Zastupnica SDP-a u EU parlamentu najavila novu direktivu kojim će se zabraniti poluprazna pakiranja čiji je cilj zavarati kupca o količini proizvoda
Borzan protiv zraka u vrećicama čipsa: 'Zabranit ćemo praznu ambalažu, neće prodavati zrak'
Vrećice od čipsa pune zraka, ambalaža u kojoj je više plastike nego proizvoda, velike kutije, a malo sadržaja, sve će to otići u povijest. Neće nam više "prodavati zrak" najavila je u srijedu europska parlamentarka Biljana Borzan (SDP).
Ona je u EU parlamentu predstavila Direktivu o pakiranjima koja se odnosi na ambalažu čiji je isključivi cilj zavarati potrošača oko količine samog proizvoda poput nepotrebnih slojeva ambalaže ili lažnog dna.
Borzan: Javlja nam se puno građana
- 73 posto građana EU kaže da s bili zavarani velikom ambalažom proizvoda. Naime, premda na proizvodu piše količina, potrošači nerijetko "odokativno“ procjene količinu sadržaja, a kad dođu kući, neugodno se iznenade. Dobivam jako puno upita građana za proizvode poput čipsa, pahuljica, pa čak i proizvode koji dolaze u bocama - kazala je Borzan.
Kako je kazala na plenarnom zasjedanju, u doba velike inflacije pakiranja se često koriste kako bi se zavaravalo potrošače, vrećice, kutije, pa čak i boce ostaju iste, a količina se smanjuje.
- Zabranjujemo pakiranja čija je svrha zavarati potrošače o volumenu proizvoda, bilo da se radi o nepotrebnim slojevima, 9lažnom dnu, ili drugim vrstama pakiranja. Naime, kada kupujemo nešto, tek kada dođemo kući, shvatimo da smo bili pod krivim dojmom što zapravo kupujemo, a tada je prekasno. Ovim zakonom ćemo problem srezati u korijenu, te omogućiti građanima da dobiju najbolje za svoj novac - najavila je.
Previše otpada
Situaciju s polupraznom ambalažom doživljavaju i mnogi u Hrvatskoj. Ovime će se zaštititi potrošači, ali i očuvati okoliš, ističe europarlamentarka. Prosječan stanovnik EU baci oko 188.7 kg ambalažnog otpada, a u Hrvatskoj se baci oko 75 kilograma, od toga se samo manji dio reciklira.
- Na svakoga od nas godišnje se potroši 188 kg ambalaže i pakiranja, a otpad od pakiranja je u zadnjih 10 godina porastao za 20%. Krajnji je čas da pametnije počnemo koristiti resurse kako bismo zaštitili okoliš - dodala je.