Od uvođenja nacionalnih ispita može se primijetiti trend pada superodlikaša u školama što je, prema ministrovim riječima, objektivni pokazatelj usvojenog znanja učenika
Fuchs o rezultatima državne mature: Očekujem da ne budu lošiji nego prošle godine
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u srijedu kako vjeruje da će državne mature koje su upravo počele proći bez problema jer je riječ o uhodanom sistemu, a dodao je i kako očekuje rezultate 'sigurno ne lošije nego prošle godine'. "Bilo bi dobro da nas maturanti iznenade s još boljim rezultatima, rekao je Fuchs u emisiji Hrvatskog radija "A sada Vlada". Na pitanje o tome koliko su rezultati mature odraz realnih znanja stečenih tijekom obrazovnog procesa, s obzirom na to da je puno onih koji plaćaju pripreme i instrukcije, Fuchs je uzvratio kako matura nije zamišljena da učenici nužno moraju imati dodatne instrukcije.
"Ali s obzirom na to da je prije više godina krenuo trend dodatnih instrukcija i da su roditelji plaćali instrukcije, upravo zato je i država, Vlada, ministarstvo, napravilo to da se dodatno, pojačano radi s maturantima u samim školama kako bi svi imali mogućnost da još utvrde gradivo koje im eventualno nedostaje za polaganje ispita državne mature", istaknuo je resorni ministar.
Referirao se i na rezultate nacionalnih ispita rekavši da su oni "u jednom prosjeku koji se može očekivati".
"Oni ukazuju na trendove unutar obrazovnog procesa na osnovu kojih će se donositi mjere kako bi se ujednačio sustav obrazovanja u osnovnim školama", kazao je pojasnivši kako je to osnova ideje uvođenja nacionalnih ispita.
"Iz rezultata nacionalnih ispita ćemo dobiti podatke na osnovu kojih možemo zaključivati o stanju u sustavu školstva i utvrditi ono što eventualno treba mijenjati", naglasio je.
Dodao je i kako je to svojevrsna provjera učitelja i škola te načina na koje prenose znanje učenicama.
Od uvođenja nacionalnih ispita može se primijetiti trend pada superodlikaša u školama što je, prema ministrovim riječima, objektivni pokazatelj usvojenog znanja učenika.
Ako bi se rezultati pretvorili u ocjene i ako bi to bio preduvjet za upis u srednje škole, učenici ne bi pokazali svoje znanje koje su stekli, već bi se pojačano radilo kako bi se postigli što bolji rezultat, objašnjava ministar i ističe da ministarstvo u procesu analize podataka ne želi takvu situaciju.
Zbog pritisaka koje nastaju tijekom procesa upisa, kazao je, u osam gimnazija u Zagrebu ove će se godine provoditi prijemni ispiti, a prijemni ispit pisan u jednoj školi vrijedi u svih osam škola. Takav pristup omogućava onima koji nisu odlikaši da pokažu znanje na prijemnom ispitu i upišu gimnaziju, poručuje ministar Fuchs.