Kod planiranja posla i karijere mnogi su skloni zanemariti neke važne značajke i vještine koje govore o njima i njihovoj sposobnosti, a poslodavci ih uočavaju tek kasnije
Ove vještine treba imati svaki zaposlenik ako želi napredovati
Razmišljajući o karijeri, skloni smo se usredotočiti na vrstu posla koji radimo, industriju u kojoj se nalazimo ili plaću koja nam je potrebna. No ljudi rijetko promišljaju o svojim stavovima i ponašanjima na poslu koji doprinose radnoj sredini i njegovanju kolegijalnosti.
POGLEDAJTE VIDEO: Lukas (15) traži posao
Pokretanje videa...
Da biste u tom smislu bili učinkoviti, morate razviti određeni skup vještina jer pozitivni odnosi na poslu vode ne samo većem zadovoljstvu poslom, već vas čine boljim u onome što radite.
1. Postavite granice i držite ih se
Mnogi vjeruju da beskonačni rad i danonoćna dostupnost vode do uspjeha. Najprije se morate odviknuti od te ideje da morate patiti da biste uspjeli, piše Lifehacker. Umjesto toga, uvedite postupke koji štite vašu dobrobit. Uzmite namjerne male pauze kako biste obnovili energiju tijekom dana. Udaljite se od svog radnog mjesta, krećite se i družite se s kolegama. Postavite granice kada radni dan počinje i završava i pridržavajte ih se. Možda niste znali, ali ako ljudi daju prednost svojoj dobrobiti na poslu, rade bolje i produktivnije.
2. Znajte kada govoriti i kako prihvatiti povratnu informaciju
Kada se pojave nesuglasice ili treba odlučiti nešto, najlakši pristup je šutjeti. Svi smo to učinili. Ponekad je to zato što vjerujete da će vaše ideje smatrati smiješnima i odbiti ih. U drugim slučajevima to može biti iz ravnodušnosti ili nevoljkosti da se preuzme dodatna odgovornost. Problem je u tome što kada šutite, svojim šefovima i kolegama oduzimate mogućnost uvida u vašu jedinstvenu perspektivu.
Progovoriti također znači naučiti prihvatiti povratnu informaciju. Budite spremni učiti od drugih i manje brinuti o tome što drugi misle o vama. Nije lako razviti vještinu, ali je važna. Ako niste spremni dijeliti svoje ideje, pokušajte razumjeti zašto je to tako i nastavite napredovati kao produktivan član tima. Ako ste u okruženju u kojem to ne možete učiniti, to može biti znak da vam posao ne odgovara. A to ne možete znati dok stvarno ne riskirate i ne progovorite.
3. Dajte prednost rješavanju problema i fleksibilnosti umjesto prigovaranja
Promatranje problema kao nečega što treba riješiti umjesto nečega na što se žalite ključno je za zadovoljavajuću karijeru. Suprotno tome, prigovaranje i ogovaranje nas zaustavlja i drži nas zaustavljenima u trenutku. Ne možete doći na neko novo mjesto ako ste opsjednuti lošom situacijom. To ne znači da se povremeno ne možete žaliti. Možete, jer je dobar osjećaj i može pružiti olakšanje u stresnom trenutku. Ali to mora ostati kratkotrajno.
Također, jedna od strategija za izlazak iz prigovaranja je traženje drugih perspektiva. Ako vas ljuti kolega zbog načina na koji komunicira, razmislite o tome da njegovo iskustvo, vještine i stres mogu utjecati na njegovo ponašanje. Traženje drugih perspektiva pomaže vam izgraditi empatiju, nešto što bi svakom radnom mjestu moglo više koristiti.
4. Povežite se sa svojim mentorima
Mentori mogu koristiti vašoj karijeri na bezbroj načina. Oni pružaju korisne savjete za snalaženje u škakljivim situacijama, sposobni su uvesti nove kontakte u vašu mrežu i držat će vas odgovornima za vaše ciljeve u karijeri.
Ali prava vještina je pronaći potencijalnog mentora i postaviti mu pravo pitanje. Teret uspostavljanja mentorskog odnosa je na vama, a ne da čekate kako bi mentor pronašao vas. To znači da morate razviti jasno razumijevanje onoga što želite naučiti od mentora, progovoriti preko prijatelja i kolega da ga tražite, izgraditi odnos s tim čovjekom i produbiti ga čestim sastancima. Izgradnja karijere puno je više od posla koji radite ili čak industrije koju ste odabrali. Također se radi o odnosima koje gradite, a to činite tako što se svakodnevno pojavljujete na poslu.