Dijamantima već godinama cijena lagano pada, no pandemija je ubrzala i taj proces, ne samo zatvaranjem dućana, već i smanjenom potrebom za luksuznim proizvodima koji nisu nužni za život
Svjetska karantena nije dobra ni za dijamante: Pada im cijena
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Online sastanak: Odjenite se udobno, ali kao da ste na poslu
Brojne kompanije koje se bave dijamantima imaju veliki pad prodaje, a za 75% promet je manji u londonskoj tvrtki Petra Diamonds, od siječnja 2020. Ruski Alrosa bilježi zadnjih mjeseci pad od 30%, a čak je i dijamantno carstvo De Beers u zaostatku s prodajom, nakon zatvaranja svih dućana u Parizu, Kanadi, Rusiji, Saudijskoj Arabiji i SAD-u, objavio je Forbes.
Prodaja putem interneta se nastavlja, no upravo taj način plasiranja proizvoda vodeći ljudi u kompaniji De Beers naveliko zaobilaze kao ključni dio poslovanja jer dijamanti na zaslonu svakako izgledaju puno manje atraktivno nego uživo.
Kupnja dijamanata i nakita kojeg vežemo uz taj luksuzni kamen uvijek je imala i emotivnu stranu, a prodavač osim toga mora uvjeriti kupca i da je dijamant iz rudnika mnogo vrjedniji nego onaj sintetički. Sada kupci sami uspoređuju nakit na zaslonu.
Osim glavne linije, De Beers ima i pristupačnije sintetičke dijamante pod imenom Lightbox, no poznati su po skupocjenim komadima, najrjeđima na svijetu.
U skladu s otkazivanjima događanja diljem svijeta, neće se održati u skorašnje vrijeme ni eventi prezentacije dijamantnog nakita, a jedan od najvećih je onaj u Botswani, afričkom centru gdje De Beers ima svoje rudnike.
Svoje su radionice zatvorili i indijski rezači dijamanata jer im materijal više ne stiže, što je prouzročilo egzodus od oko 200.000 radnika iz grada Surat.
- Niz kooperanata koji obavljaju radnje vezane uz industriju dijamanata sada nema posla - komentirao je Clifford Elphick, direktor londonskoj kompaniji Gem Diamonds, za Financial Times.
Paul Zimnisky, analitičar dijamanata iz New Yorka, istaknuo je za isti medij da je samo ovaj mjesec općenito potražnja pala za oko 20 %.
The Rapaport Report, vodeća publikacija dijamantne industrije koja objavljuje standarde u postavljanju cijena dijamanta diljem svijeta objavila je ovih dana nove, niže cifre za drago i poludrago kamenje. Cijena je u prosjeku pala oko 7 %, a za neke kategorije i za 9 %.
- Pad cijena posljedica je situacije u svijetu te je ključno da Rapaport Price List prikazuje realno stanje u svijetu, iako se to nekima ne sviđa. Iako mnogi žele zadržati cijene kao prije, to trenutno nije moguće - komentirao je voditelj publikacije i jedan od najutjecajnijih ljudi na svjetskoj sceni dijamanata, Martin Rapaport.
Sljedećih šest mjeseci do godine dana mogli bismo vidjeti poplavu dijamantnog nakita po popularnijim cijenama.
Zanima vas ova tema? Onda pročitajte i ovaj članak: Online sastanak: Odjenite se udobno, ali kao da ste na poslu
POGLEDAJTE VIDEO Tarik Filipović: #ZAJEDNO24SATA
Pokretanje videa...