Zašto je pao CEZIH, u HZZO-u ne znaju. Kažu da rade na normalizaciji
CEZIH je u dva tjedna pao već tri puta: 'Iznimno je kompleksan sustav, radimo na normalizaciji'
Kako doznajemo od liječnika u primarnoj zdravstvenoj zaštiti, kao i od pacijenata, jučer je ponovno pao CEZIH - Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske (CEZIH). Putem sustava "putuju" recepti za lijekove, uputnice i druga medicinska dokumentacija. U dva tjedna pao je čak tri puta. CEZIH je posljednji put pao 2. kolovoza, a prije toga 30. srpnja.
Podsjetimo, od 26. do 29. srpnja nije bio u upotrebi jer su trajali radovi na migraciji sustava te su se uputnice i recepti izdavali na papiru. Zašto je pao i jučer, nije poznato. U HZZO-u nam samo kratko odgovaraju kako i sami čekaju informaciju o čemu je riječ od tvrtke koja sustav održava, no upoznati su s problemom.
Neslužbeno doznajemo da su problemi primijećeni već preko vikenda. Neke bolnice uspijevaju "hvatati" uputnice, uglavnom su to veći bolnički sustavi, dok manje ustanove i liječnici obiteljske medicine imaju većih problema. Vlasnik CEZIH-a je država, odnosno Ministarstvo zdravstva, a vodi ga HZZO.
- Normalizacija rada Centralnog zdravstvenog informacijskog sustava Republike Hrvatske (CEZIH) se očekuje, a do tada se recepti i uputnice izdaju na papiru - priopćio je u ponedjeljak Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO).
Liječnici nisu mogli elektroničkim putem slati e-recepte u ljekarne niti elektroničke uputnice za svoje pacijente, a u HZZO-u kažu da nije pao kompletan sustav CEZIH-a, nego da trenutno postoje "problemi s korištenjem funkcionalnosti e-uputnica i e-recepata u dijelu sustava".
- Radi se na otklanjanju problema te se normalizacija rada očekuje tijekom dana. Zbog aktualne optimizacije sustava na novoj platformi i činjenici da je riječ o iznimno kompleksnom sustavu, moguće su određene poteškoće u radu dijela sustava dok se radi na optimizaciji koja je pri kraju - poručuju iz Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Korisnici CEZIH-a zamoljeni su da prijeđu na način rada koji se koristi u ovakvim okolnostima (rad u papirnatom obliku, odnosno izdavanje uputnica i recepata na papiru), kako bi se osiguralo nesmetano i kontinuirano pružanje zdravstvene zaštite osiguranicima.
U HZZO-u se ispričavaju svim korisnicima sustava, kao i svojim osiguranicima na povremenim poteškoćama. Napominju da je HZZO operator središnjeg dijela sustava CEZIH i nije nadležan za njegovo održavanje.