Hrvatska gospodarska komora priopćila je da traži da se kvote za uvoz radne snage u Hrvatsku znatno povećaju. U građevinarstvu je kvota od 500 radnika, ističu, "razgrabljena" u svega dva dana.
HGK traži povećanje kvota za uvoz radne snage u Hrvatsku
Hrvatska gospodarska komora (HGK) priopćila je u utorak da traži da se kvote za uvoz radne snage u Hrvatsku znatno povećaju, upozorivši da su sadašnje nedostatne, pogotovo u građevinarstvu, u kojem je kvota od 500 radnika "razgrabljena" u svega dva dana.
Potpredsjednica HGK za graditeljstvo, promet i veze Mirjana Čagalj prema hrvatskoj Vladi apelira da odobri kvote koje će zadovoljiti potrebe na tržištu rada.
"Iako pozdravljamo odluku Vlade koja je uvažila zahtjev HGK, Hrvatske obrtničke komore i Hrvatske udruge poslodavaca i sindikata te odobrila dodatne kvote za zapošljavanje stranih radnika, nakon analize stanja na terenu utvrdili smo da su kvote nedostatne. Suočeni smo s valom iseljavanja radnika iz Hrvatske. Odlaze nam čitave obitelji. Uz to što je ovo velik demografski, predstavlja i veliki ekonomski problem. Naše gospodarstvo ne može biti konkurentno ako gospodarstvenicama ne osiguramo dostatnu radnu snagu", istaknula je Čagalj.
Predsjednik Udruženja graditeljstva HGK Zlatko Sirovec ističe da je kvota koju su građevinari dobili nedostatna jer tržište građevine trenutno traži nekoliko tisuća novih radnika pa bi se, smatra, one trebale odobravati u brojkama prema stvarnom stanju potražnje.
"Kvota od 500 radnika neprihvatljivo je premala. Ta se kvota doslovce razgrabila u dva dana, što dovoljno govori o tome koliki je interes građevinskih tvrtki za radnicima svih građevinskih zanimanja", rekao je Sirovec, dodavši da bi hitno trebalo povećati kvote za uvoz radne snage jer bi to olakšalo poslovanje i pojačalo aktivnosti u građevinskom sektoru, u kojem glavni limitirajući faktor leži u nedostatku radne snage.
Predsjednik Udruženja cestovnoga teretnog prometa HGK Darko Vukadinović također ističe kako je kvota za uvoz 70 vozača teretnih vozila u tekućoj godini, iako nekoliko puta veća od prethodne, nedostatna za održivi razvoj hrvatskog prijevozništva, ustvrdivši da je ono ionako osjetno nekonkurentnije od onoga u neposrednoj blizini.
Naveo je i kako je u posljednjih godinu dana liberalizacijom tržišta pojedinih zemalja Europske unije, prije svega Njemačke, došlo do odljeva kvalitetnog vozačkoga kadra iz naše države. Procjenjuje da ih je otišlo oko tisuću.
Prema Odluci o utvrđivanju godišnje kvote dozvola za zapošljavanje stranaca za kalendarsku godinu 2016., za nova zapošljavanja hrvatska Vlada odobrila je 2300 dozvola.
Najveći broj odobrenih dozvola, njih 1500, pripao je sektoru brodogradnje, a Mate Lukas, v. d. predsjednika Strukovne grupacije brodogradnje, strojogradnje i metaloprerađivačke industrije HGK, smatra da je ta kvota dovoljna.