Obavijesti

News

Komentari 25

Političke stranke ne smiju vas zvati na privatni broj telefona

Političke stranke ne smiju vas zvati na privatni broj telefona

SLUŽBA ILI DRUŽBA Pozivi i poruke na službeni mobitel ili e-mail moraju biti povezani s poslovanjem tvrtke čiji su. Poslovna adresa elektroničke pošte i broj službenog mobitela i telefona službeni podaci, a ne osobni

U članicama EU u procesu izbornih aktivnosti dopušta se političkim strankama obrada osobnih podataka birača o političkim opredjeljenjima, no takva obrada mora biti u skladu s razlozima od javnog interesa i s mjerama za zaštite privatnosti, kaže Saša Aksentijević, sudski vještak za informatiku i telekomunikacije.

- Takve aktivnosti su, dakle, također regulirane Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka i Zakonom koji je kod nas provodi - dodao je.

Pitali smo smiju li od sutra, kad na snagu stupa Zakon o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka, političke stranke zvati građane i pitati ih za koga će glasovati bez izričite privole svakoga koga žele zvati. Odgovor je ne smiju, barem ne na privatne telefone i mobitele ili e-mail adrese.

- Službena adresa elektroničke pošte nije, po meni, privatni podatak pa mislim da smiju zvati na službeni mobitel i slati poruke na službenu adresu elektroničke pošte, čak i ako im je korisnik nije dao - kaže vještak Aksentijević.

Svaki marketing je isti

U Agenciji za zaštitu osobnih podataka (AZOP) objašnjavaju kako su službena, odnosno poslovna adresa elektroničke pošte i broj službenog mobitela i telefona službeni podaci, a ne osobni.

- Oni se mogu koristiti za službeno kontaktiranje vezano uz poslovanje tvrtke u čijem su vlasništvu, ali ne i za privatne svrhe. Poslovni e-mail i broj službenog mobitela vlasništvo su tvrtke pa se onaj tko ih koristi ne može pozivati na povredu svoje privatnosti. Riječ je o podacima tvrtke koji nisu zaštićeni propisima o zaštiti osobnih podataka - upozoravaju iz AZOP-a.

Politički marketing, odnosno zamorni pozivi iz političkih stranaka u vrijeme izborne kampanje, nisu, dakle, dopušteni na privatne telefone ili adrese elektroničke pošte, osim uz izričitu privolu korisnika. Isto je i s običnim, odnosno poslovnim ili trgovačkim marketingom koji također može biti naporan.

Snimanje razgovora

- Za obradu podataka treba dobrovoljno, informirano i nedvosmisleno izražena privola ispitanika, i to na jasnom i jednostavnom jeziku. Voditelj obrade podataka u tvrtki mora moći dokazati da je ispitanik dao takvu privolu - kažu u AZOP-u.

Potrošač koji ne želi da ga se zove u vezi s prodajom određenih usluga ili proizvoda može se u svakom trenutku usprotiviti takvom pozivu i više ga ne smiju zbog toga zvati. Taj dio propisa o zaštiti osobnih podataka vjerojatno će konačno ukinuti iritantne snimljene izjave poput one da se “u svrhu boljeg odnosa s klijentima ovaj razgovor snima”. S današnjim pametnim telefonima lako je i potrošaču ili korisniku snimiti razgovor pa će, u slučaju ponovnih poziva, imati dokaz da ih je izričito zabranio.

- Za svaku obradu osobnih podataka u određenu svrhu mora postojati pravna osnova, pa tako i za marketing - upozoravaju iz AZOP-a te dodaju kako tvrtka može imati i legitimni interes da kontaktira nekoga.

- Primjer je odnos osiguravajuće kuće i njihovih klijenata. Međutim, ako nije bilo poslovnog odnosa, tad je osiguravajuće društvo dužno dokazati osnovanost za takvu vrstu komunikacije u svrhu promidžbe - jasni su u Agenciji za zaštitu osobnih podataka.
Osiguravajuća kuća, dakle, mora imati privolu svakoga koga zove na privatni telefon ili mu na privatni mail šalje obavijesti o svojoj ponudi.

Opasnost za PR-ovce

Ovi propisi morali bi konačno prekinuti maltretiranje kojemu su mnogi bili izloženi. Zaposlenici osiguravateljskih tvrtki, a posebno vanjski suradnici, sele se iz jedne kompanije u drugu pa ponekad i svoje “stare” klijente pokušavaju odvući u “novu” kuću. Po propisima koji sutra stupaju na snagu to bi trebalo prestati. Bit će izričito zabranjeno.

- Svi voditelji obrade koji imaju već prikupljene kontakt-podatke u točno određenu svrhu (poslovne ili privatne komunikacije, sklapanja ili izvršavanja ugovora) mogu ih i dalje koristiti ako mogu dokazati opravdanu pravnu osnovu. A to su ugovor, poseban zakon ili privola - odgovorili su nam iz AZOP-a.

To vrijedi i za agencije za odnose s javnošću. Njihovi djelatnici također znaju biti iznimno revni pa zovu kako bi provjerili je li stigao neki mail i hoće li netko doći na priredbu koju organiziraju. Kad se ne javlja na službeni mobitel, zovu i na privatne brojeve.

- Agencije za odnose s javnošću ljude s kojima surađuju smiju zvati na službene telefone - jasan je Saša Aksentijević.

Sutra pročitajte što možete napraviti kad mislite da vam osobni podaci nisu zaštićeni.

Ako netko povuče privolu, sve osobne podatke treba izbrisati

Tko prikuplja i obrađuje podatke mora imati i voditelja te službe pa ga treba i navesti na obavijesti o videonadzoru, na primjer. Tko je već dao privolu za obradu podataka u skladu s novom Uredbom ne treba je davati ponovno. Ako povuče privolu, voditelj obrade podatke mora izbrisati, kažu u Agenciji za zaštitu osobnih podataka.

Privolu za podatke možda ste već dali 

Bez privole se ne smije pohranjivati i obrađivati podatke, no privola je možda pribavljena i prethodno, kaže vještak Saša Aksentijević. Tvrtke mogu slati poruke u kojima će zamoliti korisnike da sami kliknu i potvrde privolu. Podaci s potvrđenom privolom moraju ići u novu bazu, a sve podatke prikupljene bez privole treba brisati iz baza podataka.

 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 25
'Ludi Dalmoš' je odbio 100.000 € mita, a Petrač poručio: 'Treba oštrije s njim. Mora s nama ili...'
NOVE WHATSAPP PORUKE

'Ludi Dalmoš' je odbio 100.000 € mita, a Petrač poručio: 'Treba oštrije s njim. Mora s nama ili...'

Sve je počelo kada je bolnica trebala medicinskog robota za kirurške operacije. Ravnatelj je bio Julije Meštrović, koji je prošle godine iznenada dao ostavku
Robotski uređaj je KBC Osijek platio 200 posto više. Vili Beroš dobio je za to 25.000 eura?
ISTRAŽITELJI IMAJU RAČUNE

Robotski uređaj je KBC Osijek platio 200 posto više. Vili Beroš dobio je za to 25.000 eura?

Tvrtka Saše Pozdera neurokirurški robotski operacijski mikroskop od austrijskog proizvođača nabavila je za 135.000 eura. Prodali su ga KBC Osijek za oko 330.000 eura
'Frende, u organizaciji smo, nemoj preskakati ljude. Ja sam taj s kojim možeš o financijama'
NOVE WHATSAPP PORUKE

'Frende, u organizaciji smo, nemoj preskakati ljude. Ja sam taj s kojim možeš o financijama'

Na mobitelu Nikole Petrača oduzetom u svibnju istražitelji su pronašli Whatsapp grupu "Petrač&Pozder", koju su činili Hrvoje Petrač i sinovi Novica i Nikola te Saša Pozder