Otprilike 40 posto globalne radne snage razmišlja o napuštanju posla, 54 posto njih se osjeća premoreno ili iscrpljeno, a postoji i nesrazmjer između percepcije zaposlenika i vlasnika
Premoreni ste, želite dati otkaz? Niste sami, mnogima je tako...
Patite li od 'digitalne iscrpljenosti' na poslu? Mislite li da je vrijeme da odete iz sadašnje firme? Niste sami.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Otprilike 40 posto globalne radne snage razmišlja o napuštanju svog posla ove godine, pokazalo je istraživanje koje je u ponedjeljak objavio Microsoft, dok nekih 61 posto poslodavaca kaže da trenutno 'napreduju'.
- Sada više nego ikad, ljudi očekuju da njihovi poslodavci i vođe suosjećaju s njihovim jedinstvenim izazovima. Ali poslovni čelnici možda nisu u kontaktu s onim što njihovim zaposlenicima zapravo treba - pokazuje Microsoftovo istraživanje.
Anketirano je više od 30.000 ljudi u 31 zemlji i analizirano milijardu poruka i statusa o radu putem Microsofta 365 i društvene mreže za karijeru - LinkedIn. Također su otkrivene velike razlike između nepovezanosti uprave i radnika. Anketirani poslovni čelnici - od kojih je većina izjavila da 'napreduju' - su uglavnom milenijalci ili iz generacije X, informatički radnici koji idu dalje u svojoj karijeri.
U međuvremenu, zaposlenici koji su rekli da 'preživljavaju' ili se bore s iscrpljenošću su oni koji su u braku (54 posto), zaposlene majke (56 posto), generacija Z (60 posto), zdravstveni radnici - na prvoj liniji (61 posto), novi zaposlenici zaposleni manje od godinu dana (64 posto) i samci (67 posto).
Nalazi također odražavaju bezbrojne ekonomske pokazatelje da su negativni ishodi pandemije nesrazmjerno pali na članove generacije Z koji tek započinju svoj radni vijek, kao i na majke koje rade, od kojih su mnoge napustile radno mjesto zbog pritiska, pokušavanja zadržavanja posla i tereta brige o djeci tijekom rada na daljinu.
Izvještaj zaključuje da će se ovi fleksibilni radni aranžmani uzrokovani pandemijom zadržati, pri čemu 73 posto radnika kaže da želi da se fleksibilne mogućnosti rada na daljinu nastave, a 67 posto njih želi više osobnog vremena sa svojim timovima.
- Zaposlenici žele kontrolu gdje, kada i kako rade, i očekuju da će im tvrtke pružiti te mogućnosti - navodi se u izvješću, upozoravajući da će odluke koje donose glavni menadžeri u narednim mjesecima oblikovati korporativnu kulturu i inovacije, kao i njihovu sposobnost privlačenja i zadržavanja vrhunskih talenata.
Balansiranje između samoprocijenjene visoke produktivnosti i digitalne iscrpljenosti proizlazi iz značajnog povećanja virtualnih sastanaka timova, razgovora tijekom radnog vremena i nakon radnog vremena te više e-mailova, istaknuto je u izvješću.
Oko 54 posto zaposlenika osjeća se 'premoreno', a 39 posto njih 'iscrpljeno'.
Istraživanje se bavi i jedinstvenim borbama generacije Z (onima između 18 i 25 godina). Oko 66 posto generacije Z reklo je da 'samo preživljava ili se muči', navodi se u izvještaju te se ističe kako je vjerojatnije da će mladenačka generacija osjetiti utjecaj izolacije zbog pandemije koronavirusa, boriti se s motivacijom na poslu, a nedostajat će im i financijska sredstva za stvaranje odgovarajućeg kućnog ureda za rad od kuće, piše Al Jazeera.