Njegova obitelj i on žive na području Novske, a otac mu je strojovođa i radi u Zagrebu. Sin je, koliko znam, stajao kraj vrata motornog vlaka, gdje se inače može slobodno doći , rekao nam je šef Sindiata Mrgan
Šef Sindikata strojovođa: 'Da, poginuo je sin jednog od kolega, vraćao se kući iz škole'
Da, preminuo je sin strojovođe koji radi u Zagrebu, kaže nam Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske, o teškoj željezničkoj nesreći kod mjesta Rajići u kojoj su poginuli dvojica muškaraca, starih 52 i 62 godine, te 17-godišnji maloljetnik.
Jedan od preminulih je Mario Gusak, strojovođa koji je vozio vlak, drugi je kondukter, a treći je nesretni maloljetnik, sin Gusakovog kolege.
- Istina je, maloljetnik se vraćao iz škole vlakom. Njegova obitelj i on žive na području Novske, a otac mu je strojovođa i radi u Zagrebu. Sin je, koliko znam, stajao kraj vrata motornog vlaka, gdje se inače može slobodno doći i pretpostavljam da je gledao kako strojovođa vozi - kaže nam Mrgan.
Mrgan se dotaknuo i ranije izjave, u kojoj je rekao da je, prema posljednjim informacijama, strojovođa ispravno upravljao vlakom, a signalni uređaji su već nekoliko dana u kvaru. Takva izjava je u suprotnosti s onom Darka Barišića, člana Uprave HŽ Infrastrukture, koji je rekao da su signalno-sigurnosni uređaji bili ispravni.
Mrgan nam je pojasnio svoju izjavu.
- Signalni uređaji su bili u položaju za zabranjenu vožnju. Strojovođa je dobio nalog da može ići, krenuo je jer je dobio nalog da može, obaviješten je da je cestovni prijelaz neispravan, da vozi smanjenom brzinom, da mora stati i on je to učinio. Svjesno je poslužio uređaj koji se zove auto-stop, koji koči vlak, a zatim počeo voziti jer je u daljini vidio zeleni signal. Kako ga je vidio i kako je dobio nalog, mislio je da je i ovdje samo stvar greške i dignuo brzinu. Međutim, zeleni signal nije bio namijenjen njemu nego onom teretnom vlaku koji je stajao - kaže nam Mrgan.
Što se tiče ispravnosti uređaja, kaže da vjerojatno u trenutku nesreće jesu bili ispravni.
- Pokazivali su položaje za zabranjenu vožnju. Uređaji su ovih proteklih dana imali problem zbog požara i izgorene instalacije. U tom trenutku, u trenutku nesreće, kad se promet odvijao drugačijim režimom upravljanja, taj je problem vjerojatno već bio otklonjen. Ne demantiram Barišića, ispravni su bili u trenutku nesreće, samo su bili neispravni proteklih dana - kaže Mrgan.