Dobiti posao kakav smo oduvijek željeli brzo može postati noćna mora ako je naš nadređeni nekompetentan 'lider'. Donosimo popis deset soft skillsa koji čine razliku između menadžera i onoga koji se samo tako osjeća
Ljudi napuštaju menadžere, a ne poslove: Ovih 10 soft skillsa odlike su vrhunskih menadžera
Bilo da smo dugo u poslu ili smo se tek otisnuli na tržište, vrlo brzo morali smo shvatiti da zadovoljstvo na poslu itekako ovisi o našem nadređenom. Upravo je zato odluka o zapošljavanju pojedinaca na liderske pozicije ključna u poslovanju, jer ispraviti loš izbor zapošljavanja u konačnici može potrajati godinama.
Tko je taj vrhunski menadžer?
Google je pokušao doći do najkonciznijeg odgovora tako što je nakon deset godina ispitivanja utvrdio ključne osobine ljudi koji vode njihove najuspješnije timove. Projekt su pokrenuli 2008. godine i nazvali ga Project Oxygen. Zaposlenicima Googlea, koji rade u timovima, tijekom godina ispitivanja davali su različite upitnike pa su nakon određenog vremena dobili jasniju sliku svojeg "idealnog menadžera". Rezultati su pokazali dvije stvari: da se, iako se svijet biznisa trudi uvijek pronaći nešto novo kad je riječ o vodstvu ljudi, nije mnogo toga promijenilo u vezi s liderima timova - "biti čovjek" i dalje je najvažnija ljudska osobina. Također, ovo istraživanje još jedanput nam je dokazalo da vrhunski "high performeri" prije svega imaju visoku emocionalnu inteligenciju, pa su, u skladu s tim, i vješti u mnogim soft skillsima.
Dobri su treneri
Dobar trener vješto izbjegava zamku u kojoj on rješava svaki problem s kojim se njegov tim susretne. Pustit će tim da problematičnu situaciju promatra kao izazov i priliku da nauče nešto novo jer je to neprocjenjivo iskustvo u poslu.
Oni znaju reći 'ne' mikromenadžiranju
Valjda ništa nije iritantnije od toga kad se netko upliće u toliko sitne i nepotrebne detalje našeg posla da je gubitak vremena fizički bolan, zar ne? Vrhunski menadžer pušta tim da istražuje načine, ideje, eksperimentira i razvija nove radne navike ili stil. To ne može činiti ako mu ne dopušta fleksibilnost ili ako mu ne da alat za rad. Jednostavno, neki put treba pustiti ljude da rade svoje poslove najbolje što mogu, zar ne?
Kreiraju dobru atmosferu i brinu o well-beingu
Prioritet svih vrhunskih menadžera upravo je razvijanje povjerenja unutar svojeg tima. A koliko puta ste se dosad susreli doslovno s potpuno suprotnim ponašanjem svojih "lidera"? Kad osoba zadužena za razvijanje osjećaja povjerenja u timu radi upravo na jačanju nepovjerenja među članovima tima, kako bi uvijek bila u prednosti, primjerice. Kako je Google lijepo pojasnio: "U timu u kojem se svi psihički osjećaju sigurnima članovi tima imaju dovoljno samopouzdanja za isprobavanje novih ideja ili postavljanje pitanja bez straha da će biti ismijani". Ne može jednostavnije.
Produktivni su i orijentirani na rezultate
Najbolji menadžeri čine one oko sebe još boljima! Oni shvaćaju koliko je tko sposoban i snažno se oslanjaju upravo na emocionalnu inteligenciju kako bi pomogli ljudima da ostvare svoj potencijal - bez emotivne inteligencije ne ide.
Odlični su komunikatori i odlično slušaju
Top menadžeri znaju koliko je važno slušati druge, jer jedino dobro slušanje dovodi do razumijevanja drugih. Oni također izmjenjuju potrebne informacije jer znaju da je transparentnost dobar pokazatelj u oba smjera. Nemaju problema istaknuti pred drugima nečije dobre rezultate, ali isto tako vrlo su taktični prilikom konstruktivnoga kritiziranja - kako bi tim što lakše samostalno uočio pogrešku, a da se pojedinci ne osjećaju prozvano kao u školi.
Podupiru razvoj tuđe karijere
Omogućiti daljnji razvoj karijere i shvatiti da nisu svi za sve pozicije ili poslove jedan je od zadataka vrhunskih menadžera. Oni ne zadržavaju ljude ukopane u iste pozicije godinama ili, još sramotnije - čine to radi svoje koristi. Umjesto toga, oni drže leđa svojim podređenim igračima kad požele otići u neke nove poslovne izazove.
Imaju jasnu strategiju i viziju
Vrhunski lideri znaju kamo idu, ali moraju biti sigurni da i njihov tim to zna. Gurati tim u nekom smjeru, a ne reći mu zbog čega i zašto, jednostavno nije fer. Tražiti od drugih da "ostave srce" na poslu, a ne pokazati im što će time dobiti i naučiti samo je kontraproduktivno te vodi u burnout ili davanje otkaza. Dobri menadžeri dobro definiraju uloge cijelom timu i nemaju problem s transparentnim komuniciranjem zašto je to tako.
Posjeduju i ključne tehničke vještine
Izvrsni šefovi vrlo dobro razumiju cijeli proces posla i veliki su stručnjaci u njegovu obavljanju - ovdje ustvari ne bi trebalo biti mjesta podobnima. A ako je novi direktor tek doveden u tvrtku, on neće odmah posegnuti za drastičnim promjenama nego će prvo usvojiti svakodnevne radne navike i efikasnost cijelog tima. Dakle, nema drame dostojne kazališta samo kako bi se dokazao autoritet - to nikad neće izazvati poštovanje tima, samo tiho zgražanje nad stilom.
Uče druge o važnosti kvalitetne suradnje
Neki menadžeri stvaraju emotivni kaos unutar iste tvrtke, stvarajući među različitim timovima ozračje "mi protiv njih", a pravi profesionalci znaju kako sagledati širu sliku od toga. Njih ne vodi individualni uspjeh nego onaj koji ostvari cijeli kolektiv, a to znači i drugi timovi!
Stoje iza teških odluka
Najbolji među najboljima hladne glave donose teške odluke i vrlo racionalno objašnjavaju razloge koji su doveli do toga. Oni sa sigurnošću preuzimaju kormilo poslovanja, stoje iza odluka koje su donijeli i provode ih u djelo bez suvišnih drama i stvaranja tenzija. Pravi menadžer razumije riječ "empatija" te uvijek objašnjava situaciju tako da je cijeli tim može razumjeti i emocionalno se povezati s onim što je posrijedi.