Zasad se još uvijek ne zna uzrok pada, no neslužbeno doznajemo kako je, prema procjeni na terenu, pilot vjerojatno primijetio tehnički kvar te se pokušao približiti kopnu nakon što je letio nad jezerom
'Ribiči su nam pomogli pronaći letjelicu. Da nije bilo njih, struje bi ju odvukle sto metara dalje'
Dvoje ljudi poginulo je nakon što su se srušili u motornom zmaju u jezero hidroelektrane Čakovec u popodnevnim satima u četvrtak.
Leon Krištofić, zamjenik zapovjednika JVP Čakovec kaže kako su u pronalaženju muškaraca od ogromne pomoći bili ribiči koji su dojavili pad letjelice.
- Ribiči su primijetili čudne kretnje zmaja i odmah nazvali 112 da prijave što se događa. Potom su svjedočili i padu u vodu, nakon čega su brzo reagirali i bacili udicu na mjesto pada i tako držali ribički štap da bi ronioci znali gdje tražiti - priča nam Krištofić.
Do dolaska dva ronioca i vatrogasaca motor je potonuo na dubinu od oko pet-šest metara, a da nije bilo ribiča, Krištofić kaže kako ne bi uspjeli locirati letjelicu.
- Radi se o mutnoj vodi i jakoj struji. Da upadne auto bilo bi ga teško locirati, a gdje onda tako laganog zmaja. Da nije bilo ribiča, ronioci vjerojatno ne bi večeras uspjeli naći zmaja, struje bi ga do sutra odvukle barem sto metara nizvodno - priča nam.
Zasad se još uvijek ne zna uzrok pada, no neslužbeno doznajemo kako je, prema procjeni na terenu, pilot vjerojatno primijetio tehnički kvar te se pokušao približiti kopnu nakon što je letio nad jezerom. Međutim, nije uspio. Letjelica je pala u vodu dvadesetak metara od nasipa.
Predsjednik Aerokluba Međimurje, Zlatko Železnjak, u avijaciji je preko 40 godina. Objasnio nam je kako motorni zmajevi mogu nositi do dvoje ljudi, a vožnja nije ništa opasnije nego i vožnja autom. Opasnost nastupa ako zakaže motor ili se vremenski uvjeti iznenada pogoršaju.
Najbitnijim smatra pripremu leta. Bez obzira na iskustvo ili broj sati proveden u letjelici, svaku vožnju treba ozbiljno shvatiti, napraviti preduzletni pregled, provjeriti gorivo i slično. Po pitanju najčešćih uzroka nesreća, kaže da se, po njegovoj procjeni, u 98 posto slučajeva radi o ljudskom faktoru, a u svega dva posto o tehničkom kvaru ili kvaru motora. Kaže i kako i u aeroklubu ima privatnih letjelica, međutim i one obavezno podliježu propisanim pregledima od ovlaštenih mehaničara te registraciji, tj. produženju plovidbenosti od strane Hrvatske Agencije za civilno zrakoplovstvo.
Što se tiče letjelišta za zmajeve oni također moraju biti registrirani i moraju ispunjavati minimalne uvijete, koje određuje Agencija, a njegova duljina mora biti minimalno 600 metara.
Železnjak nam je rekao i kako veljača nije karakteristično vrijeme za letenje iz jednostavnog razloga - hladno je i meteo uvjeti nisu baš najbolji.
- Let 4. veljače bio je ustvari jedan od najranijih letova ove godine, a letače je vjerojatno izmamilo lijepo vrijeme. Na području Čakovca je dan bio idealan za letenje, 20-ak stupnjeva je bila temperatura zraka - kaže nam Železnjak.
Samo na području Međimurja djeluje više aeroklubova, a sve je više zaljubljenika u ovu aktivnost. Razlog tome je vjerojatno što su motorni zmajevi najjeftinije, a time i najpristupačnije letjelice, a kako Železnjak kaže, "čovjek to brzo zavoli".
Prosječni motorni zmaj, kojeg ljudi najčešće kupuju polovnog, košta između pet i sedam tisuća eura, a da bi pilot poletio mora proći osnovnu obuku s instruktorom. Isto tako postoje pravila i uvjeti kad se može voziti druga osoba.