![Tomašević objavio: Evo gdje će graditi još tri mosta u Zagrebu](https://img.24sata.hr/Fjn22gepQ_vFa50c2RdcpXLkHs4=/414x267/smart/media/images/2024-26/dizajn-bez-naslova-2024-06-29t095516-725.jpg)
Istočni jarunski most bit će pješačko biciklistički, sa zapadne strane se planira jedan za automobile te još jedan kod Savske Opatovine
News
Komentari 16Istočni jarunski most bit će pješačko biciklistički, sa zapadne strane se planira jedan za automobile te još jedan kod Savske Opatovine
U GUP-u grada Zagreba su još od 1970-ih godina ucrtana nova tri mosta u zapadnom dijelu Zagreba na prostoru od Jadranskog do Jankomirskog mosta. Izmjene i dopune GUP-a, koje su od jučer do 12. srpnja u javnoj raspravi, zadržavaju sve postojeće prometne koridore te planirane mostove preko Save, objavili su u subotu iz Zagreba.
Na početku javne rasprave o izmjenama GUP-a, gradonačelnik Tomislav Tomašević u izjavi medijima najavio je kako je ovim izmjenama GUP-a predložena promjena karaktera “istočnog Jarunskog mosta” iz cestovnog u pješačko-biciklistički, s obzirom da je vrlo blizu Jadranskom mostu koji je cestovni i tramvajski most te imajući u vidu nemogućnost cestovnog spoja za most s južne strane.
Iz Grada navode da se pješačko-biciklističkim mostom istočno od jezera Jarun povezuje sportske sadržaja Arene, Mladosti i RSC Jarun, te stanovnike gradskih naselja Laništa i Jaruna.
Za taj most je potrebno napraviti arhitektonsko-urbanistički natječaj tako da je uz rješavanje imovinsko-pravnih odnosa planirani rok izgradnje mosta kraj 2027. godine.
Preostala dva cestovna mosta zapadnije od tog mosta su “zapadni Jarunski most” i “most u Savskoj Opatovini” te su oba nužna s obzirom na veličinu grada i njegov daljnji razvoj, a posebno imajući na umu ubrzanu stambenu izgradnju u gradskoj četvrti Stenjevec, kažu u Gradu.
Ukoliko se uzme u obzir postojeća gustoća naseljenosti u gradskim četvrtima Podsused Vrapče, Stenjevec i Trešnjevka jug, gradska uprava smatra da je prioritetnija izgradnja “zapadnog Jarunskog mosta” što je predmet i prometne studije koju je Grad Zagreb naručio.
- Zapadni Jarunski most je namijenjen cestovnom i tramvajskom prijevozu uz pješake i bicikliste. Strateški je bitan za uspostavljanje tramvajske mreže do buduće Nacionalne dječje bolnice u Blatu, te kako bi značajno unaprijedio prometnu povezanost cijelog zapadnog dijela grada. Zapadni Jarunski most, s obzirom na provedeni arhitektonski natječaj i status imovinsko-pravnih odnosa, planiramo izgraditi i pustiti u promet do kraja 2028. godine - izjavio je gradonačelnik Tomašević.
Vezano uz “most u Savskoj Opatovini”, procjena je da će se zbog lošijeg statusa imovinsko-pravnih odnosa, potrebe arhitektonsko-urbanističkog natječaja i izgradnje spojnih cesta taj cestovni most moći izgraditi najranije 2031. godine.
Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+