Obavijesti

News

Komentari 47

'Pilot je trebao ciljati nasip ili neko tlo, ne u vodu. Iznad vode se leti ako nema drugog izbora'

'Pilot je trebao ciljati nasip ili neko tlo, ne u vodu. Iznad vode se leti ako nema drugog izbora'

Jučer se u akumulacijsko jezero hidroelektrane Čakovec u blizini Novog Sela na Dravi srušio motorni zmaj, a u nesreći je poginulo dvoje ljudi. Pričali smo s predsjednikom Zrakoplovnog kluba Bjelovar...

Vladimir Jasek, predsjednik Zrakoplovnog kluba Bjelovar, iza sebe ima 1500 sati leta zmajem, a za zmajarenje kaže kako nije opasno. 

- To je manje opasno od vožnje automobila, manje su šanse da poginete. Ako se sve radi po pravilima i propisima, sigurnije je u zraku nego na kopnu. Čak i ako vam se dogodi nezgoda, važno je da nema panike, panika ne dolazi u obzir - govori. 

Važna je koncentracija, iskustvo i redovni remont. Samo održavanje uz registraciju letjelice košta između tri i četiri tisuće kuna godišnje.

- Remont se radi koliko zahtjeva letjelica, po njenim specifikacijama. Ako je sve redovno održavano, onda se praktično nema što dogoditi, osim otkaza motora. Ako se i to dogodi, letjelica se onda prizemljuje kao jedrilica. Pilot je trebao ciljati na nasip ili neko drugo tlo, ne u vodu. Nije praksa da se leti iznad vode, osim ako baš nemate izbora. Teško je reći što se točno dogodilo, zašto je došlo do nesreće - objašnjava nam. 

I sam je u 1500 sati leta doživio izvanredne situacije. Sama letjelica pri polijetanju uz dva putnika i gorivo teži oko 450 kila. Može postići veliku visinu, ali se inače leti do 500 metara jer je to slobodna zona. 

'Ribiči su nam pomogli pronaći letjelicu. Da nije bilo njih, struje bi ju odvukle sto metara dalje'
'Ribiči su nam pomogli pronaći letjelicu. Da nije bilo njih, struje bi ju odvukle sto metara dalje'

- Za veće visine se mora tražiti dozvola preko kontrole leta, ali i tad to nisu realno velike visine. Na primjer ako idete preko brda koje je visoko tisuću metara, letjet ćete na 1300 metara, samo 300 metara iznad tla  - objašnjava Jasek.

Uz redovni remont, važna je i prisebnost i iskustvo, ali i iskusnim pilotima se događaju nesreće. Uoravo je Jasek bio instruktor leta poginulom pilotu.

- Strašno je to što se dogodilo. On je stvarno bio iskusan pilot, dobio je dozvolu od nas 2015. godine, bio je moj učenik. Išao je s nama na mitinge, dosta smo letjeli skupa. Drugu osobu, odnosno putnika, ne poznajem, ali znam da nije bio pilot. Kako je došlo do toga da udari u vodu i zašto nije stigao do nasipa, to će najbolje znati očevidci koji su zvali 112. Oni će biti ključni sad u istrazi - završava Jasek. 

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 47
Njemačka u Hrvatsku želi deportirati 16.000 migranata, prvi avion već sletio u Zagreb
UREDBA DUBLIN III

Njemačka u Hrvatsku želi deportirati 16.000 migranata, prvi avion već sletio u Zagreb

Njemačke vlasti žele povećati broj deportacija u druge zemlje EU-a. Najviše migranata bi trebalo biti vraćeno u Hrvatsku. Takve deportacije unutar EU-a su predviđene Uredbom Dublin III.
Rusi ne mogu provesti blitzkrieg i  pomesti snage NATO-a. Ali Putin ima na umu drugi plan...
EKSKLUZIVNO: RATNA STUDIJA

Rusi ne mogu provesti blitzkrieg i pomesti snage NATO-a. Ali Putin ima na umu drugi plan...

Novi Express donosi detaljnu studiju Urlicha Pilstera (NATO, Bruxelles) i Olesya Vinhas de Souze (NATO Defence College, Rim), doktora znanosti, o šansama NATO-a u mogućem ratnom srazu s Moskvom
Ruska agencija: Putin uskoro priprema ubojicu kontinenata 'Sotonu' u borbenu pripravnost
RAKETA OD 100 TONA

Ruska agencija: Putin uskoro priprema ubojicu kontinenata 'Sotonu' u borbenu pripravnost

Rusi tvrde da Strateške raketne snage već imaju 88 posto moderne raketne opreme. Raketa Sarmat teška je više od sto tona i zovu je 'ubojicom kontinenata'