Aktivnosti u centrima osmišljavaju i provode stručnjaci iz Pučkog otvorenog učilišta "Korak po korak", UNICEF-ova provedbenog partnera
Međimurje otvara knjižnice i centre za igru za djecu koja odrastaju u teškim okolnostima
Dva nova Centra igre i knjižnice igračaka za djecu koja odrastaju u teškim okolnostima otvaraju se u veljači u Međimurskoj županiji, projekt je financiran EU novcem, a dodatno je prilagođen za romsku djecu i obitelji.
Pilot-program provodi se u sedam zemalja EU, a u sklopu programa "Faza III: Testiranje Jamstva za svako dijete u Hrvatskoj", kojega provodi UNICEF s 11 partnera, želi se osigurati dječji pristup osnovnim uslugama, kao što su zdravstvena zaštita, obrazovanje, kvalitetna prehrana, kvalitetni uvjeti stanovanja te usluge brige o djeci.
Usmjeren je prvenstveno na djecu s teškoćama, onu koja žive u osjetljivom obiteljskom okruženju te pripadnike nacionalnih manjina.
Provodi se u sedam međimurskih općina, gdje čak 40 posto djece u dobi od tri do šest godina nije uključeno u predškolski odgoj. Kroz suradnju i znanje provedbenih partnera intervencije se odvijaju u trima područjima: integrirane usluge zaštite djece i podrške obiteljima, usluge rane intervencije te pristup kvalitetnom predškolskom odgoju i obrazovanju.
Aktivnosti dodatno prilagođene za romske obitelji
Novootvoreni centri igre, uz već postojeći, mjesta su za neformalno obrazovanje djece i učenje kroz igru. Kroz centre igre i knjižnice igračaka obuhvatit će se više od 450 djece, zaposlena su tri obrazovna stručnjaka, a kako bi se aktivnosti dodatno prilagodile i za obitelji romske nacionalne manjine, dio tima su i tri romska asistenta.
Aktivnosti u centrima osmišljavaju i provode stručnjaci iz Pučkog otvorenog učilišta "Korak po korak", UNICEF-ova provedbenog partnera.
Igračke i knjige namijenjene novim lokacijama ovih se dana katalogiziraju u praktikumu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta, Odsjek u Čakovcu koji je, ususret novoj akademskoj godini, opremljen inkluzivnim didaktičkim materijalima i vrtićkim namještajem.
Važnost društvene pravde i uvažavanja različitosti
Uz aktivnosti u centrima organizirane su i tri pomno osmišljene edukacije za 55 stručnjaka iz područja ranog predškolskog odgoja i obrazovanja iz raznih vrtića.
Stručnjaci su učili o važnosti društvene pravde, uvažavanja različitosti, razvoja inkluzivne svijesti te prevladavanja predrasuda i stereotipa u radu s djecom predškolske i rane osnovnoškolske dobi.
"Izuzetno je važno doprijeti do najranjivije djece i omogućiti im da ostvare svoj puni potencijal. Provedbom pilot-programa EU 'Jamstvo za svako dijete' želimo povećati broj djece uključene u predškolski odgoj, omogućiti da više djece s teškoćama u razvoju ima pristup uslugama koje su im potrebne, osnažiti više roditelja vještinama koje su im potrebne da bi bili spremniji u roditeljskoj ulozi", izjavila je predstojnica Ureda UNICEF-a za Hrvatsku Regina Castillo.