Ministrica turizma i sporta održala je masterclass predavanje studentima. Istaknula je nedostatak radne snage kao veliki problem u Hrvatskoj, pa tako i u Europskoj Uniji
Brnjac: Digitalni i zeleni projekti su budućnost održivog turizma
Ministrica turizma i sporta Nikolina Brnjac održala je u četvrtak Masterclass predavanje studentima zagrebačke Visoke škole Bernays o održivom razvoju i oporavku turizma, s naglaskom na važnost radne snage, kvalitetu ponude te dobru pripremu sezone, na temelju koje su u zahtjevnoj 2021. ostvareni dobri rezultati.
U pripremi ove sezone, osim suradnje i sinergija javnog i privatnog turističkog sektora, aktivnosti Vlade i Ministarstva turizma i sporta (MINTS) i Hrvatske turističke zajednice te strukovnih udruga, ministrica je naglasila i važnost projekta "Safe stay in Croatia" te osnivanje Savjeta za razvoj i oporavak turizma pri MINTS-u.
"Taj će Savjet kojeg čine svi najvažniji predstavnici sektora i dalje biti najvažniji čimbenik u pripremama za iduću sezonu i druge aktivnosti u turizmu, poput turističkih politika", kazala je ministrica uoči predavanja.
Studentima je istaknula i važnost radne snage u turizmu, čiji je nedostatak problem cijele EU a ne samo Hrvatske. Najavila je i da će radna snaga biti glavna tema ovogodišnjih Dana hrvatskog turizma (DHT), koji se planiraju za kraj listopada u Župi Dubrovačkoj, uz komentar da se dugoročno rješavanje tog nedostatka mora provoditi zajedno s ostalim ministarstvima i sektorom.
"Trebamo voditi računa o tom problemu. U MINTS-u ćemo nastojati povećati stipendije i promociju turističkih zanimanja, to nam je izuzetno važno. Za 2022. ćemo vjerojatno morati posegnuti za uvozom radne snage, a koliko će on biti teško je sada reći, moguće kao ove godine. Znamo da je 2019. bilo potrebe za njih 20-30 tisuća, a smatramo i da u sezonski rad u turizmu treba više uključiti naše studente”, istaknula je ministrica.
Kako je ovog tjedna bila u Parizu na međunarodnom turističkom sajmu, Brnjac je spomenula i da na francuskom tržištu ima još dosta prostora za više suradnje i promocije hrvatskog turizma, ali i pojačavanje turističkog prometa, jer to tržište Hrvatsku prepoznaje kao sigurnu i zanimljivu destinaciju i sve više se za nju zanima.
I na drugim će se tržištima nastaviti pojačane aktivnosti, poput njemačkog, koje je i najjače za hrvatski turizam.
Na pitanje novinara kako gleda na 2022. i može li se te godine očekivati 'repriza' razine prometa iz 2019., s obzirom da se ove godine uspjelo postići visok postotak rasta prometa, ministrica je kazala da su za sada prve najave iz Francuske, ali i s drugih tržišta, jako dobre i da se 2022. već dobro bukira i s drugih tržišta.
„Za 2022. želimo naglasak staviti na manji broj dolazaka i veći broj noćenja turista, uz svakako veću kvalitetu turističkog proizvoda. To je naš cilj, jer želimo održivi i cjelogodišnji turizam, što se baš sada pokazuje ostvarivim i u listopadu kroz projekt Mjesec hrvatskog turizma, za koji se sektor jako zanima i prijavljuje”, naglasila je ministrica, zahvalivši se sektoru na uključivanju u taj projekt.