Pelješki most dug 2,4 kilometra koji je izgradila China Road and Bridge Corporation prozvan je jednim od najdužih i najljepših mostova u Europi
Kinezi koji su radili na izgradnji mosta: 'Obitelj nam nedostaje, jednom godišnje išli smo doma'
Četiri godine sam bio ovdje, radili smo dan i noć na izgradnji ovog mosta koji je tu sada iza nas spreman za otvaranje - kaže nam Hing iz Kine, jedan od radnika koji je sudjelovao u izgradnji Pelješkog mosta.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Upravo na njega i nekolicinu njegovih kolega naišli smo dan uoči otvorenja mosta. Uz sav rad, muku i trud odlučili su uzeti malo vremena i prošetati mostom.
- Obitelj nam je jako nedostajala. Radi ovih iscrpnih radova imali smo mogućnost samo jednom godišnje otići doma na odmor, zagrliti i izljubiti svoje najmilije. Sad kad vidimo ovaj most shvaćamo da se sve isplatilo - otkriva nam Hing.
PRATITE UŽIVO: Svečano otvorenje Pelješkog mosta
Pelješki most dug 2,4 kilometra koji je izgradila China Road and Bridge Corporation prozvan je jednim od najdužih i najljepših mostova u Europi, presijeca tjesnac poput raskošne duge i povezuje Hrvatsku, čiji su sjever i jug stotinama godina bili razdvojeni.
Kako u svakom poslu tako i u izgradnji mosta, uvijek postoji neki najizazovniji i najteži dio posla.
Ovi vrijedni Kinezi koji jedva čekaju povratak u domovinu, kažu nam da je najizazovniji dio bio postavljanje pilona iz mora prema vrhu.
Pa na kojem djelu izgradnje ste vi točno bili, upitasmo ih.
- Sve što vidite radili smo, nije bilo tu velike podjele rada. Svatko je radio sve - kažu nam.
Zanimljivo je da je projekt Pelješkog mosta prvi veliki inženjerski projekt izveden unutar teritorija Europske unije koji je financiran od strane EU, projektiran od strane EU, s usvojenim standardima EU, a na čijem je globalnom natječaju pobijedila Kina.
Koliko je velik projekt govori i činjenica da je ukupna težina mosta deset puta veća od težine Eiffelovog tornja u Parizu.
- Ovo je od velikog značaja za ljude iz ovog kraja, tako da nam je drago što smo sudjelovali u ovom projektu. Ovo je projekt moje karijere u graditeljstvu - kaže nam Hing.
Čak 400 radnika iz Kine sudjelovalo je u izgradnji mosta uz 90 kooperanata iz Hrvatske. Stajanja nije bilo, radilo se čak u tri smjene.
- Sviđa mi se kraj i sve je jako lijepo, ali ipak se veselim povratku doma obitelji - zaključuje Hing.
Skraćivanjem vremena putovanja između Dubrovnika i Splita most će uvelike olakšati svakodnevni život hrvatskih građana, ali i stanovnika susjednih područja.
Pelješki most ima četiri trake, dug je 2,4 km, a visok 55 m, što omogućuje neometan prolaz brodova ispod njega. EU financira i infrastrukturu povezanu s mostom, kao što su pristupne ceste, tuneli, mostovi i vijadukti. Završetak stonske obilaznice očekuje se do kraja 2023. godine.