Prema našim procjenama, u ovom trenutku je negdje oko 27 tisuća obveznika je na paušalnom oporezivanju. Očekujemo i pozivam brojne druge da istraže tu mogućnost, kaže ministar
Marić: Od 2018. prag za ulazak u sustav PDV-a 300.000 kuna
Ministar financija Zdravko Marić najavio je u petak kako se od iduće godine diže prag za ulazak u sustav PDV-a, kao i sustav paušalnog poreza na dohodak sa sadašnjih 230 na 300 tisuća kuna, a poručio je i da je refinanciranjem dugova ove godine ušteđeno oko 800 milijuna kuna.
Govoreći o očekivanjima u 2018. godini, Marić je u izjavi novinarima najavio dizanje praga za ulazak u PDV sa 230 na 300 tisuća, a isti iznos vrijedi i za paušalno oporezivanje.
"Prema našim procjenama, u ovom trenutku je negdje oko 27 tisuća obveznika je na paušalnom oporezivanju. Očekujemo i pozivam brojne druge da istraže tu mogućnost jer je to za njih administrativno i financijsko značajno rasterećenje", istaknuo je.
Kazao je i da je tijekom 2017. razrađivan paket mjera koji se tiče ukupne problematike oporezivanja automobila i prijevoznih sredstava.
Od 1. siječnja 2018. tako će se ponovno priznavati 50 posto pretporeza prilikom nabave automobila u službene svrhe, odnosno njegovog održavanja. "Mjera koja je bila aktivna, pa ukinuta, mi je sada vraćamo. To je vrlo jasan signal prema poslovnoj zajednici i poduzetnicima", istaknuo je.
Najavio je i da će uskoro u javnu raspravu ići uredba o promjeni oporezivanja nabave novih i rabljenih vozila, prema kojoj će se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzeti vozila čija je prodajna cijena sa PDV-om niža od 150 tisuća kuna, a kako ističu u Ministarstvu financija, to predstavlja 65 posto svih novih prodanih vozila.
Veći naglasak bit će na emisiji CO2 kao kriteriju za oporezivanje te se od tih promjena očekuje niže porezno opterećenje od 350 milijuna kuna.
Marić kaže kako je to set mjera usmjeren na pomlađivanje voznog parka u Hrvatskoj, na sigurnost prometa i zaštitu okoliša. "Mi smo spremni iz proračunske perspektive i na ovo porezno rasterećenje, jer smatram da ćemo time imati širu društvenu korist", rekao je Marić.
Prema simulacijama, istaknuo je, porezno rasterećenje u području tog posebnog poreza na motorna vozila je u prosjeku oko 30 posto ili nešto malo više posto, ovisno o snazi, marki i tipu automobila, emisiji CO2 i nekim drugim elementima.
Refinanciranjem dugova ušteđeno 800 mln kuna
Osvrnuvši se na 2017. godinu, Marić je ustvrdio da je bila izazovna. Podsjetio je da je trebalo refinancirati značajan iznos državnog i javnog duga koji je dospio.
"Sve smo te obveze uspjeli ne samo refinancirati, restrukturirati, reprogramirati nego ostvariti kud i kamo bolje uvjete i u smislu ročnosti i u smislu kamata. Nakon što smo 2016. uspjeli uštedjeti na kamatama 762 milijuna kuna, ove godine ostvarili smo dodatnih 800 milijuna kuna, a ovih dana završavamo jednu transakciju s aspekta šireg sektora opće države, gdje ćemo na kraju imati uštedu od preko milijardu kuna samo u jednoj godini", rekao je Marić.
Ustvrdio je kako to pokazuje odgovorno upravljanje javnim financijama, jer su svedene na razinu da se troši koliko se ima.
"Na kraju godine imat ćemo još nižu razinu deficita od one koju smo planirali, pa čak i vrlo blizu samom uravnoteženju proračuna", naveo je Marić.
Osvrnuvši se na kreditni rejting zemlje, Marić je istaknuo da su ove godine izgledi kreditnog rejtinga stabilizirani, a S&P agencija ih je poboljšala na pozitivne.
"Za 2018. mi je teško bilo što prejudicirati, kreditne agencije su nezavisne kuće, no gledajući prema tome da je Hrvatska uspjela sniziti cijenu i premiju rizika na svoje obveznice za gotovo 2 postotna boda, dakle za 200 baznih bodova, netko može zaključiti da je kreditni rejting Hrvatske već ukalkuliran u tu cijenu, odnosno unaprijeđen", rekao je.
Za konačnu ocjenu i podizanje rejtinga, kako je rekao, treba pričekati ocjene kreditnih agencija, "no duboko smatram da 2018. ima jako malo razloga zašto se to ne bi dogodilo".
"Sigurno da očekujem da će tijekom 2018. Hrvatska zabilježiti poboljšanje kreditnog rejtinga", kazao je.