Učenici se natječu u tri kategorije: bistrići (od 1. do 4. razreda osnovne škole), kadeti (viši razredi osnovne škole) te juniori (srednjoškolci), a prva razina natjecanja kreće u petak, 4. studenog
Skoro 8.000 hrvatskih učenika natječe se na sudoku prvenstvu
Hrvatska Mensa u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje organizira drugo Sudoku prvenstvo Hrvatske za osnovne i srednje škole na koje se prijavilo 7.766 učenika iz više od 400 škola. Najveće sudoku natjecanje na ovim prostorima provodit će se kroz tri razine za sve učenike, a najbolji će nas predstavljati na Svjetskom prvenstvu u sudoku (WSC).
POGLEDAJTE VIDEO: Natjecanje malih matematičara
Pokretanje videa...
- Ove godine imamo gotovo dvostruko više prijavljenih učenika nego prošle godine. Iznimno nas veseli što se hrvatski učenici uključuju u ovakva natjecanja gdje na nešto neformalniji način mogu pokazati svoju vještinu rješavanja logičkih i problemskih zadataka - rekla je Ana Lubura Zegnal, članica organizacijskog tima Hrvatske Mense.
Prva razina kreće u petak, 4. studenog, nakon čega slijedi regionalno natjecanje 26. studenoga u četiri regije: Zagreb, Split, Rijeka i Osijek, a svoje predstavnike na Svjetskom prvenstvu doznat ćemo 10. prosinca u Vodicama na državnom natjecanju. Učenici se natječu u tri kategorije: bistrići (od 1. do 4. razreda osnovne škole), kadeti (viši razredi osnovne škole) te juniori (srednjoškolci).
Za natjecatelje su predviđene brojne nagrade kako bi ih se potaknulo da i dalje razvijaju svoje vještine koje doprinose ne samo njihovom profesionalnom, već i osobnom razvoju. Posebna nagrada za četvero najboljih natjecatelja (prvo dvoje iz kategorija Kadeti i Juniori) je odlazak na Svjetsko prvenstvo u Sudoku 2023. s hrvatskom reprezentacijom.
- Sudoku potiče razvoj kognitivnih procesa poput pamćenja i razumijevanja, pospješuje stjecanje znanja, posebice proceduralnog i metakognitivnog, razvija pozitivan natjecateljski duh i razmjenu perspektiva jer svaki učenik ima svoj način kako pristupa postavljenom problemskom zadatku. S druge strane, učiteljima omogućava lakše prepoznavanje darovitih učenika, čiji talent trebamo njegovati, posebice ako uzmemo u obzir činjenicu da Hrvatska zaostaje u produktivnosti i inovacijama, a poslovi se sve više pomiču prema ne-rutinskima, s naglaskom na STEM područja - pojašnjava Siniša Hrga, voditelj projekta.