Kreativci Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić autori su Klisaba, jednog od naših najbrže rastućih modnih brendova te su dobitnici ovogodišnje nagrade Ana Lendvaj
Modni dvojac Klisab: Najveći kapital dizajnera je njegova autentična ideja
Modni dizajneri koji su u samo nekoliko godina postali miljenici hrvatske modne scene imaju se čime pohvaliti. Njihov ozbiljan pristup ne samo dizajniranju, već i poslovanju, doveli su ih do toga da su u samo pet godina Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić osnovali Klisab atelje, predstavili niz uspješnih kolekcija koje se nastavljaju jedna na drugu te lansirali kolekcije torbi i sunčanih naočala u suradnji s Ghetaldusom. Modnu nagradu Ana Lendvaj dobili su za kolekciju jesen-zima 2019 / 20.
Tomislav Kliškinić i Marko Šabarić ne padaju na trendove, već su radije autori koji grade svoj izričaj, uspješno se razvijaju i donose male, ali ključne promjene u svakoj kolekciji. Upravo zato, njihov je dizajn smart, no istovremeno elegantan i nepretenciozan. Tu su i detalji koji suptilno mijenjaju siluetu. Primjer su elementi poput metalnih ringova ili gumenih traka koje smještaju ovisno o formi i kroju, a nerijetko je tu i višenamjenski karakter kreacije.
POGLEDAJTE VIDEO: Život Karla Lagerfelda
Pokretanje videa...
Način kreiranja za njih je proces koji zapravo nikad ne prestaje te se kolekcije pretapaju jedna u drugu.
- U procesu kreiranja nove kolekcije, početka u konvencionalnom smislu te riječi zapravo i nema. Dok jedna kolekcija još nastaje, dolazimo do različitih zanimljivih rješenja. Njih ne primjenjujemo sva i odmah, već rješenja koja odložimo u ovoj, često postanu fokus istraživanja u sljedećoj kolekciji. Vjerojatno zbog takvog pretapanja procesa, toga da nove kolekcije nastaju iz onih prethodnih, Klisab obilježava ono što naša publika čita kao kontinuitet estetike. Kontinuitet je dakle prije rezultat našeg procesa, nego što bi on bio odabrani prioritet – tumači Tomislav.
Uz kontinuitet estetike postoje i vanjski inputi zbog kojih njihove kolekcije poprimaju svoj distinktivan karakter, zbog kojih Klisab dizajn bude čak i dijelom neočekivan.
- Materijali i tehnike manipuliranja materijalima nas često odvedu u novom smjeru, modni i društveni kontekst uopće također, kao i sve ono što oblikuje sazrijevanje nas osobno, ne samo kao dizajnera. Knjige, kazališne predstave, filmovi, serije, izložbe i naročito ljudi, naše klijentice, redovito su izvor inspiracije i u manjoj ili većoj mjeri upisani su u svaki naš rad – ističe Marko.
Za dizajnera smatraju da je ključan njegov kapital, odnosno autentična dizajnerska ideja. Tu još ističu i beskompromisnost u hrabrosti da ju slijedi, izvrsnosti da je izvede te jako puno rada.
- Naše iskustvo pokazuje da put do uspjeha znači odricanje. Ali ako brend u svojoj cjelini, i proizvod i sve ono što je potrebno za njegov plasman, odražava vrijednosti koje su autentične, uspjeh ovisi isključivo o angažmanu. To je izazov koji nije uvijek lako savladati, ali ohrabruje da se ishod drži u vlastitim rukama – dodaje Tomislav.
Smatraju da je pandemija samo ubrzala procese koji su se već neko vrijeme krenuli razvijati. Naime, održivost i inkluzivnost, koju oni primjenjuju, nisu nova priča, već je lavina krenula prije par godina.
- Na većinu tih diskursa industrija je bila prisiljena medijskim i društvenim kontekstom, napose utjecajem društvenih mreža i promjena u navikama potrošača koje su one izazvale. Ali tek s prisilom industrija je krenula, barem deklarativno, u proces promjena čiju nužnost je već poznavala, ali uspješno izbjegavala. Pandemija je, mi tako vidimo, element katalizator koji će te promjene ubrzati - .
Svjesni su da to dovodi i do kolateralnih žrtava, no, moda će se uvijek nekako uklopiti, promijeniti i postaviti kao ključan element jer ona je slika društva.
Njihova je klijentica, bez obzira na vrijeme i mjesto, žena koja stilizira njihove komade na vlastiti način.
- Ono što nas možda najviše veseli u brendu je da Klisab nose žene različitih dobnih skupina, tjelesnih konstitucija i stilskih identiteta. Držimo za kvalitetu našeg dizajna činjenicu da naše komade često vidimo stilizirane na nama različit način, i to uspješno. Stvoriti odjeću i modne dodatke koji imaju dominantan karakter, koji su jasno prepoznatljivi i bez aplikacije logotipa, a koji istovremeno uspješno služe kreiranju različitih modnih i osobnih identiteta nešto je što nas svakom kolekcijom iznova veseli. Koliko god da je to rezultat našeg dizajna, barem jednako toliko to je rezultat i osobnosti koju naše klijentice neupitno imaju – zaključuje dvojac Klisab.