Strojovođa, kondukter i maloljetnik poginuli su u stravičnoj nesreći. Još se utvrđuju sve okolnosti tragedije, a strojovođa koji je stradao, još je ranije upozoravao na loše stanje vlakova
Ovo je strojovođa koji je sinoć poginuo kod Novske. I ranije je upozoravao na nepravilnosti!
U teškoj željezničkoj nesreći poginula su, kako doznajemo. dvojica muškaraca, starih 52 i 62 godine, te 17-godišnji maloljetnik.
Jedan od stradalih u nesreći kod mjesta Rajići je Mario Gusak kojeg su zvali Gule, koji je vozio putnički vlak smrti 2506 na relaciji Vinkovci – Novska.
POGLEDAJTE VIDEO
Pokretanje videa...
Trebalo je samo nekoliko kilometara da stigne u Novsku i okonča svoj radni dan. Umjesto da s radnim kolegom, kondukterom Tadijom Matkovićem, popije kavu na kolodvoru Novska i sačeka vlak koji će ih odvesti kući u Slavonski Brod, nažalost pri punoj brzini od oko 100 kilometara na sat zabili su se u teretni vlak koji je zbog kvara stajao na tračnicama.
Prizor na mjestu nesreće bio je strašan u kišnoj noći, ali još strašniji kada se razdanilo jer sve je sličilo na jednu veliku eksploziju. U smrt su otišli djelatnici HŽ-a i jedan mladi tamošnji mještanin za kojeg su rekli da se vraćao kući iz srednje škole. Večernji neslužbeno navodi kako je maloljetnik sin drugog strojovođe, kolege iz Zagreba.
Mario Gusak ima iza sebe više od trideset godina željezničkog staža, vozio je lokomotive po raznim prugama i po ne uvijek lakim uvjetima. Još se njegove kolege strojovođe sjećaju kako je 2019. godine zahvaljujući svome iskustvu izbjegao veliki željezničku tragediju. Naime te srijede 17. srpnja 2019. godine, vozio je međunarodni vlak broj 414, sastavljen od lokomotive HŽ 1142-001 i putničkih vagona, prema svom ustaljenom rasporedu kretao se od Beograda prema austrijskom Villachu. Strojovođa Mario Gusak vozio je brzinom većom od 100 kilometara na sat slavonskim ravnicama. Nešto prije 16 sati približavao se kolodvoru Nova Kapela. Iako je dozvoljena brzina na tom dijelu pruge sto kilometara na sat, znao je da se približava jednom prijelazu koji nije zaštićen branicima pa je, za svaki slučaj, počeo usporavati na 60 kilometara na sat. Netom što je prošao preko prijelaza, strojovođa i putnici gotovo su izletjeli sa sjedišta.
- Bilo je poput bombe. Mislio sam da mi je netko nešto postavio pod lokomotivu. Cijela lokomotiva se izdignula s tračnica i tresnula natrag. Odmah sam zaustavio vlak i u šoku izišao iz lokomotive vidjeti što se dogodilo. Protrnuo sam! Tada sam shvatio što se moglo dogoditi – ispričao je tada strojovođa Mario Gusak za Jutarnji.
Pregledom podvozja lokomotive vidio je da je jurećoj lokomotivi otpao dio kočnog sustava. Točnije, regulator kočenja SAB, komad punog željeza, dug više od jednog metra, promjera nekoliko centimetara, težine stotinjak kilograma.
- Sreća je što sam usporio. Da se to dogodilo pri brzini od 100 kilometara ili većoj, ili da se, ne daj Bože, dogodilo dok sam prelazio preko pragova prijelaza, vjerojatno bi čitav vlak odletio s pruge – rekao je tada pokojni Mario.
Iako je, dakle, došlo do teškog incidenta koji ozbiljno utječe na sigurnost željezničkog prometa, a oštećena je i željeznička infrastruktura, tvrtka HŽ Putnički prijevoz o ovom incidentu nije izvijestila javnost ni Agenciju za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu, što su prema zakonu bili dužni učiniti.
Strojovođa Gusak je postupio prema propisima, o nesreći je obavijestio strojnog dispečera u HŽPP-u, a potom otišao popiti kavu sa zabrinutim putnicima do dolaska nove lokomotive iz Vinkovaca. Preuzeo je novu lokomotivu te vlak sigurno dovezao do Zagreba.
POGLEDAJTE PRIZORE S MJESTA NESREĆE: