Obavijesti

News

Komentari 1

Program MENSE kreativce stvara već od vrtićkih dana

Program MENSE kreativce stvara već od vrtićkih dana
1

Djeca koja ni pjesmice ne uče napamet nego kroz igru i vježbe razvijaju vještine, uče razmišljati i povezivati činjenice stječu trajno znanje za cijeli život

Roditelji su prezadovoljni, a i iz škola u koje krenu prvašići javljaju nam se pedagozi i učitelji te ih hvale. Nama je to neopisivo drago, posebno kad su nam roditelji rekli da djeca ujutro žurno ustaju i oblače se te žele što prije doći u vrtić.

Tvrdi to Vedrana Jerkić Perić, vlasnica zadarskog vrtića Kocka kockica, u kojem se mališani igraju i uče po sustavu učenja Nikola Tesla Centra (NTC). Taj sustav je osmislio doktor Ranko Rajović, a MENSA ga je proglasila najboljim u svijetu. NTC program potiče djecu da na lak i jednostavan način, bez opterećenja, odnosno kroz igru, budu pravilno stimulirana u razdoblju života kad se najviše formiraju obrasci razmišljanja, zaključivanja i povezivanja. U kratkom periodu pilot projekta već su jako vidljivi rezultati kod djece, uz dodatne asocijativne tehnike i svakodnevne tjelesne aktivnosti, kojima se utječe na razvoj inteligencije.

Osim Zadra, vrtići koji provode ovaj program postoje i u Dubrovniku, Splitu, Rijeci, Hrvatskom Leskovcu te u Rabu. Ovaj vrtić naivaju “rasadnikom malih genijalaca”, no u njemu djeca nisu pod nikakvom posebnom “prismotrom”. Djeca ništa, pa ni pjesmice, ne uče napamet, jer se naučeno napamet brzo zaboravlja.

- Djeca jedva čekaju doći u vrtić, trčeći nam dolaze. Mi radimo po istom programu kao i svaki drugi vrtić u Hrvatskoj. Ono što nas razlikuje je taj dodatni program u kojem imamo vježbe ravnoteže, koordinacije, asocijacije, klasifikacije... Za razliku od reproduktivnog znanja i učenja napamet, mi potičemo funkcionalno znanje i razmišljanje, nakon čega dijete neće brzo zaboraviti ono što je usvojilo - objašnjava nam Jerkić Perić.

NTC je sustav učenja zasnovan na teorijskim osnovama neurologije, neuropsihologije i drugih nauka, posebno pedagoških. Riječ je o novom pristupu učenja, u kojem dominira misaona aktivnost djeteta i njegov uspješan razvoj. Program nudi načine prepoznavanja darovite djece, njihove karakteristike te putove prema povećanju kvocijenta inteligencije, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja. Naglašava se značaj obitelji i šire društvene zajednice, kao što su vrtići, škole i centri za darovite, u razvoju darovite djece.

Djeca sama oko sličica koje im se pokazuju ispletu svoju priču, rade vježbe rotacije, valjaju se po podu ako to žele, vrlo su aktivni i svaki trenutak lijepog vremena provode vani, na svježem zraku. U vrtiću je, kao i u svakom, bučno te puno vike i smijeha. Rad u vrtiću najbolje se prikazuje vježbom u kojoj djeca na stolić pred sobom stave sličice predmeta, biljaka ili životinja i po njima slažu priču. Nakon ispričane priče sjećaju se svake pojedine slike koju su spominjali.

- Za razliku od klasičnog reproduktivnog znanja koje se zasniva na ponavljanju činjenica, funkcionalno znanje je sposobnost razumijevanja i upotrebe prethodno stečenog znanja za rješavanje problema. Njegov razvoj u ranoj fazi života odlična je osnova za kasnije dobro razmišljanje i učenje pomoću kojeg se potiče formiranje većeg broja veza između stanica mozga, a to omogućuje visok nivo intelektualnih sposobnosti - pojasnila je Jerkić Perić.

Najavila je da će dr. Ranko Rajović doći u Zadar 14. listopada. Tada će održati predavanje za odgojitelje, pedagoge i logopede, ali i roditelje koji su zainteresirani za drugačije metode odgoja djece. Mensa International proglasila je ovaj program najboljim programom u svijetu, a njegova tvorca, dr. Rajovića, imenovala na kongresu 2010. godine predsjednikom Komiteta svjetske Mense za darovitu djecu.

Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku

Pročitajte više o temi na stranici Bolje obrazovanje

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 1
Radnice u školi spasile djecu: 'Zgrabila sam ranjeno dijete i bježala od napadača s nožem'
TRAGEDIJA U PREČKOM

Radnice u školi spasile djecu: 'Zgrabila sam ranjeno dijete i bježala od napadača s nožem'

Sve kolegice plaču, emocionalno su iscrpljene i nisu spremne za povratak na posao, a posebno ne za dežurstvo, kaže naša sugovornica
Moja se škola zaključava i oko toga nema razgovora! Ali neke su nam škole poput kolodvora!
ISPOVIJESTI RAVNATELJA

Moja se škola zaključava i oko toga nema razgovora! Ali neke su nam škole poput kolodvora!

Besmisleno je objašnjavati trebamo li otključavati ili zaključavati vrata da se zaštitimo od neželjenih posjeta - odrješita je ravnateljica jedne zagrebačke škole koja poručuje: Vrata moraju biti zaključana!
Albanija nakon tragedije ukida TikTok na godinu dana. Premijer Rama: 'Ne treba nam to smeće'
OŠTRA ODLUKA

Albanija nakon tragedije ukida TikTok na godinu dana. Premijer Rama: 'Ne treba nam to smeće'

Ova odluka došla je manje od mjesec dana nakon što je 14-godišnji učenik ubijen u tučnjavi u blizini škole u Tirani. Povod tučnjavi je bila svađa na društvenoj mreži