Trebao je stajati nešto manje od milijarde kuna, a na kraju je stajao milijardu i 180 milijuna kuna. Radovi su pri kraju te bi uskoro trebao biti svečano otvoren
Most prema nikamo: Sagradili prijelaz preko Drave, ne i cestu
Kad se počelo s njegovom gradnjom, a to je bilo 2009. godine, trebao je biti kruna sjajno zamišljenog koridora 5C koji bi prometno povezao BiH, Hrvatsku i Mađarsku.
Završen novi most preko Drave kod Osijeka. Koštao je milijardu i 180 milijuna kuna, jedan je od lijepših mostova u Hrvatskoj ali ima samo jedan problem - ne vodi nikamo Više na http://bit.ly/2cxYdzD Reporter: Danijela Mikola
Posted by 24sata on Friday, September 23, 2016
Divovskih razmjera, velebne gradnje, dug 2,5 kilometra, šestotračan, visok gotovo kao osječka konkatedrala, most na rijeci Dravi kraj Petrijevaca stručnjaci su proglasili jednim od ljepših mostova u Hrvatskoj.
Trebao je stajati nešto manje od milijarde kuna, a na kraju je stajao milijardu i 180 milijuna kuna. Radovi su pri kraju te bi uskoro trebao biti svečano otvoren i pušten u promet.
Njegov jedini problem je što - ne vodi baš nikamo!
Projekt su potpisale hrvatska, mađarska i vlada BiH. Kad bi koridor zaživio, put od Budimpešte do Zagreba trajao bi tek nešto više od tri sata, a od Osijeka do Jadranskog mora, preko BiH, samo četiri sata. U vrijeme pokretanja posla oko koridora novca za sve je bilo. Sad ga više nema i potrebno je posegnuti u EU fondove. BiH je sagradila tek nekoliko desetaka kilometara svoje dionice, Mađarska je svoju dionicu sagradila gotovo cijelu, ali zapelo je s gradnjom mosta na Svilaju.
- Očekivali smo da će se investitor držati projekta i istodobno s gradnjom mosta krenuti u gradnju autoceste, ali nije. Kad smo ministarstvo, ispred Županije, pitali zašto se odustalo od autoceste rečeno nam je da je to zato što nema dovoljno prometa. Pa kako će biti prometa kad ovaj put ne vodi nikamo - pita se Dragan Vulin, osječko-baranjski dožupan.
Ministarstvo prometa je u međuvremenu donijelo odluku da će se preko Drave graditi obična cesta koja će, s vremenom, ako se pojavi potreba, preinačiti u četverotračnu autocestu. Gradnja ove obične radit će se u fazama nakon što obje države, i Hrvatska i Mađarska, zajedničkim projektom apliciraju prema sredstvima Europske unije. To će, prema prognozama, usporiti projekt.
Fazna gradnja ceste podrazumijeva gradnju jednog kolnika od Belog Manastira do novoga mosta. Dogradnja će se izvoditi kad dođe do povećanja prometa. S dionicom od Belog Manastira do granice s Mađarskom, pak, ima još puno posla. U međuvremenu će se sagraditi 3,5 kilometara dionice autoceste s južne strane, kraj čvorišta Josipovac, u smjeru prema mostu. Ta bi dionica trebala biti gotova do ljeta iduće godine. Trenutačno se na mostu obavljaju završni radovi. Teška mehanizacija je uklonjena, ostaje još nanijeti antikorozivnu zaštitu, iscrtati horizontalnu signalizaciju, urediti deponij na gradilištu i odraditi još neke poslove.
Cesta koja vodi ravno u more
Ovaj biser niskogradnje sagrađen je u Pridragi kraj Zadra, otkrio nam je čitatelj koji nam je lani poslao fotografiju. U mjestu kažu da cesta služi cisternama koje crpe vodu iz tamošnjeg izvora.
Vukelićev most čeka nastavak
Most preko Korane vrijedan 50 milijuna kuna sedam godina čeka nastavak gradnje karlovačke brze ceste. Idejni začetnik, bivši HDZ-ov ministar Branko Vukelić, u međuvremenu je preminuo.
Dva kilometra za turiranje
U međimurskom Dekanovcu su prije tri godine asfaltirali dva kilometra ceste koja ne vodi nikamo. U mjestu kažu kako ona služi za turiranje, a općinske vlasti su poručile da je u EU asfaltiran svaki put.