Južnokorejski divovi svjetske autoindustrije Hyundai i Kia zajedno ulažu oko 600 milijuna kuna u Rimac automobile. Otkrio je to direktor tvrtke iz Svete Nedelje Mate Rimac
'Imamo velike planove, već ove godine zaposlit ćemo 200 ljudi'
Prvi zajednički projekt je razvoj električnih vozila visokih perfomansi. Sportski automobili na struju, kakvi su proslavili Rimčevu tvrtku, trebali bi biti razvijeni do 2020. godine.
- Za Hyundai i Kiu radit ćemo isto što i za druge tvrtke. Prošle godine je u vlasničku strukturu ušao Porsche, odnosno Volkswagen grupacija, radimo i za druge tvrtke, one koje nisu u vlasničkoj strukturi. Uglavnom se fokusiramo na pogonski sustav koji se sastoji od baterijskog sustava, motora, invertera i getribe tj. prijenosnika. Plus elektronika za upravljanje auta, infotainment i neki drugi sustavi - otkrio je Rimac za RTL Danas.
S južnokorejskim divovima Rimac automobili rade na dva projekta - jedan je potpuno električni automobil, a drugi je hibrid električnog pogona i pogona na vodik.
- Radimo mi s njima duže, sve što se danas vidi, krenulo je znatno ranije, godinama smo u kontaktu, radimo na projektima. Cilj je da do kraja sljedeće godine imamo prve komade koji se voze i testiraju. Cilj je doći do serijske proizvodnje gdje bi smo mi proizvodili ključne sustave, a Hyundai sam automobil - objasnio je.
Trenutno u Rimac automobilima radi oko 500 ljudi, a samo prošle godine zaposlili su ih 200. Ove godine također planiraju zaposliti 200 novih.
- Imamo velike planove što se tiče prostora, širenja, oduvijek smo imali velike snove, ciljeve i ambicije, ali smo još uvijek na početku našeg puta - rekao je Rimac te navodi da u Hrvatskoj nedostaje proaktivnosti i jasna strategija.
- Ne volim bubati i pričati napamet. Radili smo detaljnu studiju na preko 100 stranica, ušli u sve brojeve zašto su Hrvatsku zaobišla dva investicijska vlaka i otišla u Slovačku, Češku, Mađarsku, Sloveniju. Što možemo napraviti da to promijenimo? Proaktivnost i jasna strategija su na prvom mjestu. Zemlje se danas natječu kao tvrtke i kad investitori biraju kud će ići uspoređuju konkurentnost, a Hrvatska tu jednostavno nije konkurentna - tvrdi.
Istaknuo je da više neće biti većinski vlasnik kompanije, ali će i dalje biti najveći pojedinačni dioničar. Napomenuo je i da će firma, bez obzira na rapidno širenje, ostati u Hrvatskoj.