta.
Ispričao nam je to čitatelj koji je u petak putovao vlakom 523 na relaciji Zagreb-Split. Prema HŽ-ovom voznom redu, isti je trebao, krenuvši u 15.20 iz Zagreba, u Split stići još u 21.30.
- Ma to je užas. Svaki put kašnjenja, čekanja, presjedanja. Ne znate hoće li voziti autobus umjesto vlaka, pa ne možeš ni autobus u svako doba dana dobiti. Novi vlak u Karlovcu čekali smo preko sat i nešto, a znate i sami kakve su vrućine ovih dana. Nismo bili zadovoljni, imali smo milijun pitanja kako i zašto - komentira čitatelj koji kaže kako srećom nije nigdje zakasnio, ali da inače zna putovati vlakom na posao.
'Neću tražiti povrat novca'
Kako nam govori, nema čak ni volje tražiti povrat novca.
- Cirkus! To je naša realnost, nema tu neke budućnosti po meni. Neću se žaliti, to je isto komplicirano. Treba četiri papira ispuniti a novac sjedne za negdje mjesec dana. Već sam to jednom radio, ovaj put neću - zaključio je ljutiti čitatelj i dodao kako stariji ljudi često nisu ni svjesni da imaju pravo tražiti povrat novca.
HŽ: Ispričavamo se putnicima, pokvarila se klima
Službeni upit o kašnjenju spornog vlaka poslali smo HŽ-u, a njihov odgovor prenosimo u cijelosti:
Ispričavamo se putnicima zbog jučerašnjeg kašnjenja vlaka 523.
Jučer 29. srpnja tijekom vožnje vlaka 523 (Zagreb GK 15.20 – Split 21.30) u 16.10 sati u kolodvoru Karlovac došlo je do kvara klimatizacijskog uređaja. S obzirom da autobusni prijevoznik u roku od 60 minuta nije mogao osigurati tri autobusa potrebna za prijevoz putnika vlaka 523, iz Zagreb Glavnog kolodvora upućena je druga garnitura koja je iz kolodvora Karlovac krenula s 92 minute kašnjenja, a u kolodvor Split stigla s 134 min kašnjenja.
Sukladno Uredbi EZ br. 1371/2007 o pravima i obvezama putnika u željezničkom prometu, putnici ostvaruju pravo na naknadu za kašnjenje u sljedećim slučajevima:
- za kašnjenje od 60 do 119 minuta naknada se isplaćuje u visini od 25 % cijene karte
- za kašnjenja dulja od 120 minuta naknada se isplaćuje u visini od 50 % cijene karte.
Podsjetimo vlak na istoj dionici već je nekoliko puta kasnio, o čemu smo već pisali. Jednom je vlak iz Splita za Osijek kasnio čak 42 minute jer je prometnik na kolodvoru jednostavno - zaspao.
Snimka tog 'brzog' vlaka je postala i hit na internetu.
Pokretanje videa...
Istom linijom vozio se i naš reporter.
Sezonski 'brzi' noćni vlak iz Osijeka do Splita stigao je u utorak na splitski željeznički kolodvor sa 76 minuta zakašnjenja, započinje reportažu koju možete pročitati OVDJE.