Obavijesti

Lifestyle

Komentari 19

Psihologinja upozorila: Djeca su zamrznula emocije, a bijeg od njih je definicija depresivnosti

Psihologinja upozorila: Djeca su zamrznula emocije, a bijeg od njih je definicija depresivnosti
2

Kao jedno od rješenja na epidemijsku krizu nametnula se i online nastava, no to je daleko od 'normalnog' za djecu. Najveći je problem socijalizacija koja im nedostaje, a sa svime se nose 'ravnodušnošću'

Online nastava postala je rješenje za smanjenje širenja Covida -19, a s novim sojevima koji se brže šire među mladima i najčešća opcija za školarce. No, kad se djeci spomene, ona postaju tužna, jer im ništa ne može zamijeniti stvarnu socijalizaciju i druženje s vršnjacima, upozorili su stručnjaci na tu temu u Otvorenom.

POGLEDAJTE VIDEO:

Pokretanje videa...

Pohađa online nastavu na 1000 metara nadmorske visine 01:15

Ovih dana sve više županija prelazi na online model školovanja, a to ima ogroman utjecaj na učenike i roditelje, učitelje i profesore, kao i naposljetku na njihov školski uspjeh. 

Djeca su prilagodljiva, ali došlo je do zasićenja

- Broj zaraženih učenika i povećanje prati ono što se općenito događa u društvu. Sada imamo situaciju kao u 12 mjesecu, a vidjet ćemo i pratiti što se događa nakon proljetnih praznika, razgovora sa stožerima i donošenja zajedničkih odluka - rekao je državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Tomislav Paljak, koji je istaknuo kako je bilo sve više zahtjeva za produljenjem proljetnih praznika.

On smatra kako će kroz 11 dana praznika stručnjaci dobiti pravu sliku stanja i moći napraviti analizu što je najpametnije napraviti.

-  Suočeni smo s krizom, suočeni smo sa zlom i borimo se na način na koji možemo. Online nastava je nužno zlo, ali je ipak nastava i omogućuje da se nastavni procesi u određenom obliku i dalje odvijaju - istaknuo je Paljak.

Kako se djeca nose s online nastavom prokomentirala je dječja psihologinja Tanja Sever, koja je objasnila da su djeca tjeskobna, što je posljedica ravnodušnosti.

- Niti jedno dijete ne bi trebalo biti tjeskobno. Tjeskoba je došla kao posljedica ravnodušnosti. Djeca da bi se snašla i mogla preživjeti, oni su u neko doba učinili ravnodušni sloj u sebi i pomalo zamrznuli emocije. Jedna od izvrsnih definicija za depresivnost, dakle nije do te mjere depresija nego depresivnost, je bijeg od emocije. Oni su pobjegli od nekih emocija koje su se bile realne za dogoditi se i na taj način su se zamrznuli. Kao sljedeća faza se dogodila anksioznost ili tjeskobnost - naglašava Sever.

Pandemija i potresi previše su stresni za djecu i mlade: Svako 7. dijete ima psihičkih problema
Pandemija i potresi previše su stresni za djecu i mlade: Svako 7. dijete ima psihičkih problema
Posljedice online nastave na djecu

Problem osjećaja kompetentnosti, fokusa...

Objasnila je kako online nastava utječe na individualni osjećaj kompetentnosti kod svakog djeteta, a dok su kod prvog vala reagirali na samu promjenu, sad se već javlja osjećaj zasićenosti situacijom.

- Djeca moraju sama raditi, a istovremeno su zasićena isporukom informacija i znanja koji oni moraju sami posložiti u svoje fajlove i time sami raditi. Imamo ogroman pad radne memorije kod djece i ta sva isporuka znanja dolaze u fajlove koji neće moći biti obrađeni i time raste osjećaj nekompetentnosti i strah za znanjem - rekla je Sever i istaknula kako je sve većem broju djece potrebna psihološka pomoć.

Tko zapravo u ovim uvjetima može najbolje živjeti, mladi kažu freekovi i geekovi. Svi oni koji trebaju živu riječ i koji trebaju otvorenu komunikaciju su u poteškoćama. Emocionalno osjetljiva djeca, ali više emocionalno nesigurna djeca su ta koja nekako najčešće traže pomoć - istaknula je.

Predsjednica Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja Suzana Hitrec je rekla kako svi kažu da im je najkorisnija nastava 'licem u lice'. Čak i djeca koja su ispočetka dobro prihvatila online nastavu, sada su tužni zbog vijesti da neće moći u školu.

Ona se nada kako će što manje škola ići na online nastavu pred kraj školske godine i zaključivanja ocjena.

Ni roditelji ni učitelji/profesori nisu imuni

Učiteljica - savjetnica u OŠ Sveta Nedelja Sandra Vuk istaknula je kako je cijela situacija jednako stresna učiteljima i učenicima, a smatra da je poželjno djeci priznati kako se i oni sami osjećaju, jer i oni bolje reagiraju kad vide da su učitelji 'ljudi od krvi i mesa' te dijele iste probleme.

- Godinu dana nismo bilo u kazalištu, izlazak u park je vrhunac. Generacije su izgubile puno, malima nedostaje druženja, socijalizacije i komunikacije - istaknula je.

Ipak, ona smatra da svaka kriza donosi nešto dobro, 'jačamo, nešto novo naučimo. Ja stvarno tako odgajam djecu u svome razredu'.

Hitrec se nadovezala te je govorila o tome koliko se teško učenicima i nastavnicima koncentrirati šest sati ispred monitora.

- Tu je pad koncentracija, pad motivacije, trebaju biti brzi sadržaji, a nastava nije takva da se može pretvoriti u Tik-Tok sadržaje koji u svakom trenutku mogu biti zabavni. Treba naći balans - rekla je.

S loptama i pumpom učenici u Tučepima pomogli doktorima: 'Gle, učiteljica cijepi koronu!'
S loptama i pumpom učenici u Tučepima pomogli doktorima: 'Gle, učiteljica cijepi koronu!'

Sever smatra kako su u toj situaciji često zaboravljeni roditelji, oni koji s djecom uče ono što su djeca na nastavi samo čula.

- Djeca su ovisila o umješnosti učitelja, a ugrožena su djeca od 5. do 8. razreda jer nisu više vezani toliko za roditelja, ali se nalaze u situaciji da im moraju pomagati oko škole, ne samo online, nego i inače. Traži se od roditelja da sudjeluju maksimalno, što je potpuno pogrešno. Onda imate koliziju. Dijete treba roditelja oko nastave, a istovremeno ga emocionalno ne treba - objasnila je te rekla da bi pomoć mogla biti smanjenje pritiska na djecu i omogućavanje konkretnog znanja. 

Online nastava treba biti kvalitetnija!

- Prošla je godina dana. Sve nas je zateklo. Sve nas je zateklo, vama učiteljima naklon do poda jer ste se preko noći morali suočiti s novim načinom izobraze. Međutim, prošla je godina dana. Neke stvari su se mogle promijeniti - kaže Sunčica Findak, novinarka i pedagoginja koja smatra da se učitelji i profesori maksimalno trude da nastave bude, no da se s utrošenim novcima moglo učiniti nešto kvalitetnije.

Primjerice kod maturanata, oni ulaze u novi proces, biraju novo zvanje, mijenja im se kompletan život. Brojke kažu da se za utrošeni novac moglo napraviti nešto. Za maturante se moglo napraviti nešto da se približi online matura, smatra Findak.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 19