Pošta će povećati plaće, a vrijednost uloga iznosi 20 milijuna eura. Evo što još nudi
U pošti shvaćaju da su ulaganja ključ konkurentnosti, a pored investicija u tehnologiju i digitalizaciju, u ovom sektoru ulažu u ljude kao glavnu snagu. Osim povećanja plaće od 20%, djelatnike pošte čekaju dodatni benefiti
Hrvatska pošta posljednjih se godina suočava s iznimno dinamičnom situacijom na tržištu. Konkurencija u vidu privatnih operatera je velika, a pošta je pritom dužna ispunjavati i obveze koje nisu tako profitabilne, posebice u ruralnim područjima. Tu su, naravno, i infrastrukturni troškovi te ulaganja u modernizaciju.
Zato, kad je riječ o plaćama djelatnika, zbog niske profitabilnosti ovog sektora i velikog broja radnika, svako njihovo povećanje značajno povećava i troškove pošte. To znači da za daljnja povećanja plaća Hrvatska pošta novac mora zaraditi boreći se na prilično konkurentnom tržištu.
Povećanje plaća, božićnica i naknada
Najavljeno povećanje plaća od 20% Hrvatska pošta predvidjela je za 2025. godinu, a riječ je o trećem povećanju u nizu, što znači da su od 2017. godine plaće u Pošti rasle za čak 77,5%.
Naime, u 2022. plaća je povećana 20% svim operativnim radnicima, a u 2023. godini plaće su povećane svim radnicima za 25%, u tri ciklusa. Riječ je o značajnom povećanju plaća u usporedbi s cjelokupnim gospodarstvom, a još je izraženije ako se gleda u kontekstu niskoprofitabilne logističke i poštanske industrije.
Osim povećanja plaće, Pošta je ove godine djelatnicima osigurala najveće božićnice, pa su radnici Hrvatske pošte dobili najveću božićnicu među državnim tvrtkama, od 500 eura po radniku. Pritom su povećali naknade za prehranu i prijevoz, a tu su i dodatni bonusi za pojedina zanimanja.
1200 eura poštarima, dostavljačima i vozačima
Da nije njih, ne bi bilo ni e-trgovine. Tako bismo ukratko mogli opisati značenje intenzivnog posla koji obavljaju poštari, dostavljači i vozači pošte, neovisno o vremenskim uvjetima.
No valja spomenuti i njihovu važnost u svakodnevnom životu građana, osobito u manjim i ruralnim sredinama, gdje su oni često jedina veza s vanjskim svijetom. Pritom posao često obavljaju na terenu, po hladnoći, vrućini, kiši i snijegu.
Kako bi ih za taj trud nagradila te kako bi lojalne radnike zadržala, Hrvatska pošta uvela je dodatnu nagradu u neto iznosu od 1200 eura za poštare, dostavljače i vozače koji ostanu u tvrtki do kraja godine. Radnicima koji ispune ovaj uvjet nagradu će isplatiti početkom 2025. godine.
Ulaganje u kvalitetan kadar
Spomenuta ulaganja u radnu snagu itekako su važna mjera zadržavanja kvalitetnih radnika, koje je danas sve teže pronaći. Stopa slobodnih radnih mjesta u Europskoj uniji i dalje je visoka, a prema podacima izvješća Eurofonda iz rujna 2024., čak je 80% europskih poslodavaca navelo kako ima poteškoća u zapošljavanju radnika s odgovarajućim znanjima.
Naime, manjak radnika u EU problem je koji se povećava već više od desetljeća, pa je Europska komisija u ožujku 2024. donijela plan u kojem navode pet prioritetnih područja za djelovanje, među kojima se nalaze pružanje potpore za vještine, osposobljavanje i obrazovanje te poboljšanje radnih uvjeta u određenim sektorima.
Nužnost djelovanja u tim područjima prepoznala je i Hrvatska pošta, koja kroz modernizaciju opreme i radnih procesa, što podrazumijeva uvođenje novih tehnologija, olakšava rad svojim operativnim radnicima. Također, u pošti ulažu u edukacije, što radnicima omogućuje usvajanje novih znanja i vještina, kao i prilagodbu na moderne tehnologije i poslovne trendove.
Budućnost djelatnika Pošte
Upravo je taj proces modernizacije važan kako bi ovaj sektor držao korak s turbulentnim promjenama koje se odvijaju na tržištu i koje su potpuno transformirale tradicionalne oblike pošte, poput vrtoglavog rasta e-trgovine. Pritom je neminovno da tehnološka modernizacija mora biti praćena kontinuiranom edukacijom radnika.
To je ujedno jedna od preporuka u okviru inicijative "Svijet rada u poštanskom sektoru u 2030.’’, koja se bavi istraživanjem budućnosti poštanske industrije u kontekstu tehnoloških, društvenih i ekonomskih promjena.
Inicijativa je pokrenuta kako bi se bolje razumjeli izazovi i prilike s kojima će se suočiti poštanski sektor, zaposlenici i šira zajednica do 2030. godine, a u okviru nje organiziraju i radionice koje okupljaju stručnjake i radnike iz poštanske industrije te omogućuju razmjenu ideja i rješenja.
U radionicama je sudjelovala i Hrvatska pošta, a jedan od glavnih zaključaka je taj da će nove tehnologije zahtijevati određene digitalne i tehničke vještine, zbog kojih je ključna obuka radnika kako bi se na vrijeme prilagodili na nove procese. Poslovi poput analitičara podataka, konzultanata za održivost i stručnjaka za sigurnost podataka već su prepoznati kao bitni za budućnost ovog sektora.
Ako nećemo imati više od korice kruha, i nju ćemo podijeliti, samo da djeca ostanu zajedno
Ove igračke pomažu djeci tako što jačaju moralne vrijednosti, ali i emocionalnu inteligenciju
Od Kine i Indije do dalekog Brazila i Egipta: Ovo su najbolje čuvane tajne ženske ljepote