Jeste li primijetili da trgovački centri nemaju satove, pa čak ni prozore? Evo zašto
Nitko ne voli čekati u dugim redovima ili ući u kabinu u kojoj bi prije izuvanja najradije usisali i oprali pod. Neovisno o tome jeste li strastveni šopingholičar ili kupujete samo kad je nužno, donosimo vam nekoliko trikova za bržu i lakšu kupnju
Gotovo je svatko od nas barem jedanput otišao u trgovinu po jednu ili dvije stvari, a izašao s punim kolicima i vrećicama. I koliko god se pritom dobro osjećali, impulzivna kupnja nikako nije dobra za naš novčanik, životni prostor, ali ni mentalno zdravlje. Gomilanje stvari može povećati osjećaje tjeskobe i stresa, pridonijeti zbunjenosti i napetosti te smanjiti usredotočenost. Pospremanje uglavnom samo privremeno ublažava te negativne osjećaje i zato je potrebno suočiti se s korijenom problema, odnosno svesti nepromišljenu kupnju na minimum.
Ipak, to je možda lakše reći nego učiniti jer trgovine koriste razne psihološke trikove da nas namame na kupnju. Od ugodne glazbe i zamamnih mirisa pa do strateškog rasporeda artikala i polica. Primjerice, jeste li znali da mnoge trgovine svoj cvjetni odjel stavljaju blizu ulaza kako bi ljudi odmah pri ulasku bili dobrog raspoloženja? Ili da s vremena na vrijeme mijenjaju raspored proizvoda kako bi prisilili stalne kupce da u potrazi za onim po što su došli usput uoče i druge artikle koje inače ne bi pogledali?
Zato drugi put kad idete u kupnju, primijenite sljedećih nekoliko trikova koji će vam pomoći da obavite shopping uspješnije, brže i jednostavnije.
1. Idite u kupnju ujutro
Odlazak u kupnju ujutro, čim se trgovine otvore, odlična je taktika za izbjegavanje impulzivne kupnje. Tad su manje gužve, odjeća još nije razbacana, kabine su čiste i uredne, a prodavačice su dostupnije za bilo kakvu pomoć. Sve to omogućuje vam da sebi uzmete dovoljno vremena da razmislite o tome što vam zapravo treba, a što biste kupili samo zato što ste na pet sekundi pomislili "Kako je ovo slatko!" ili "Ovo mi baš treba!".
Osim toga, ako obavljate kupnju namirnica, jasno je da ćete do najsvježijeg voća, povrća i mesa doći ujutro, prije nego što se sve probere. Ali pripazite koje količine namjeravate kupiti jer vas pogled na obilje svježih namirnica može motivirati da uzmete više nego što stignete potrošiti. Kako biste to izbjegli, unaprijed sastavite popis namirnica.
2. Odjenite se praktično
Ako vam predstoji neka veća kupnja, a pogotovo ako je morate obavljati s djecom, malo je reći da je pametno odjenuti nešto praktično - i sebi i djeci. Izbjegavajte slojevito odijevanje, zbog kojeg ćete se preznojiti, i košulje, na kojima gubite vrijeme tijekom otkopčavanja i zakopčavanja te odaberite cipele koje se lako izuvaju i obuvaju. Odlična opcija su i suknje ili haljine koje čak ne morate skidati ako isprobavate kakav donji dio odjeće.
Međutim, ako ne idete s djecom, možete isprobati jedan trik za koji je znanstveno dokazano da funkcionira. Prema jednoj studiji, ljudi koji nose štikle u kupnji fokusirani su na održavanje ravnoteže više nego na bilo što drugo te su iz tog razloga skloniji pokazati suzdržanost pri kupnji.
3. Uzmite više veličina za isprobavanje
Kad uzmete komad odjeće u svojoj veličini, ponesite za svaki slučaj i broj manji i broj veći. U slučaju da vam broj koji inače nosite ne odgovara, ovaj će vam trik znatno skratiti vrijeme za presvlačenje te odlazak i dolazak u kabinu za isprobavanje odjeće.
Također, Forbes savjetuje da ne nosite stvari koje želite kupiti sa sobom po trgovini. Naravno, to se ne odnosi na kupnju namirnica, ali kad je riječ o odjeći, nakitu, ukrasu za dom ili nečem sličnom, naš mozak nakon nekog vremena počinje percipirati proizvode koje nosite sa sobom kao svoje. Dok hodate trgovinom, polako se navikavate na njih i ako ih morate na kraju vratiti, osjećat ćete se kao da nešto gubite. Iz tog razloga postoji veća vjerojatnost da ćete kupiti predmet koji nosite sa sobom.
4. Ne zaboravite na vrijeme
Jeste li primijetili da trgovine i trgovački centri nikad nemaju satove, pa čak ni prozore? To je inače osmišljeno kako bi se prikrio stvarni protok vremena i kako bi se ljudi zadržali što dulje u "zoni kupnje". Za ovaj problem postoje dva rješenja.
Prvo je da postavite sebi alarm na svakih 90 minuta. Pokazalo se, naime, da se ljudi najčešće nakon 90 minuta provedenih u trgovini počinju gubiti i sve više besmisleno trošiti. Zato, kad se alarm oglasi, uzmite predah od shoppinga, popijte kavu ili malo otiđite prošetati na svjež zrak. Pogledajte što ste sve do tada kupili i razmislite o tome što vam je još potrebno.
Drugo rješenje je da izbjegavate zatvorene shopping centre i radije obavite kupnju u shopping parku kao što je STOP SHOP. Riječ je o shopping centru na otvorenome, s mnogo trgovina u kojima ćete pronaći sve što vam treba. Zahvaljujući otvorenom konceptu i zasebnom ulazu izvana u svaku prodavaonicu, imat ćete mnogo bolji osjećaj za to koliko je vremena prošlo i kad bi bilo pametno završiti sa shoppingom. Također ćete izbjeći velike gužve, tipične za goleme trgovačke centre i nećete morati potrošiti sate i sate na hodanje, koje je u velikim shopping centrima uglavnom neizbježno.
STOP SHOP Park idealno je mjesto za shopping jer nudi široku paletu proizvoda – od mode i namještaja do kućnog tekstila i dječjih artikala. Za sada ih je raspoloživo devet u Hrvatskoj - u Osijeku, Valpovu, Ludbregu, Našicama, Kaštel Sućurcu, Velikoj Gorici, Gospiću, Daruvaru i Vinkovcima. Koje su sve trgovine dostupne u svakom od tih shopping parkova, saznajte ovdje.
Najnoviji STOP SHOP retail park otvara se 29. lipnja u Labinu. Dođite na veliko otvorenje, uživajte u svim shopping pogodnostima i sudjelovanjem u brojnim nagradnim igrama osvojite vrijedne nagrade!