Osnivač tvrtke koja se bavi potragom za talentima u poslovnom okruženju, William Vanderbloemen, u karijeri je intervjuirao više od 30.000 kandidata. Nakon toliko razgovora sumirao je one koji se ističu u sedam tipova
7 najrjeđih tipova kandidata za posao - Tko su zaposlenici jednorozi?
Kako piše CNBC, Williamova uloga nije samo pronaći odgovarajuću osobu za odgovarajuće radno mjesto nego i među kandidatima prepoznati buduću superzvijezdu kompanije: neobično talentirane, rođene vođe, neodoljivo karizmatične... On ih zove jednorozi jer su najrjeđa kategorija među kandidatima.
Na temelju intervjua i razgovora definirao je sedam tipova izrazito uspješnih osobnosti koje su san svake kompanije.
Brzi jednorog
Biti brz ne znači reći "da" na sve što od nas traže. To znači da je vrijeme reagiranja minimalizirano, odnosno da možemo brzo razlučiti što zahtijeva našu brzu reakciju a što ne. Kod brzih jednoroga nema drhtanja. Oni su odlučni i odigrat će žestoke utakmice učinkovito i završit će svoj posao na vrijeme.
Autentični jednorog
Nitko ne očekuje savršenstvo na poslu, pogotovo u početku. Ali najlošije što možete izabrati jest da niste autentični. Kad nešto zeznete, budite iskreni u vezi s tim. Autentični ljudi posjeduju način priznavanja svojih pogrešaka s dozom skromnosti, a taj faktor uvijek povezuje ljude. Ovi jednorozi nemaju problem s priznavanjem pogreške i nastavkom života nakon toga. Isto tako, ako nešto ne znaju, iskreno traže pomoć.
Jednorog koji riješi problem
Kad su suočeni s izazovima, ljudi izaberu ponašati se ili u smjeru problema ili u smjeru rješenja. Oni koji izaberu pronaći rješenja, koji odbiju biti žrtve i koji troše energiju kako bi prešli preko izazova su nezamjenjivi. Imajte na umu da nekad ljudi samo žele suosjećajno uho, a ne rješenje, pa budite svjesni kamo usmjeravate svoje vještine rješavanja problema da ne biste u konačnici trošili svoje vrijeme na suvišno.
Samosvjesni jednorog
Znati svoje jake strane, ali i one slabe, isto kao razumijevati način pristupanja "osjetljivim" razgovorima, to je rijetko kao nikad prije. Ljudi koji su svjesni sebe vrlo vjerojatno neće zauzeti suvišno mjesto na sastanku, trošiti ljudima dragocjeno vrijeme ili učiniti nekoga nesigurnim. Kad im daju konstruktivan i iskren feedback, oni ga tako i shvate - ozbiljno i konstruktivno. Ako želite razviti jaču samosvijest, povratne informacije ne shvaćajte osobno nego onako kako su i izrečene, kao alat pomoću kojeg ćete bolje obaviti svoj posao. Također, poštujte tuđe vrijeme, ne govorite dok drugi govore i ne govorite samo da biste govorili.
Znatiželjni jednorog
Steve Jobs jedanput je rekao: "Puno toga na što sam naletio kad sam slijedio intuiciju i znatiželju pokazalo se neprocjenjivim poslije u životu".
Nije on jedini. Koliko je najvećih umova slavilo znatiželju kao ključni faktor u svojem uspjehu?! A to danas nije lako budući da je ono što nas svakodnevno okružuje poprilično dosadno. Znatiželjan kandidat sugerira istinski angažman i interes mimo plaće na kraju mjeseca. Ako želite pojačati svoju znatiželju, kad se pojave izazovi prije nego što počnete sipati rješenja, postavite koje pitanje. Biti znatiželjan nije pozicija, to je akcija koja zahtijeva trud i interes.
Supersimpatični jednorog
Često se događa da opstane onaj kandidat koji se lijepo i znalački slaže sa svima. Mnoge kompanije u konačnici daju otkaz (ili žele dati) dežurnome mamlazu u timu, bez obzira na genijalnost.
Supersimpatični znaju zadržati zaposlenje, pa čak i napredovati, zbog stečenog "relacijskoga kapitala", odnosno zbog posjedovanja zalihe dobre volje i dobrih osjećaja koju ste stekli tijekom suradnje s nekim. Želite li poboljšati svoju simpatičnost, morate vježbati. Primjerice, ujutro prije sastanka razgovarajte o nečemu što nema veze s poslom ili, za početak, samo zapamtite svima imena.
Produktivni jednorog
Ne postoji univerzalna mjera za produktivnost. Biti produktivni jednorog svodi se na ova tri faktora: znati kako radimo najbolje, biti organiziran i više cijeniti rezultat u odnosu na učinak. Želite li poboljšati svoju produktivnost, zapišite tri najvažnija zadatka taj dan i pratite svoju učinkovitost.