NOVI EXPRESS Godišnje ćemo za održavanje francuskih Rafalea morati davati šest milijuna eura po avionu. A te letjelice Francuzi nisu nimalo štedjeli, letjele su puno više od NATO prosjeka
Francuzi nam šalju rabljene Rafale čije će nas održavanje godišnje koštati 75 milijuna €!
Polovni Rafalei F3R koji su kupljeni za Hrvatsko ratno zrakoplovstvo, prema službeno objavljenim podacima, stari su između 10 i 15 godina te su u tom razdoblju potrošili 3200 sati naleta. Spržili su dvije trećine letnih resursa, a jedna trećina (oko 1800 sati) preostala je HRZ-u kao novom vlasniku. Francuske Rafale, koje ćemo kao i svaki inozemni kupac dobiti u prilagođenoj exportnoj verziji, nisu štedjeli u francuskom ratnom zrakoplovstvu. Nemaju ni potrebe. To je veliko, tehnološki razvijeno zrakoplovstvo države velikih prostranstava kopna i mora. Tamo su, po jednostavnoj računici, na Rafaleima prodanima Hrvatskoj letjeli oko 300 sati godišnje. Čak debelo iznad NATO prosjeka. I zbog takvog načina obilate radne eksploatacije, za Armee de l'Air jednostavno su neperspektivni za daljnju eksploataciju pa su ih proslijedili Hrvatskoj. Koliko će godišnje Rafalei u HRZ-u letjeti? Kako je najavljeno, ne više od stotinjak sati ili oko 60 minuta tjedno. Za razliku od Francuza, u Hrvatskoj će Rafale hendlati po economy usage, a to znači provođenje mirnodopskog air policinga, obuke i trenaže.