Obavijesti

Promo sadržaj

Pelješki most - model suradnje Kine i Hrvatske te Kine i Europe

Pelješki most - model suradnje Kine i Hrvatske te Kine i Europe
2

Odnos Kine i Hrvatske usko je povezan s dva mosta.

Prije više od 700 godina, Marko Polo, slavni putnik rođen u Hrvatskoj, došao je u Kinu drevnim Putem svile i zakoračio na raskošni drevni kameni most Lugou u jugozapadnom predgrađu Pekinga, prijestolnice dinastije Yuan te uzdahnuo "Ovo je možda kameni most bez premca na svijetu". Nakon što se vratio u Europu, izdiktirao je "Putovanja Marka Pola" i stvorio sjajnu poemu razmjena i međusobnog učenja istočnih i zapadnih civilizacija, koja otvorila uvod u prijateljske razmjene između Kine i Europe, kao i između Kine i Hrvatske. Danas, više od 700 godina kasnije, službeno je pušten u promet Pelješki most dug 2,4 kilometra koji je izgradila China Road and Bridge Corporation. Prozvan jednim od najdužih i najljepših mostova u Europi, presijeca tjesnac poput raskošne duge i povezuje Hrvatsku, čiji su sjever i jug stotinama godina bili razdvojeni, a također čvrsto spaja srca kineskog i hrvatskog naroda. 

Uspjeh Pelješkog mosta neodvojiv je od brige i podrške čelnika dviju država. Od službenog početka gradnje 2018. godine, Pelješki most dobio je veliku pozornost čelnika Kine i Hrvatske, što je učinkovito promoviralo napredak projekta. U veljači 2021. godine predsjednik Xi Jinping istaknuo je u svom ključnom govoru na samitu čelnika Kine i zemalja srednje i istočne Europe da Kina i zemlje srednje i istočne Europe surađuju kako bi pomogle jedna drugoj u razvoju i poboljšale dobrobit ljudi, te da su projekti suradnje kao što je Pelješki most dali su ohrabrujuće rezultate. U travnju 2019., tijekom posjeta premijera Li Keqianga Hrvatskoj i sudjelovanja na 8. sastanku čelnika Kine i zemalja srednje i istočne Europe, on i premijer Andrej Plenković pregledali su gradilište projekta unatoč jakoj kiši, naglasivši da će kinesko poduzeće koristiti najbolju opremu i tehnologiju, ispuniti sve uvjete predviđene ugovorom, a most učiniti kvalitetnim inženjerskim projektom koji može izdržati svaki vjetar i kišu, kako bi građani Hrvatske čim prije mogli uživati u pogodnostima i blagostanju koje donosi most. Hrvatski premijer Andrej Plenković i članovi njegova kabineta posjetili su gradilište mosta više od deset puta kako bi provjerili napredak projekta ,te koordinirali i riješili povezane probleme. Izgradnja Pelješkog mosta jedna je od četiri strateške zadaće Plenkovićeve vlade. Uz brigu i podršku čelnika obiju strana, kinesko je poduzeće prevladalo negativan utjecaj nove epidemije korona virusa i uspješno dovršilo posao tri mjeseca prije roka, ispunjavajući svoju obvezu izgradnje visokokvalitetnog projekta prema planu, odražavajući izvanredne prednosti u "kineskoj brzini, kineskom upravljanju i kineskoj izgradnji" i drugim aspektima, čime je ustanovljen dobar imidž kineskih poduzeća. 

Pelješki most je ostvario trostranu korist i zajednički razvoj Kine, Hrvatske i Europe. Projekt Pelješkog mosta je prvi veliki inženjerski projekt izveden unutar teritorija Europske unije koji je financiran od strane EU, projektiran od strane EU, s usvojenim standardima EU, a na čijem je globalnom natječaju pobijedila Kina. Kinesko poduzeće je tijekom izgradnje projekta privuklo 18 projektantskih i konzultantskih poduzeća iz Europske unije, 45 građevinskih poduzeća iz Europske unije, te 112 svjetskih dobavljača opreme i materijala iz Hrvatske, Njemačke, Poljske i drugih zemalja da sudjeluju u projektu. Projekt se strogo pridržavao EU specifikacija za izgradnju mostova, posebice, korištene čelične konstrukcije zadovoljavaju najviši standard EXC4 u Europi, a ukupna težina mosta je deset puta veća od težine Eiffelovog tornja. Tijekom izgradnje svojedobno je u jednom pokušaju u morsko dno zabijena čelična cijev duljine 130,6 metara, što je svjetski rekord. Kinesko poduzeće također se strogo pridržavalo europskih i hrvatskih propisa o zaštiti okoliša, usvojilo mjere za smanjenje buke poput zavjesa s mjehurićima zraka kako bi se smanjio utjecaj buke od gradnje na morski život i okolne stanovnike; usvojilo metodu prijevoza troske od bušenja do mjesta ispuštanja udaljenog 20 nautičkih milja kako bi se smanjilo onečišćenje kvalitetne obalne vode, a metoda tvorničke predizrade, prijevoza brodom i montaže na licu mjesta, usvojena je kako bi se smanjio utjecaj projekta na okoliš. Može se reći da je upravo stoga što su tri strane, Kina, Hrvatska i Europa, u potpunosti iskoristile svoje prednosti, glavni projekt Pelješkog mosta mogao biti uspješno izgrađen u samo 4 godine. Pelješki most svjedoči o dubokom prijateljstvu između Kine i Hrvatske. Projekt mosta u potpunosti utjelovljuje načelo suradnje, obostrano dobitka i uzajamne koristi. Projekt je zaposlio više od 250 lokalnih zaposlenika, stvarajući mnoge mogućnosti zapošljavanja, a istovremeno njegujući mnoge inženjerske, tehničke i menadžerske talente, učinkovito pokrećući razvoj lokalnih poduzeća i promičući gospodarski i društveni razvoj Hrvatske. China Road and Bridge Corporation i Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu pokrenuli su zajednički projekt obuke, pa je 7 izvrsnih mladih ljudi steklo je diplome inženjera kroz sudjelovanje u praksi projekta mosta. Nakon povratka sa studija u Kini, Hrvatica Anna Vulić uključila se u projekt izgradnje mosta i ostvarila dvostruku dobit: ljubav i karijeru. Izgradnja mosta će ubrzati nesmetan protok osoblja i materijala, olakšati život lokalnog stanovništva i privući više turista da se zaustave i "čekiraju". Lokalno stanovništvo i tisuće turista iz cijeloga svijeta do Dubrovnika ne samo da više ne moraju više puta ulaziti i izlaziti iz hrvatskog teritorija, već i prijašnji trosatni put mogu prijeći za dvije-tri minute. Mjesto Komarna u blizini mosta čak je napredovalo zbog mosta. Poslovanje hotela, restorana i supermarketa je u procvatu – prijašnje oslanjanje isključivo na ljetnu turističku sezonu promijenilo se na rad tijekom cijele godine. 

Pelješki most je značajan projekt kinesko-hrvatske zajedničke izgradnje inicijative ‘Pojas i put’ i suradnje Kine i zemalja srednje i istočne Europe, a ujedno je i najveći kineski infrastrukturni projekt u Hrvatskoj. Uspjeh ovog projekta podigao je sveobuhvatno partnerstvo Kine i Hrvatske i "dijamantno" prijateljstvo dviju strana na novu razinu. Ove godine obilježava se 30. obljetnica uspostave diplomatskih odnosa između Kine i Hrvatske. Čelnici dviju zemalja dogovorili su daljnje produbljivanje političkog međusobnog povjerenja, proširenje pragmatične suradnje, jačanje usklađenosti razvojnih strategija , te usmjeravanje kinesko-hrvatskih odnosa prema postizanju većeg razvoja. U trenutnoj situaciji neizvjesnog globalnog gospodarskog oporavka, kineski ekonomski temelji sa snažnom otpornošću, velikim potencijalom i usmjerenošću na dugoročno poboljšanje, nisu se promijenili, te će nastaviti nepokolebljivo otvarati na visokoj razini i promicati visokokvalitetni razvoj. Kina želi surađivati s drugim zemljama u svijetu, uključujući Hrvatsku, kako bi zajednički stvorili perspektivu za razvoj, zajednički uživali u prilikama za rast, nastavili podupirati gospodarsku globalizaciju i multilateralnu suradnju, dodatno produbili globalnu suradnju za razvoj i promicali izgradnju zajednice sa zajedničkom budućnosti za čovječanstvo. Vjerujem da će zajedničkim naporima dvaju naroda kinesko-hrvatska uzajamno korisna suradnja zasigurno postići novi i veći razvoj i donijeti dobrobit dvjema zemljama i narodima. 

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Za solarnu elektranu ne treba vam ni gotovina ni kredit! Evo kako!
PROMO

Za solarnu elektranu ne treba vam ni gotovina ni kredit! Evo kako!

Zbog svog odličnog geografskog položaja te visoke prosječne godišnje osunčanosti, Hrvatska je među zemljama Europske unije u kojima se najviše isplati graditi solarne elektrane, a povrat investicije očekuje se u prosjeku kroz šest do osam godina!
Mister Džirlo mini electric car osvaja hrvatsko tržište!
PROMO

Mister Džirlo mini electric car osvaja hrvatsko tržište!

Veliki broj posjetitelja uz prethodnu najavu je pogledalo MISTER DŽIRLO MINI CAR
Stigao Maturalac.com: nova aplikacija za nastavnike, roditelje i učenike u Hrvatskoj
PROMO

Stigao Maturalac.com: nova aplikacija za nastavnike, roditelje i učenike u Hrvatskoj

U samo nekoliko klikova do ponude višednevnog školskog putovanja! Aplikacija je 100 posto hrvatski proizvod iza kojeg stoje stručnjaci iz Eklate s više od 20 godina iskustva u organizaciji školskih putovanja