Nakon popuštanja mjera i otvaranja trgovina potrošnja je 1. tjedan porasla za 18, a drugi još za 23%. Osnovne namirnice, higijenske potrepštine i školski pribor tražili su se više, a manje mala pakiranja čokolada, sokova i žvaka...
Nove navike: Prodaju se pivo, boje za zidove i fitness oprema
Promišljeno, a ne impulzivno, kupovali su hrvatski građani tijekom izolacije, pokazuju podaci prodavaonica kućanskih potrepština.
U Konzumu kažu kako je najviše porasla potražnja za osnovnim namirnicama, higijenskim potrepštinama i školskim priborom, a pala za takozvanim impulsnim proizvodima, poput malih pakiranja čokolada i sokova te žvakaćih guma, koji su na blagajnama.
- U prvim tjednima povećala se prodaja zamrznutih, konzerviranih i suhih namirnica prikladnijih za skladištenje. Osim toga, potrošači su kupovali više piva, a neznatno su smanjili kupnju vina i žestokih pića. Porasla je i prodaja informatike te šišača za kosu. Nakon zatvaranja tržnica jasno je da smo prodavali i više svježeg voća i povrća - rekli su nam iz Konzuma i dodali kako je deset puta porasla prodaja u internetskoj prodavaonici, a imaju je jedini među većim trgovačkim tvrtkama sličnog asortimana. Udvostručila se i količina pojedinih proizvoda u narudžbama.
I Lidl je na početku krize više prodavao trajne proizvode, suhu, zamrznutu i konzerviranu hranu, ali i sredstva za dezinfekciju. Poslije je porasla prodaja svježih namirnica, poput voća, povrća, svježeg mesa i mliječnih proizvoda.
- Količine koje su ljudi kupovali u prvoj su fazi bile veće, a rjeđe su dolazili. Sad se vraćaju u ritam kupovanja kakav je bio prije. Što se tiče alkoholnih pića, nismo primijetili da je prodaja bila veća nego prije pandemije - rekli su iz Lidla.
U Kauflandu su od početka korona krize potrošači više kupovali proizvode za čišćenje, osobnu higijenu i dugotrajne, pakirane proizvodi. Umjesto više manjih kupovina, kupci su radije dolazili rjeđe pa kupovali više kako bi stvorili zalihe.
I proizvođačima je rasla potražnja za trajnijim proizvodima.
- Prodaja narezaka porasla je oko deset posto, što pokazuje da potrošači više vole unaprijed zapakirane proizvode, nego čekati u redu na delikatesi, a isto je i sa svježim pakiranim mesom s hrvatskih farmi. Prodaja mljevenog mesa porasla je gotovo 30 posto, kao i određenih kategorija svinjskog mesa - odgovorili su iz PIK Vrbovec, koji od početka krize izazvane korona virusom nije mijenjao cijene svojih proizvoda.