Neno Dodoja godinama daje instrukcije i na svojim je učenicima testirao reformu koju predlaže. Smatra da sati trebaju biti kraći i učinkovitiji, a torbe puno lakše
'Testove treba najaviti, zadnji sat trebaju ponavljati naučeno'
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Gradivo koje ne zatrpava đaka, testovi najavljeni unaprijed, kraći i učinkovitiji školski satovi te školske torbe lakše i pet puta. Dio su reforme obrazovanja koju je osmislio dugopoljski inovator, dipl. ing. Neno Dodoja (53). Godinama Dodoja radi izume primjenjive u svakodnevnom životu. Nakon otkaza ostao je bez posla i povukao se u svoj laboratorij u Dugopolju. Poput Baltazara smišlja i logički rješava probleme, a iskustvo obrazovanja svoje troje djece i instrukcije koje je godinama davao iz matematike nagnali su ga da osmisli učinkovitiji model školovanja.
Logika i iskustvo
- Svoj sam model osmislio slijedeći logiku i iskustvo, a uz to primjenjujući dio koncepta fakultetskog obrazovanja. Učenici bi se u određenim razdobljima trebali fokusirati na samo jedan predmet, kao što to rade studenti medicine kad mjesec dana spremaju anatomiju. Osim toga, predmeti bi se učili točno u određenim razdobljima. Tako bi, recimo, biologija, koja se inače predaje dva školska sata na tjedan, po mojoj metodi bi se ispredavala i usvojilo gradivo za cijelu školsku godinu u dva ciklusa po osam radnih dana. Uz to, prvi i zadnji sat u danu bili bi predviđeni za ponavljanje gradiva. Prema znanstvenim mjerenjima, pamćenje opada s vremenom tako da će nam za tjedan dana ostati tek oko 10 posto onoga što smo, recimo, danas naučili na nastavi - kaže Dodoja.
Veća pažnja
Kako godinama daje instrukcije iz matematike, na svojim je učenicima testirao metodu koju je osmislio. Tvrdi da je iznimno uspješna i da gradivo iz matematike u višim razredima osnovne škole prosječan učenik može za cijelu školsku godinu usvojiti u dva tjedna rada, bez opterećenja i stresa od testova, zaboravljenih formula i koječega drugog. Osim toga, tvrdi dugopoljski izumitelj, školska torba u njegovu konceptu “pet puta je lakša jer učenik nosi knjige za jedan predmet i stvari potrebne mu samo za jedan odgoj, bilo likovni, tjelesni, tehnički ili glazbeni. Dodojin koncept predviđa i skraćenje školskog sata s 45 na 30 minuta, čime se ukupno vrijeme na nastavi smanjuje za 11 posto. Datumi testiranja iz pojedinih predmeta, predlaže Dodoja, trebali bi biti određeni na početku školske godine tako da učenici nemaju stres od “letećih kontrolnih” i ispitivanja na prepad. Tvrdi da je i nastavnicima puno lakše raditi s jednim razredom u tjednu, a ne sa šest razreda na dan, odnosno s oko 180 različitih učenika. - Na ovaj način i najslabiji učenik se može bolje dokazati u nekom predmetu, dobiti više pažnje nastavnika, razvija se zajedništvo te smanjuje razlika između boljih i dobrih učenika - uvjeren je Dodoja koji poziva Ministarstvo obrazovanja da ispita njegov model u nekoj školi.